אליוד קיפצ'וגה מודיע על סיום הקריירה האולימפית שלו, ורומז לפרישה

גדול המרתוניסטים בכל הזמנים נאלץ לפרוש מהמרתון האולימפי בפריז וסיפר: "זה היה המרתון הכי גרוע שלי, אף פעם לא עשיתי DNF". הקנייתי הצהיר שלא ישתתף בלוס אנג'לס ועדיין לא החליט על ההמשך: "צריך לעכל"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליוד קיפצ'וגה | צילום: shutterstock

אליוד קיפצ'וגה הוא גדול המרתוניסטים בכל הזמנים, על כך אין עוררין. האלוף האולימפי מריו ומטוקיו ניסה להיות הראשון שזוכה בפעם השלישית ברציפות במרתון האולימפי, אולם הפעם, זה כבר לא היה שלו. הקנייתי נאלץ לפרוש מהמרתון, בפעם הראשונה בקריירה, אחרי הק"מ ה-31, כשהוא רחוק מאוד מהמובילים.

לכתבות נוספות בנושא:
טולה האתיופי ניצח במרתון עם שיא אולימפי חדש, מארו טפרי במקום ה-26
אדירה: מקום 9 ללונה סלפטר במרתון האולימפי, שיא אולימפי לסיפאן חסן
לונה סלפטר התפרקה בסיום: "כל כך גאה בעצמי, הוכחתי שהכל אפשרי"

"זו תקופה קשה עבורי", הודה קיפצ'וגה, שהסיבה הרשמית לפרישתו היא פציעה: "זה המרתון הכי גרוע שלי. אף פעם לא עשיתי DNF (לא סיימתי). אלה החיים. כמו מתאגרף, אף פעם לא הפילו אותי בנוק-אאוט. ניצחתי, הגעתי למקום השני, השמיני, העשירי, החמישי – עכשיו לא סיימתי".

באופן אצילי, קיפצ'וגה פרש רשמית רק כשאחרון הרצים חלף על פניו, ורק כשהוא במקום האחרון עלה על אופנוע לקו הסיום: "הלכתי בערך 2 ק"מ, היו בערך 300 אנשים שהלכו איתי. בגלל זה אין לי את החולצה שלי, הנעליים. נתתי את הכל. לראות את התמיכה הזו זה מה שמניע אותי".

כשנשאל האם הוא ינסה לרוץ גם במשחקים האולימפיים הבאים בלוס אנג'לס 2028 הוא סתם את הגולל על חלום של הופעה שישית במשחקים: "אתם תראו אותי שם בעמדה אחרת, אולי אתן לאנשים מוטיבציה, אבל אני לא ארוץ".

לגבי המשך הדרך בגיל 39 הוא לא נתן הצהרה חותכת, אך רמז על סוף הדרך: "אני לא יודע מה הלאה. אני צריך לחזור הביתה, לשבת, לנסות לעכל את 21 שנות הריצה שלי ברמות הגבוהות. אני צריך להתפתח ולקחת חלק בדברים אחרים".

אליוד קיפצ'וגה | צילום: shutterstock

קיפצ'וגה רשם שלל הישגים לאורך הקריירה, בהם פרט לניצחונות במרתון האולימפי גם שתי מדליות אולימפיות נוספות מהמסלול בריצת 5,000 מטר, תואר אלוף העולם, ניצחון ב-11 מרתונים מסבב המייג'ור, וכמובן שבירת שיא העולם, והעמדתו על 2:01:09 שעות. שיא שנשבר לאחר מכן על ידי קלווין קיפטום המנוח. קיפצ'וגה הוא כוכב על בעולם האתלטיקה, גם מחות למסלול, ופרישה שלו בהחלט תהיה טלטלה לענף.

עם זאת, ניכר כי בשנה האחרונה הוא לא מצליח להפגין את הדומיננטיות שכל כך הייתה מזוהה איתו בעבר. הוא אמנם השיג ניצחון במרתון ברלין בספטמבר 2023, אולם זה הניצחון היחידי שלו בארבעת המרתונים האחרונים בהם השתתף, כשסיים שישי במרתון בוסטון, עשירי במרתון טוקיו, והשיא כמובן כעת בפרישה מהמרתון האולימפי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג