הודעות על פרישה קורות בדרך כלל לאחר סיום גרנד טור ולעתים גם תוך כדי. הפעם היה זה תורו של טום דמולאן להכריז על פרישה. ההולנדי בן ה-31 שזכינו לראות אותו בישראל כאשר הג'ירו ד'איטליה התארח כאן הודיעה על סיום הקריירה המקצועית שלו ביום שישי האחרון.
דמולאן שרכב בשלוש השנים האחרונות בקבוצת יומבו-ויסמה, שיתף את העוקבים שלו ברשתות החברתיות שכבר זמן מה הוא מרגיש שהמאמצים שהוא משקיע באימונים לא מתורגמים לתוצאות הרצויות בתחרויות. "אני מסוגל להגיע להישגים הרצויים, אבל הדרך לשם ארוכה ודורשת סבלנות ובסופה אין ערובה להצלחה", סיפר.
כבר בעונה הקודמת פרסם דמולאן הודעה שהוא לוקח פסק זמן עד חודש יוני וכי הוא שוקל את המשך דרכו המקצועית. חזרתו לזירה הייתה נראית מבטיחה: הוא ניצח את אליפות הולנד בנג"ש, זכה במדליית כסף באותה הדיסיפלינה במשחקים האולימפיים בטוקיו וגם עמד שלישי על הפודיום בסטייג' הנג"ש בטור האמירויות. אבל למרות ההישגים המעודדים הללו בוטלה השתתפותו בתחרות ה"סטרדה ביאנקה", לפי הצהרת קבוצתו סיבת הביטול הייתה שאינו בכושר. לאחר מכן הוא נאלץ לפרוש מהוולטה של קטלוניה כי לא חש בטוב.
את הג'ירו האיטלקי שהתקיים בחודש שעבר פתח ברגל ימין עם מקום שלישי בנג"ש בקטע השני שהתקיים בהונגריה, אבל לאחר שבועיים נאלץ לפרוש (בקטע 14) גם ממנו בעקבות כאבי גב חזקים, לאחר שהיה ממקום במקום ה-31 בעת פרישתו. בבוקר הפרישה דמולאן התראיין ושיתף שבמהלך האימונים הוא אינו מרגיש כאבים, אבל עם האינטנסיביות שקיימת בגראנד טור כאבי הגב מגיעים ומתעצמים. מאוחר יותר הוסיף: "בכל בוקר אני משתדל להפיק את הטוב ביותר מעצמי, אבל אני פשוט לא יכול יותר. הגוף שלי גמור".
אם נסכם את הקריירה של דמולאן, הוא זכה בתארים יוקרתיים ובהם ניצחון כללי בג'ירו ד'איטליה 2017 ובתואר אלוף העולם בנג"ש. במהלך 11 שנות קריירה שבהן רכב בקבוצות סנווב ויומבו-ויסמה הוא ניצח 9 קטעים בגרנד טורים, מהם שלושה בטור דה פראנס. מלבד זאת יש לו 11 ניצחונות במרוצי כביש אחרים. מעבר לכך זכה פעמיים במדליות כסף אולימפיות בתחרויות נגד השעון.
אז מה צופן לו העתיד? העונה עוד רחוקה מלהסתיים. אמנם דמולאן לא צפוי להתברג בטור דה פראנס או בוולטה אספניה, אבל הוא כן מכוון לניצחון באליפות העולם בנג"ש שתתקיים באוסטרליה. זאת כנראה תהיה תחרות הפרידה שלו מעולם האופניים המקצועני.