אינגבריגטסן שוב הפסיד ב-1,500, טבוגו ניצח במאית והיסטוריה לגרנט הולוואי

הנורווגי, נכנע ליארד נוגוס, בתום קרב מרובע שהיה שחזור לגמר מפריז. טבוגו נשאר בלתי מנוצח למרות שיא אישי של בנדרק שסיים שני, הולוואי חגג בטירוף אחרי עוד סאב-13 ב-110 משוכות וגם תוצאת השנה לביאטריס צ'בט ב-5,000. צפו ברגעי השיא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נוגוס לפני אינגבריגטסן | צילום: World Athletics

אחרי קרב הראווה המרתק בו דופלנטיס ניצח את וורהולם בריצת ה-100 מטר, הגיעה התחרות האמיתית של ליגת היהלום בציריך לשיאה אמש (חמישי) עם כמה תוצאות מעניינות, על אף הגשם השוטף שירד באצטדיון במהלך התחרות והקשה בעיקר על מקצועות השדה הטכניים.

לכתבות נוספות בנושא:
טרגדיה: מתה מפצעיה המרתוניסטית האולימפית שהוצתה ע"י בן זוגה
פארסה: סידני מקלכלין לא עמדה בתקנות ולא תוכל להשתתף בגמר ליגת היהלום
צפו: דופלנטיס ניצח את וורהולם בריצת 100 מ' בלתי נשכחת

מי ש"השתפן" ונמחק ברגע האחרון מהתחרות היה וורהולם, שהיה אמור להתחרות ב-400 משוכות כשלגופו גופייתו של דופלנטיס כחלק מה"עונש" על הפסדו ב-100. כנראה שהנורווגי לא היה יכול לשאת את המחשבה על לבישת חולצה של נבחרת שוודיה, והעדיף לוותר על התחרות כליל. דופלנטיס, לעומתו, הגיע ועוד איך וכמובן גם ניצח בקפיצה במוט, אך עם תוצאה חלשה יחסית של 5.82 מטר. השוודי עוד ניסה לעבור 6.02 מטר, אך אחרי שני ניסיונות הבין שזה לא היום לעשות זאת ו-ויתר על הניסיון השלישי. סאם קנדריקס סיים שני עם 5.82 מטר משלו.

הריצה לה רבים ציפו היית ה-1,500 מטר, שם קיבלנו שחזור של הגמר האולימפי, כשיקוב אינגבריגטסן, שבוע אחרי שבירת שיא העולם ב-3,000 מטר, רצה לנקום באלוף האולימפי קול הוקר ובאלוף העולם ג'וש קר, כשגם יארד נוגוס התייצב לקרב מרובע. אינגבריגטסן סיפר כי היה חולה השבוע, אך התייצב בכל זאת, והוביל למשך מרבית הריצה. אלא שכמו בפריז, גם הפעם הוא נעקף כשנוגוס דהר קדימה ל-3:29.21 דקות. יקוב סיים שני, 31 מאיות אחריו. הוקר סיים שלישי.

גם האלוף האולימפי לטסיל טבוגו לא היה רחוק מהפסד, לאחר שהבוטסואני זינק פחות טוב לריצת ה-200 מטר מאשר קני בנדרק האמריקאי. אלא שטבוגו, שעוד לא הפסיד מאז פריז, לא היה מוכן להפסיד גם הפעם ועקף את יריבו ממש על הקו, כדי לרשום 19.55 שניות, שתי מאיות לפני בנדרק שרץ מבחינתו בשיא אישי איכותי. אריון נייטון סיים שלישי ופרד קרלי רביעי עם 19.79 שניות ו-19.81 שניות בהתאמה.

את הזמן אולי הכי איכותי בתחרות קיבלנו בריצת ה-5,000 לנשים. ביאטריס צ'בט רצתה לאיים על שיא העולם של גודאף טסגיי ואף הצליחה להחזיק יחד עם האורות בקצב השיא לאורך מרבית הריצה. אלא שבהיעדר מתחרות ולאחר ירידת מושכת הקצב, היה לקנייתית קשה להחזיק והיא הסתפקה בתוצאת השנה בעולם ובשיא תחרות חדש של 14:09.52 דקות.

ב-100 מטר לנשים קיבלנו קרב חוזר נוסף מהמשחקים האולימפיים, כשהאלופה האולימפית ג'וליאן אלפרד מסנט לוסיה פגשה את סגניתה שקארי ריצ'רדסון האמריקאית.  הפעם ידה של שקארי הייתה על העליונה עם 10.84 שניות, ארבע מאיות לפני אלפרד כשדינה אשר סמית' מסיימת שלישית עם 10.89 שניות.

מי שחגג היסטוריה משלו היה גרנט הולוואי, שניצח ב-110 משוכות בקלות יחסית. תחילה הופיע על הלוח הזמן 13.01 שניות ואכזבתו של האמריקאי הייתה ניכרת, כשאף סימן באצבעותיו "כמה קרוב" היה. אולם עם פרסום התוצאות הרשמיות כמה שניות לאחר מכן הוא ראה 12.99 שניות והאכזבה התחלפה באושר גדול ובהתרגשות. הסיבה – זו הפעם ה-12 שהוא יורד מ-13 שניות, ובכך הופך לאיש שעשה זאת הכי הרבה פעמים בהיסטוריה. אכן סיבה למסיבה.

עוד בתחרות – שיאנית העולם והאלופה האולימפית ירוסלבה מהוצ'יך ניצחה בקפיצה לגובה עם ביצוע פושר יחסית של 1.96 מטר, ראיין קראוזר האמריקני רשם עוד ניצחון בכדור ברזל עם 22.66 מטר. בקפיצה לרוחק לגברים טנטוגלו לא הצליח ליצור קסמים הפעם בקפיצה האחרון וסיים רק שני אחרי וויין פינוק הג'מייקני (8.18 מטר). ב-100 משוכות ג'זמין קמאצ'ו-קווין ניצחה עם 12.36 שניות, ארבע מאיות לפני סמבה מאיילה הצרפתייה. מארי מורה ניצחה ב-800 עם 1:57.08 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג