אימוני הטריאתלטים בנהר הסן בוטלו בשל רמות זיהום גבוהות

יומיים בלבד לפני תחרות הגברים במשחקים האולימפיים, איכות המים בנהר שוב לא עומדת בתקן, בעקבות הממטרים הרבים שירדו בסוף השבוע. מהוועדה המארגנת נמסר: "בטוחים שאיכות המים תחזור לסטנדרטים המקובלים לפני תחילת התחרות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בדיקת איכות המים בנהר הסן | צילום: מסך

המשחקים האולימפיים כבר יצאו לדרך, טקס הפתיחה בנהר הסן סחט מחמאות רבות – אך סוגיית זיהום המים ממשיכה להעסיק את המארגנים, ולא פחות מכך, את הספורטאים והספורטאיות. מזג האוויר הגשום שפקד את פריז בימים האחרונים לא רק הרטיב את המשתתפים בטקס הפתיחה וגרם לביטול מספר תחרויות, הוא גם העלה את רמת הזיהום בנהר הסן.

לכתבות נוספות בנושא:
העבירה את הנקודה: שרת הספורט של צרפת שחתה בנהר הסן
התעשתה בזמן? הוועדה המארגנת של פריז 2024 הציגה חלופה לנהר הסן
חדשות טובות: שיפור באיכות המים בנהר הסן לקראת המשחקים האולימפיים

הבוקר היה אמור להיערך בנהר אימון שחייה של משתתפי ומשתתפות הטריאתלון, אך בדיקות איכות המים גילו רמות זיהום שלא עומדות בסטנדרט – ועל כן האימונים בוטלו. הממטרים שירדו הגבירו את זרימת המים בנהר וגרמו לסחיפת מים ביוב לתוך הסן. בימים הקרובים לא צפויים ממטרים ובוועדה המארגנת מקווים שרמות הזיהום יאפשרו קיום אימונים ותחרויות בנהר.

הוועדה המארגנת ואיגוד הטריאתלון העולמי הוציאו הבוקר הודעה משותפת בנושא: "בראש סדר העדיפויות שלנו עומדת בריאות האתלטים. הבדיקות שנערך בנהר ביום שבת גילו איכות מים שעל פי ההתאחדות הבינלאומית, לא מאפשרות כרגע קיום אירועים בו. בהתחשב בתחזית מזג האוויר ליומיים הקרובים, אנחנו בטוחים שאיכות המים תחזור לסטנדרטים המקובלים לפני תחילת תחרות הטריאתלון ב-30 ביולי".

בוועדה המארגנת כבר הכינו חלופות כאמור, למקרה שלא ניתן יהיה לשחות בסן: דחיית הטריאתלון במספר ימים, העברת התחרויות לווייר סור-מארן או הפיכת התחרות לדואתלון, שיכלול רכיבה וריצה בלבד.

נושא זיהום המים בנהר נמצא על סדר היום כבר שבועות ארוכים, כאשר לאחרונה שרת הספורט של צרפת, אמלי אודאה-קאסטרה, ראשת העיר פריז, אן הידאלגו, ויו"ר הוועדה המארגנת, טוני אסטנגה, שחו בסן כדי להוכיח שהוא אינו מסוכן.

כעת, נותר לראות מה יחליטו המארגנים בזמן הקצר שנותר להם: תחרות הטריאתלון לגברים תיערך כאמור ב-30 ביולי, התחרות המקבילה לנשים למחרת, תחרות השחייה במים פתוחים לנשים לעשרה קילומטרים לנשים ב-8 באוגוסט והמשחה המקביל לגברים למחרת, בהשתתפותו כמובן של מתן רודיטי, שקבע הישג שיא בטוקיו, אז סיים במקום הרביעי ודורג שמיני באליפות העולם ביפן בקיץ שעבר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג