אחרי 31 שנה: שיא ישראלי חדש בריצת 800 מטרים

שני לנדן עצרה את השעון על 2:02.59 דקות ושיפרה את שיאה של עדנה לנקרי מ-1993 בכמעט שנייה וחצי: "מאוד מתרגשת, זה חלום שחלמתי עליו הרבה מאוד שנים". וגם: סיפורה הייחודי מעבר לים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שני לנדן | צילום: איגוד האתלטיקה

שני לנדן (א.ס. רמה"ש) קבעה שיא ישראלי חדש בריצה ל-800 מטר. האתלטית, שמתגוררת בימים אלה באוסטרליה, קבעה תוצאה של 2:02.59 דקות בתחרות באוסלו אשר בנורווגיה – ובכך שברה את אחד מהשיאים הלאומיים העתיקים באתלטיקה הישראלית.

לכתבות נוספות בנושא:
מרומא לפריז: סיכום אליפות אירופה באתלטיקה והמשמעויות האולימפיות
אליפות אירופה: יונתן קפיטלוניק סיים במקום ה-12 בגמר
אליפות אירופה באתלטיקה: בלסינג אפריפה סיים שביעי ב-200

השיא הקודם, שעמד על 2:04.05 דקות, היה שייך לעדנה לנקרי והחזיק מעמד מאז 1993, כלומר 31 שנה. עדנה עצמה, שחיכתה שנים ארוכות ששיאה יישבר, הייתה מהראשונות שבירכו את שני בפייסבוק אחרי שבירת השיא.

"אני מאוד מתרגשת", אמרה לנדן, "הבנתי במהלך הריצה שאני מרגישה טוב, באנרגיות טובות, גם עקפתי רצה מאוד טובה כך שהבנתי שהקצב שלי מהיר. זה חלום שחלמתי עליו הרבה מאוד שנים".

שני לנדן | צילום: איגוד האתלטיקה

שבירת השיא הוותיק הוזכרה לאחרונה רבות בהקשר של סיון אוירבך, שיאנית ישראל הטרייה בריצת 1,500 מטר, אולם אוירבך החליטה להתמקד במרחק הארוך יותר והותירה עבור לנדן את הבמה פתוחה ב-800. במה אותה ניצלה עד תום.

שמה של לנדן בת ה-32 הוא פחות מוכר בקרב מי שאינם חובבי אתלטיקה אדוקים והיא אחד מאותם סיפורים בהם התשוקה לאתלטיקה חזקה מהכל. בנעוריה עברה לנדן עם הוריה לארה"ב, אבל כל קיץ הגיעה להתחרות במדי א.ס רמת השרון, גם כשלמדה במכללות. היא ייצגה את ישראל שנים רבות ולאחר סיום לימודיה במכללה לתואר ראשון ושני עברה למלבורן. שני השלימה לימודי דוקטורט, וכיום שוקדת על הפוסט-דוקטורט במכון הדסון – המרכז לאנדוקרינולוגיה ומטבוליזם. תוך כדי, מצליחה להתמיד באימוני האתלטיקה ואף לרשום שיפור משמעותי בגיל מאוחר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אני אני הגיב:

    מדהים!!!

    חשוב לציין- היא בת 32.

    בארץ לא משקיעים במי שלא מראה תוצאות בגיל 16….

    כמה כשרונות שלא עזרו להם להתפתח.

    לאן הייתה מגיעה אם היו מאמינים בה באמת כל הדרך…

    אפילו רק בשנתיים האחרונות.

    עוד קצת והיא באולימפיאדה!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג