אחרי 246 ק"מ: אלו ארבעת הישראלים שסיימו את הספרטתלון 2024

פנינה צדיקריו עשתה היסטוריה כשהפכה לאישה הישראלית הראשונה שמסיימת את המרוץ הקשוח מאתונה לספרטה פעמיים, חיים מלכי חזר לפסלו של ליאונידס אחרי חמש שנים וארז גולדשמידט צלח את המסלול בניסיונו הראשון. עושים כבוד למסיימים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פנינה צדיקריו בספרטה | צילום: ספרטתלון משלחת ישראל

תם ונשלם ספרטתלון 2024. אחד ממרוצי האולטרה מרתון הקשים בעולם הגיע לסיומו הערב (ראשון), כאשר ארבעה רצים ישראלים חצו את קו הסיום בספרטה אחרי 246 ק"מ מפרכים ונישקו את רגלו של ליאונידס, מתוך שמונה שזינקו למסע המפרך באתונה ביום שבת בבוקר.

לכתבות נוספות בנושא:
אולטרה-הישג! שיא ישראלי ומקום 13 לרועי יהודה בספרטתלון
סערת שינוי הערכים בוויקיפדיה שמטריפה את עולם האולטרה מרתון
מנגשה וקטמה ניצחו במרתון ברלין, מקום 15 להיימרו עלמיה הישראלי

על רועי יהודה, הישראלי המהיר ביותר אי פעם בספרטתלון, שסיים במקום ה-13 מבין הגברים, הרחבנו בידיעה נפרדת, אך זה הזמן לחלק שבחים לשלושת האחרים שעשו זאת, וכן לארבעה הנוספים שלא הגיעו לקו הסיום, אך נתנו הכל וזכאים לכבוד גם הם.

פנינה צדיקריו עשתה היסטוריה משלה, כאשר הפכה לאישה הישראלית הראשונה שמסיימת פעמיים את הספרטתלון, והיא עוד עושה זאת שנתיים ברצף ועם מאה אחוזי הצלחה. פנינה עשתה זאת בזמן של 35:30:36 שעות, שלוש דקות מהר יותר מאשר זמנה אשתקד, וזאת על אף תנאי מזג אוויר קשים בהרבה במהלך המרוץ השנה מאשר בשנה שעברה.

פנינה צדיקריו ובעלה אלי בספרטה | צילום: ספרטתלון משלחת ישראל

פנינה היא אשת חינוך בתיכון אורט בערד, אם לשלושה אשר מלאו לה 50 השנה. את המסע המופלא הזה עשתה גם השנה בליווי צמוד של בעלה אלי, אשר משמש כמלווה היחיד שלה, תומך בה במלוא מובן המילה ודואג לצרכיה במרוץ המפרך.

חיים מלכי גם הוא מסיים את המרוץ בפעם השנייה, לאחר שהראשונה הייתה ב-2019. מלכי חלם להגיע לליאונידס בצוותא עם אחותו, סופי וקסלר כהן. השניים עשו היסטוריה בעצם זינוקם, כאח ואחות הראשונים שמזנקים יחד לספרטתלון. סופי אמנם לא הצליחה להגיע לקו הסיום, אך עד שפרשה, רצו השניים כתף אל כתף.

מרגע שנפרדו, מלכי בן ה-47 "טס" קדימה וסיים בזמן של 33:44:38 שעות. חיים נעזר במלווה מנוסה במיוחד שסיים בעצמו את הספרטתלון בשנתיים האחרונות, סטס חלפסקי, וכן באדיר, שעזרו לו להגיע אל היעד.

חיים מלכי בספטרה | צילום: פרטי

ארז גולדשמידט הוא המצטרף הטרי ביותר ל"היכל התהילה" של מסיימי הספרטתלון, כאשר הגיע לקו הסיום בניסיונו הראשון במרוץ. ארז הגיע ממש שתי דקות אחרי מלכי בזמן של 33:46:51 שעות. הוא קבע את הקריטריון בספרטניון, שם סיים שלישי במרוץ ל-24 שעות .

את גולדשמידט בן ה-52 ליוו שני רצי אולטרה מרתון מנוסים גם הם, אור אפשטיין (שניצח את המרתון וחצי בספרטניון כשנערך לראשונה) וסיוון ברשף, שגם לה שלל מרוצים בארסנל.

ארז גולדשמידט בספרטה | צילום: ספרטתלון משלחת ישראל

ראויה לציון המשלחת הישראלית כולה (בהובלתו של גלעד קראוז) שהוכיחה שוב את הכוח של קבוצה, כשהרצים והמלווים שלהם לא פעם סייעו לחבריהם, ואף נשארו לאחר שסיימו או פרשו כדי לעודד. כזכור, מדובר במרוץ קשה במיוחד עם כ-40 אחוזי הצלחה בלבד, הרבה הודות ל-75 נקודות ביניים אשר לכל אחת קאט-אוף קשוח שיש לעמוד בו. לפיכך, נציין לטובה גם את אלו שלא הגיעו לקו הסיום – סופי וקסלר כהן, עמית ביאז, שליו ברוש ותום שנברון. ככלל, מתוך כ-400 רצים ורצות שזינקו מכל העולם, פחות מ-200 הגיעו לקו הסיום השנה.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג