אחרי עקיפה מטורפת: זהב לפידקוק באופני הרים, מקום 29 לזלצמן למרות פנצ'ר

אלוף ישראל גילה הרבה אופי, החליף גלגל והצליח לסיים את המרוץ. האלוף המכהן התאושש גם הוא מפנצ'ר וביצע עקיפה מדהימה בדרך לניצחון סנסציוני, שהשאיר את הפייבוריט המקומי ויקטור קורצקי עם הכסף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תומר זלצמן במרוץ אופני ההרים בפריז 2024 | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

מרוץ אופני ההרים האולימפי לגברים שנערך היום (שני), זימן דרמה ענקית ממש עד קו הסיום, כולל עקיפה דרמטית שנתנה לטום פידקוק את הזהב, וגם נציגות כחול-לבן של תומר זלצמן על המסלול, שסבל מחוסר מזל, אך גם הוכיח אופי וסיים במקום ה-29.

לכתבות נוספות בנושא:
אחרי ש"חיה כמו נזירה", האלופה האולימפית באופני הרים עושה הסבה לכביש
ניצחון אדיר לפאולין פרבו באופני הרים, התרסקות קשה ללקומט
רכיבה נגד השעון: מדליית זהב לרמקו אוונפול במשחקים האולימפיים

זלצמן פתח מצוין וכבר דורג במקום ה-21, רק 37 שניות מהמוביל בתום הסיבוב הראשון. אלא שאלוף ישראל, שזכה לתמיכה גדולה, כולל מסיבת עידוד וצפייה משותפת בג'ינגה קפה בוולודרום בשיתוף שוונג, סבל מתקר בגלגל מעט לאחר מכן. התקר הגיע במיקום בעייתי על המסלול, שאילץ אותו לרכב על הגלגל המפונצ'ר דרך ארוכה עד האיזור הטכני, בו החליף גלגל.

תומר זלצמן במרוץ אופני ההרים בפריז 2024 | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

אלא שזלצמן לא נשבר כאמור, גילה הרבה אופי וסירב לוותר על המרוץ. הוא הלך והתקדם במעלה הדירוג, כשהוא עוקף רוכב אחר רוכב ברכיבה אגרסיבית והתקפית. הוא הלך והתקדם עד שחצה את קו הסיום במקום ה-29 מתוך 36 רוכבים, בזמן של 1:34.47 שעות.

הדרמה האמיתית התחוללה בקדמת המרוץ. טום פידקוק האלוף המכהן, שלא מכבר פרש מהטור דה פראנס עקב קורונה, הראה שהוא התאושש לחלוטין ותפס את ההובלה. אלא שאז, גם הוא התפנצ'ר ונאלץ להחליף גלגל, מה שדרדר אותו לאחור בדירוג. מי שעבר להוביל היה ויקטור קורצקי הצרפתי, שחלם על דאבל אחרי הניצחון הצרפתי במרוץ הנשים אתמול.

לקראת הסיום, קיבלנו דו קרב אדיר בין שני הרוכבים הנהדרים הללו, כאשר כל אחד מבצע עקיפה על יריבו, אך השני פשוט לא מוותר ולא מאפשר בריחה. ואז, בהקפה האחרונה, הגיע הרגע הדרמטי מכולם. מאות מטרים בלבד לפני הסיום, כשהיה נראה כבר שקורצקי הולך לקחת את הזהב, ביצע פידקוק עקיפה פשוט הירואית, ואף מעט מסוכנת, כדי לדהור לניצחון הסנסציוני. לאחר שחצה את קו הסיום, ספג קריאות בוז מהקהל המקומי, שקיווה לניצחון של קורצקי.

הצרפתי הסתפק במקום השני, תשע שניות אחרי פידקוק שמוכתר בגיל 24 בפעם השנייה לאלוף האולימפי. אלן האת'רלי הדרום אפריקאי נעל את הפודיום והגיע שתי שניות אחרי קורצקי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג