אחד הרוכבים הגדולים בהיסטוריה חושף: "חולה בסרטן סופני, נותרו לי כשנתיים לחיות"

סר כריס הוי הבריטי, שזכה בשש מדליות זהב אולימפיות ונחשב לאחד מרוכבי המסלול הגדולים אי פעם, משתף במצבו הבריאותי, כאשר התגלו גידולים בכתפו, באגן, בירך, בעמוד השדרה ובצלעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סר כריס הוי | צילום: Mark Harkin, Wikimedia

אחד מרוכבי אופני המסלול הגדולים בהיסטוריה, סר כריס הוי, הכריז כי הוא חולה בסרטן סופני, וכי לפי הרופאים נותרו לו בין שנתיים לארבע שנים לחיות. הסקוטי בן ה-48, שזכה בשש מדליות זהב אולימפיות אמר את הדברים בראיון ל"סאנדיי טיימס".

לכתבות נוספות בנושא:
מיכאל יעקבלב הודח ברבע גמר הספרינט באליפות העולם באופני מסלול
עונה מהאגדות: צפו בניצחונות הגדולים של טאדיי פוגצ'אר מ-2024
מתל אביב לאילת על אופניים || אמיר אלפיה על רכיבת כיפור מטורפת

הוי חשף מוקדם יותר השנה כי הוא אובחן כחולה סרטן, אך לא פירט  מעבר לכך. כעת שיתף שאובחן אצלו סרטן ראשוני בערמונית, שהתפשט לעצמות – כלומר מדובר בשלב 4 של המחלה. התגלו גידולים בכתפו, באגן, בירך, בעמוד השדרה ובצלעות.

כריס הוי | צילום: Velo Steve, Wikimedia

סר הוי, שמשמש בימים אלו כפרשן בעל שם (כולל בימים אלו ממש במהלך אליפות העולם), אמר בראיון: "עד כמה שזה מרגיש לא טבעי, זה הטבע. אתה יודע, כולנו נולדנו וכולנו מתים, וזה רק חלק מהתהליך. אתה מזכיר לעצמך, האם אני לא בר מזל שיש תרופה שאני יכול לקחת, שתדחה את זה כמה שיותר זמן"?

הסרטן של הרוכב המעוטר התגלה בשנה שעברה לאחר סריקה שגרתית בעקבות כאבי כתף. הוא חשב שנפצע בזמן שהרים משקולות בחדר הכושר, אך גילה גידול. למרבה הצער, רגע לפני שהתגלה הגידול של הוי, אשתו שרה אובחנה עם טרשת נפוצה.

הוי זכה לאורך הקריירה בשש מדליות זהב אולימפיות בין 2004 ל-2012 – המספר השני בגובהו של כל אולימפי בריטי (אחרי 7 המדליות של סר ג'ייסון קני). בזכות הישגיו, הוא היה נושא הדגל הבריטי הן בטקס הנעילה של המשחקים בבייג'ין ב-2008, והן בטקס הפתיחה שנערך בלונדון ארבע שנים לאחר מכן.

כריס הוי עם הדגל בטקס הפתיחה בלונדון 2012 | צילום:Carfax2, Wikimedia

כמו כן, הוכתר 11 פעמים כאלוף עולם (זכה ב-25 מדליות בסך הכל) מה שהופך אותו למעוטר ביותר בכל הזמנים בענף אחרי הארי לאברייסן ההולנדי, שמתחרה גם בימים אלו. הוא פרש מרכיבה על אופניים ב-2013 ושנה לאחר מכן אצטדיון שנבנה בגלאזגו עבור משחקי חבר העמים נקרא על שמו. מאז פרישתו, הוא גם כתב מספר ספרים לילדים, לצד עבודתו כפרשן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג