נבחרת אופני השטח של ישראל יצאה לאליפות אירופה שתיערך במוסקווה בימים הקרובים. נמרו כהן יעקוב אחרי הרוכבים הישראלים בסדרת כתבות. כתבה ראשונה לקראת האליפות
מאת:נמרוד כהן, צילומים:עוז דודאי, ניל אובריין
•כתבה שניה בסדרה
•כתבה שלישית בסדרה
כמעט כבכל שנה בעשור האחרון, נבחרת ישראל באופני הרים יצאה להשתתף באליפות אירופה. איגוד האופניים בישראל, האחראי על נבחרות הכביש וההרים, מקדיש חלק נכבד מתקציבו, לנבחרות הצעירות בכביש ובהרים, מחליט על קריטריונים לכניסה לנבחרת, ובמקביל על הקריטריונים להוצאת רוכבים ורוכבות ספציפיים, לתחרויות מטרה כמו אליפות אירופה ואליפות העולם.
השנה האליפות מתקיימת במוסקווה, רוסיה, והנבחרת הישראלית יצאה בהרכב קטן ואיכותי, המבוסס על רוכבות הג'וניורס מורן תל-פז (CCC) ומגאן בלצר (בתמונה עליונה בצד שמאל מובילה את הנבחרת באימון רגוע) ממועדון TNT גליל עליון, רוכבי הג'וניורס עומר שובי (בתמונה התחתונה משמאל), גיא ניב ועמית קריספל (שלושתם מטימשגב), ורוכב קטגוריית ה-U23 הבינלאומי, שלומי חיימי, שהצטרף אתמול לנבחרת במוסקווה, היישר מסבב תחרויות אופני ההרים השוויצרי. על חמשת הרוכבים אמונים מאמן נבחרת ישראל באופני הרים עוז דודאי (שגם מנהל ומאמן את טימשגב), ועוזר המאמן, ניל אובריין המנוסה (שגם מאמן את קבוצת אשכולות), שמתפקד גם כמכונאי הנבחרת, מאמן טכני ואמא לעת צרה.
הנבחרת קיבלה חיזוק אדמינסטרטיבי ואנרגטי רציני, מיורי לוינזון, שהתנדב והגיע לסייע בכל ביקור המשלחת. יורי, למי שלא מכיר הוא אחד מרוכבי הכביש וההרים החזקים ביותר שצמחו בארץ, תחת מועדון TACC, שפרש מרכיבה תחרותית לפני מספר שנים, ועובד כיום ברוסיה. בקמפיין הנוכחי של הנבחרת הוא מתפקד בפועל כמנהל המשלחת, ותפר את כל האדמיניסטרציה ברמות מטורפות: מהאיסוף בנמל התעופה, המלון, מתורגמן, חלפן כספים, תפירת מוביל למסלול לרכיבה הראשונה של הנבחרת (מנתח כירורגי בכיר ורוכב עבר רוסי), ומלווה את הנבחרת באופן צמוד. יום לפני המפגש שלו עם הנבחרת יורי רכב 195 ק"מ ב-4:40 שעות, אז אפשר להבין לבד מה רמת הכושר שלו, כשהוא כבר לא בקצה התחרותי שלו…
חברי הנבחרת עברו בולודרום האולימפי, הסמוך להקפת הקרוס קאנטרי, כדי להרגיש קצת חו”ל. בתמונה הם מדמים רכיבה עם גרביים, כדי לא לפגוע במסלול העץ היקר
עוז דודאי, מאמן הנבחרת, ישב עימי לשיחת סקייפ קצרה, נוהל שננסה לקב בימים הקרובים, וסיפר לי על התאקלמות וההכנות של הנבחרת, לתחרויות שמתחילות מחר:
מסלול התחרות: הקפת המסלול היא באורך של 4.5 ק"מ, ודומה להרבה מסלולים מודרניים, שלוקחים הר או גבעה מסוימת, ותופרים אותה מעלה-מטה מכל כיוון אפשרי. הסגנון הזה מאפשר מסלול מגוון ומעניין, עם הרבה שינויי קצב, ונגישות גבוהה לקהל הצופים, למארגנים ולצוותי המדיה.
כשנסענו למלון משדה התעופה, לא הבנו איפה יש מסלול אופני הרים נורמאלי במוסקווה, כי הכל פה פלאטו (מישור) מטורף. מסתבר שיש גבעה אחת רצינית כאן, הסמוכה לכפר האולימפי מאולימפיאדת 1980, המוקפת בהקפת האספלט של מרוץ הכביש האולימפי. הגבעה הזו היא ממש "לא ילד”, ויש בה כמה קירות. כיוון שתופרים אותה 3 פעמים בכל הקפה, צוברים סך של 230 מטרים אנכיים, בהקפה של 4.5 ק"מ.
להערכת עוז, בתחרות הג'וניורס, הבנות יעשו 4 הקפות והבנים 5 (המספר הסופי מוחלט על ידי שופטי ה-UCI במהלך האימונים טרום התחרות, ומוכרז יום קודם לכן בתדריך מנהלי הקבוצות).
המסלול מגוון, לא סופר טכני, אך מעניין ושומר על הרוכב זהיר וערני. יש באחת הירידות דרופ בגובה מטר, שכנראה יהיה חביב הצלמים, יש הרבה סיבובים, חלקם מהירים, חלקם צפופים. בסך הכל יש פה מסלול קרוס קאנטרי נושך, עם אפס מישור. ממש לא קריטריום שטח, כפי שחששנו לפני שהגענו לכאן.
מטרות וציפיות מרוכבי הנבחרת:
כל הרוכבים שכאן סיימו כבר מרחק מלא בתחרות סבב עולמי (UCI World Cup) ועשו זאת טוב, בלה בראס, או בדובומסקו בצ'כיה. עמית קריספיל הוא הפחות מנוסה בתחרויות בינלאומיות מבין הרוכבים, כשזו התחרות הבינלאומית השנייה שלו בסך הכל, והוא גם רוכב שנה ראשונה בג'וניורס (בניגוד לשאר הרוכבים שרוכבים בקטגוריה הזו כבר שנה שנייה, ובשנה הבאה יעלו לקטגוריית U23). המטרה עם רוכבי הג'וניורס הוותיקים היא לסיים מרחק מלא ב-50% הראשונים של השדה. המטרה של עמית היא לסיים מרחק מלא. שלומי חיימי רוכב שנה ראשונה בעלית בוגרים (הקטגוריה הבכירה והקשה בעולם לגברים, לרוכבי עלית מגילאי 23 ומעלה). צריך להוריד ממנו לחץ וציפיות, כי הוא עבר להתחרות ברמה הגובהה בעולם, והוא יושב טוב בחבורת הרוכבים הצעירים ביותר בקטגוריה הזו. עד כה הוא הוכיח התקדמות ועונה טובה, עם מקום 61 בתחרות הסבב העולמי האחרונה ומקום 27 בתחרות ממנה הגיע בשוויץ. הציפייה משלומי היא להמשיך ולהראות התקדמות הדרגתית.
על האימונים וההתאקלמות עד כה:
"לאחר שנחתנו ביום שני והרכבנו את האופניים, רכבנו בשלישי למסלול, בעזזרת מוביל מקומי שיורי חיבר אלינו, עשינו הקפה זורמת יחד וחזרנו למלון. ברביעי הרוכבים התאמנו בזרימה על המסלול, סגרו קווים טכניים והעלו קצב ומהירות. בחמישי מגיעים למסלול, עושים הקפת חימום חזקה, ואחריה שתי הקפות אישיות בקצב תחרות. בשישי רוכבי הג'וניורס באים להתחרות…"
אנו בשוונג נמשיך לעדכן אתכם על עלילות הנבחרת במוסקווה, ומאחלים בהצלחה לרוכבות ורוכבי הג'וניורס, שמתחרים באליפות אירופה מחר.
ובאותה נשימה, חנוך רדליך וזוהר קנטור, יהיו שני הישראלים הראשונים שמשתתפים בתחרות ה-Tour Divide, אתגר אופני ההרים הקשה והארוך בעולם, שמסלולו מתהדר במספרים הבאים: 4,418 ק”מ ויותר מ-75,000 מטרים של טיפוס אנכי!
הזינוק לתחרות יתקיים בעיירה Banff שבמדינת אלברטה בקנדה, מחר ב-19:00 זמן ישראל, והסיום עוד 20-22-25 ימים, תלוי את מי שואלים (רדליך, תחרותי כרגיל, רוצה לבדוק עצמו מול מובילי התחרות, קנטור, אניגמטי ורזה כרגיל, רוצה לסיים כמו גדול), בעיירה אנטילופ וולס במדינת ניו מקסיקו, ארצות הברית.
לשני רוכבי האתגר המטורפים נאחל הצלחה מכל הלב – שמרו על עצמיכם, שימו הרבה פונגימון, פונגיציד וד”ש לדובים…
נמרוד כהן – עיתונאי אופניים, בעלים ומנהל של "עז הרים – הדרכות והפקות",
יזם ומפיק אירועי רכיבה וספורט, מדריך רכיבה, כרוז ומנחה מקצועי ועוד כמה
דברים. כותב בשוונג על אופני הרים, ציוד רכיבה, מסלולים, חוויות אישיות
ועוד.