ההייפ לקראת טור דה פראנס 2024 החל השנה ממש מרגע שהטור של 2023 הסתיים. המעבר של פרימוז' רוגליץ' מיומבו ויסמה כדי להיות המוביל של קבוצת בורה רק העצים את זה, וחשיפת המסלול המלא בשבוע שעבר כבר הביאה את המתח לנקודת רתיחה. התגובות למסלול שנחשף מעורבות, כאשר היו מי שהתבטאו בצורה מנומסת ו"פוליטיקלי קורקט" והיה… ובכן… את רמקו אוונפול.
לכתבות נוספות בנושא:
מפירנצה ועד ניס: נחשף המסלול המלא לטור דה פראנס 2024
טירוף הגראבל: על חוויית הרכיבה המיוחדת בין הכביש לשטח
יונאס וינגגור ודמי וולרינג זכו ב"אופני הזהב", רוכב ורוכבת השנה 2023
אלוף העולם בנג"ש וזוכה הוולטה 2022 יצא נגד ההחלטה של הטור לכלול מקטעי גראבל (שבילים לבנים) במסלול, כאשר הקטע התשיעי סביב טרואה כולל לא פחות מ-32.2 ק"מ של שבילי גראבל על פני 14 מקטעים שונים. "כבר יש אליפויות ומרוצים נפרדים לגראבל", אמר הבלגי: "האם מקטעי גראבל כמו זה עדיין צריכים להיכלל במסלול של גראנד טור או של מרוצים רגילים? אני ממש לא חושב שזה הכרחי".
בכך, מצטרף אוונפול לדברים דומים שהשמיע מנהל קבוצתו סודאל קוויק סטפ, פטריק לפאברה, ולמנכ"ל יומבו ויסמה ריצ'ארד פלוחה, כמו גם לרוכבים נוספים שיצאו מעט יותר בעדינות נגד הכללת הקטע בטור. כזכור, לאוונפול יש כבר היסטוריה לא נעימה עם קטעים דומים כאשר ב-2021 איבד יותר מ-2 דקות בקטע גראבל, וכן איבד את היתרון שהיה לו בוולטה של ולנסיה, גם כן בקטע מסוג זה: "זה מגביר את הסיכוי למזל רע. אנחנו רוצים שהקרב יהיה הוגן ככל האפשר. רכיבה כמו זו, לדעתי, לא תורמת לזה".
למרות הטענות שלו וניסיון העבר, אוונפול התחרה בשנים האחרונות גם במרוצי גראבל מבחירה, בין היתר כדי להשתפר בתחום. כמו כן, הוא סיפר שהוא מתאמן על שבילים לבנים בבלגיה: "אני מגיע לפעמים ללובן, לא רחוק מהבית שלי, ושם אני מעז לקחת לפעמים מקטעי גראבל. אם יש מזל, השטח יהיה די קשיח ואז זה ירגיש קצת כמו אספלט".
האלוף המכהן מוכן לפעולה
האלוף המכהן של הטור ומי שעשוי להיות יריבו של אוונפול על החולצה הצהובה בשנה הבאה, יונאס וינגגור, הגיב גם הוא לחשיפת המסלול: "אני מאוד נרגש. המסלול נראה סופר קשה, וכמובן שאני מצפה לו". כשהתבקש לדרג את המסלול מ-1 עד 10 ענה: "אני חושב שהייתי אומר 8, כמובן שהוא נראה מאוד קשה, אבל הייתי רוצה אותו קצת יותר קשה בשבוע השני. אני לא זה שקובע כמובן, אבל עדיין אני חושב שזה מסלול טוב".
כשווינגגור מדבר על השבוע השני, הוא מתייחס בעיקר לחלקו הראשון, שכולל רק קטע הררי אחד, אולם בסוף השבוע, כשהטור מגיע לפירנאים, מצפה לרוכבים עבודה קשה במיוחד, כולל שני קטעי טיפוס רצחניים בזה אחר זה. הקטע ה-14 יכלול את הטורמלה הנודע ויסתיים בפסגת הפלה ד'אדה, טיפוס מחוץ לקטגוריה. ביום למחרת שיהיה גם יום הבסטיליה הרוכבים ייאלצו להתמודד עם חמישה טיפוסים מדורגים ובסך הכל 5,000 מטר טיפוס. העובדה שאין יותר מיומיים רצוף בהרים עומדת לרעתו של וינגגור, שכן הוא ידוע כמי שמתאושש מעט טוב יותר מיריבו הגדול טאדיי פוגצ'אר
"זה נראה כמו קטע קשה במיוחד", מתייחס וינגגור לקטע ה-15: "מבחינת הדירוג הכללי, הרבה שלבים נראים סופר קשים וזה די מתאים לי, אבל במיוחד השלב הזה". בהתייחסו לפתיחת הטור ולקטעים שנראים מתאימים לדירוג הכללי מהיום הראשון, אמר: "אני בטוח שהמאבק יהיה מהתחלה. אתה חייב להיות מוכן מהפתיחה – קטע 1, קטע 2, קטע 4 שאי אפשר לזלזל בו… חייב להיות מוכן".
לגבי החלק האחרון של הטור: "השבוע השלישי נראה קשה יותר ממה שהיה השנה. זה תמיד השבוע השלישי שבו באמת אפשר לעשות את המהלכים הגדולים. עבורי, זה מה שמתאים לי – אני עדיין טוב בשבוע השלישי ככה שברור שזה מתאים לי". על הסיום בנג"ש ולא בפריז: "בדרך כלל אני רגיל שהטור דה פראנס מסתיים בעצם יום לפני הקטע האחרון, זה בעצם עוד יום להתחרות בו. זו תהיה חוויה נחמדה, אני מקווה שעדיין יהיה נג"ש טוב ביום האחרון".
הטיל מבין שהאתגר לא יהיה פשוט
תגובה מעניינת נוספת הגיעה מצידו של שיאן הזכיות בקטעים בטור דה פראנס (בצוותא עם אדי מרקס), הלא הוא מארק קוונדיש, שהודיע לאחרונה כי הוא חוזר בו מהודעת הפרישה וממשיך לשנה נוספת, במטרה לנצח עוד קטע אחד אחרון. "הטיל מהאי מאן" הופתע מדרגת הקושי הגבוהה: "זה כל כך קשה, האמת היא שאני די בהלם. זה כנראה המסלול הקשה ביותר של הטור שראיתי".
הסבל של הספרינטרים בטור השנה צפוי לגבור, עם פחות אפשרויות לניצחונות בקטעים, ובין אותן אפשרויות, הרבה מאוד טיפוסים קשים אותם ייאלצו לשרוד: "יש כמה הזדמנויות, אבל צריך גם להגיע אליהן, זו הבעיה", אמר.