אבישג טורק צלחה את הכנרת לאורך בפעם העשירית

השחיינית שלא מפסיקה לשבור שיאים שחתה את הכנרת מדרום לצפון בזמן של 5 שעות ו-50 דקות כחלק מההכנות שלה להקפת מנהטן שם תקווה להשלים את ה"טריפל קראון"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אבישג טורק בתום חציית הכנרת
אבישג טורק בתום חציית הכנרת

אבישג טורק היא ללא ספק ספורטאית נדירה בתחום הסבולת בארץ. השחיינית הישראלית הראשונה והשנייה בסך הכל שצלחה את תעלת למאנש, הראשונה שצלחה את תעלת קטלינה, והראשונה שמתכוונת להשלים את ה"טריפל קראון" במים פתוחים כשב-1 ביוני תנסה להקיף את האי מנהטן בניו יורק.

אבישג טורק בסיום חציית הכנרת

אבישג טורק בסיום חציית הכנרת | צילום: דורית סולסי

טורק נמצאת כיום בשיא ההכנות שלה לקראת האתגר בארצות הברית, וזה אומר שהיא שוחה בנפחים גבוהים וגם עובדת על המהירות שלה. לצורך העניין היא החליטה לשלב בתקופת העומס הנוכחית של האימונים את חציית הכנרת מדרום לצפון (מרחק של 20.5 קילומטרים). טורק עשתה את זה הבוקר (חמישי) בפעם העשירית, יותר מכל שחיין אחר בארץ או בעולם. "אפשר להגיד שאני שיאנית עולם", היא אמרה בתום השחייה שלה.

אבל מה ששימח אותה לא פחות היה הביצוע. לראשונה בחייה, טורק הצליחה לרדת מ-6 שעות באתגר חציית הכנרת, שיש לו חוקים קבועים והוא מתחיל בחוף צמח ומסתיים באמנון. "הייתי מאוד מכוונת מטרה כי היה לי חשוב לעבוד על המהירות לקראת מנהטן", סיפרה טורק והוסיפה: "עשיתי הרבה עבודה מנטלית לקראת היום הזה ואתמול אמרתי לחברה שאם אצליח לשחות ב-5 שעות ו-59 דקות זה מאוד ישמח אותי, בסוף הצלחתי ב-5:50 שע'".

כמובן שאתגר כמו צליחה של הכנרת לא מתבצע לבד אלא עם סירה ששטה צמוד ובמקרה הזה גם עם מלווה צמודה שהיתה דורית סולסי. "האמת שהתכוונתי לעשות את זה כבר לפני חודשיים אבל אז הגעתי לכאן והתחילה רוח של 30 קמ"ש. מאז מזג האוויר דחה את זה עוד כמה פעמים אבל היום התנאים היו מושלמים עם רוח דרומית וטמפרטורת מים של 19 מעלות", סיפרה טורק.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג