תקרית חריגה: קבוצת שחייה מובילה בארה"ב נסגרה לשנה בעקבות הימורים

דרמה במכללות: דווקא לאחר השנה הטובה בתולדותיה, הקבוצה של אונ' נוטר דאם נסגרת לפחות לשנה, לאחר שרבים משחייניה היו מעורבים בהימורים בלתי חוקיים, כולל על תחרויות בהן השתתפו: "תרבות קבוצתית מוטבעת עמוקה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תקרית חריגה במכללות | צילום: Shutterstock

שחיית המכללות בארה"ב כמרקחה בימים האחרונים, לאחר שאחת מקבוצות השחייה המובילות במדינה, קבוצת הגברים של אוניברסיטת נוטר דאם, ספגה כולה השעיה מפעילות לפרק זמן של שנה שלמה לכל הפחות. הסיבה – מעורבות של רבים משחייני הקבוצה בהימורים בלתי חוקיים, כולל על תחרויות בהן הם השתתפו בעצמם.

לכתבות נוספות בנושא:
נפתחה תיבת פנדורה: ביקורת קשה של השחיינים נגד התנהלות המשלחת בפריז
שני שיאי עולם ביום התחרויות האחרון בשחייה, ארה"ב ראשונה בטבלת המדליות
הבריכה של הפועל גליל עליון ספגה פגיעה ישירה: "אנחנו יתומים מבית"

ההודעה מגיעה דווקא לאחר השנה הטובה ביותר של הקבוצה, שסיימה במקום השני בקונפרנס ה-ACC והעשירי באליפות המכללות הארצית. בנוסף, האוניברסיטה שלחה את בכיר שחייניה, כריס ג'וליאנו למשחקים האולימפיים בפריז, מהם שב עם מדליית הזהב ב-4X100 חופשי ומדליית הכסף במרחק הכפול.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Chris Guiliano‎‏ (@‏‎_chrisguiliano‎‏)‎‏

כבר בחודש יוני הודיעה הנהלת האוניברסיטה כי שכרה את שירותיו של משרד עורכי דין כדי לבצע חקירה חיצונית לגבי "בעיות פוטנציאליות עם תרבות הקבוצה", לדבריהם. לפי פרסומים, החקירה החלה כבר בחודש ינואר וכעת פורסמו מסקנותיה ואיתה ההחלטה להשעות לחלוטין את פעילות הקבוצה, בצעד דרסטי למדי.

לפי ממצאי החקירה, הימורים היו אירוע שגרתי ויומיומי עבור רוב חברי הקבוצה שהיו אמורים לחזור אליה גם לעונה הקרובה. השחיינים קבעו "אנדר/אובר" לגבי תחרויות בהן לקחו חלק. אחד מחברי הקבוצה לשעבר אומר שהם אפילו הימרו על "כמה נשים יבכו אחרי המשחים שלהן". בנוסף להימורים על שחייה, חלק מהספורטאים השתתפו בהימורים בענפי ספורט אחרים כמו טורנירי ה-NCAA March Madness.

למותר לציין כי הימורים נוגדים לחלוטין את חוקי ה-NCAA, לא כל שכן הימורים על אירועים בהם השתתפו המהמרים בעצמם. מנהל תחום הספורט באוניברסיטה פיט בוואקו כתב בהצהרה רשמית כי "החקירה החיצונית אישרה ואף הרחיבה את החששות הראשוניים שלנו לגבי תרבות קבוצתית מוטבעת עמוקה המנוגדת לסטנדרטים של נוטרדאם. החקירה העצמאית תיעדה גם הפרות רבות של חוקי ה-NCAA האוסרים על הימורים בשחייה בין-מכללות ובתחרויות אתלטיות אחרות למרות תדריכים ברורים וחוזרים שניתנו לכל הספורטאים שלנו לגבי כללים אלה. הממצאים מנוגדים לערכי האוניברסיטה ולכל מה שאנו מייצגים. כדי להבטיח שהתנהגות זו תסתיים וכדי לבנות מחדש תרבות של כבוד והתנהלות למופת, החלטנו להשעות את תכנית השחייה לגברים לפחות לשנת לימודים אחת".

ישנן לא מעט שאלות העולות מהצעד שנקטה האוניברסיטה. האם הספורטאים יוכלו לעבור לאוניברסיטה אחרת על אף שתקופת ההעברות תמה? האם מלגות הלימודים של הספורטאים יבוטלו? וכן, האם החקירה הזו תעורר הדים גם באוניברסיטאות אחרות, שיחלו לחקור את הנושא לעומק בעקבותיה. הביקורת כלפי האוניברסיטה היא שהבחירה שלה הייתה "קלה" – סגירה כוללת במקום להעניש את מי שנמצאו כמעורבים בעבירות והענשתם באופן פרסונלי.

לגבי ג'וליאנו, השחיין המוביל של הקבוצה, הובהר בשלב זה כי הוא לא היה אחד מהחשודים בהימורים בתוך הקבוצה. הוא היה אמור לחזור לשנה חמישית (בעקבות הקורונה, ספורטאים רבים קיבלו שנה נוספת של זכאות ספורטיבית) ואף לנסות לסייע לקבוצה לזכות באליפות המכללות. כעת, נראה שהוא עשוי להפוך למקצוען ולוותר על שנתו האחרונה בליגת המכללות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג