עולם האופניים התמקד בימים האחרונים באופן טבעי בשני המרוצים האיכותיים שהתקיימו במקביל – פריז-ניס וטירנו אדריאטיקו. אלא שישנו סיפור נוסף שתופס כותרות לא פחות מהתוצאות עצמן – סימני השאלה סביב קבוצת איניוס (לשעבר סקיי), אשר עתידה בימים אלו לוט בערפל.
לכתבות נוספות בנושא:
פציעה מדאיגה לווינגגור, איוסו מסמן מטרות לקראת הג'ירו: סיכום שבוע באופניים
גלגלי ההיסטוריה: הרוכב הראשון שזכה 3 פעמים ברצף בטור דה פראנס
האזינו: פוגצ'אר וכל השאר – סיכום סטראדה ביאנקה ועוד תובנות
הקבוצה ששלטה ללא עוררין בענף בעשור הקודם נמצאת על פי הדיווחים (דווח לראשונה ב-Escape Collective) בשיחות עם חברת TotalEnergies הצרפתית, כדי שתצטרף בתור ספונסרית ראשית לקבוצה. החברה הצרפתית מממנת בימים אלו קבוצת פרו, בעלת השם הזהה, ועדין לא ברור כיצד ייראה האיחוד הזה, אבל ייתכן שהוא יביא למעשה לסיומו של עידן הקבוצה הבריטית הבכירה.
סקיי הוקמה ב-2010 מתוך מטרה להקפיץ את ענף האופניים הבריטי. התוצאות לא איחרו לבוא, וכבר ב-2012 בראדלי וויגינינס הפך לבריטי הראשון שזוכה בטור דה פראנס. כריס פרום ירש אותו וזכה ארבע פעמים בטור, וכן פעם אחת בג'ירו ופעמיים בוולטה. גריינט תומאס ואגן ברנאל השלימו חמש זכיות רצופות בטור.
אבל השנים האחרונות פחות האירו פנים לקבוצה, שלא זכתה בגרנד טור מאז הזכייה של ברנאל בג'ירו ב-2021. רבים מהשמות הגדולים של הקבוצה, בעיקר הבריטים (פרום, גייגן הארט, אדם ייטס, טום פידקוק) עזבו, ולא נמצאו מחליפים לתומאס המזדקן וברנאל שלא חזר להיות הרוכב שהיה לפני הפציעה.
הבעלים, אייל הכימיקלים ג'ים רטקליף, עסוק יותר בצרות במנצ'סטר יונייטד (שגם ממנה הוא מנסה להיפטר), ולא ממש מתלהב להמשיך ולהזרים מאות מיליוני אירו לקבוצת האופניים. תקציבה של הקבוצה הוא אחד מהגדולים ביותר בסבב (בין שלוש הגדולות יחד עם ויסמה ו-UAE) ומוערך בכ-60 מיליון אירו לשנה, שמרביתם מגיעים מכיסו הפרטי של רטקליף.
השותפות עם ענקית הנפט והגז הצרפתית עשוי להבטיח את עתידה של הקבוצה בוורלד טור ולספק לה צינור חמצן כלכלי, אבל ייתכן שהחל מהשנה הבאה יהיה מדובר בקבוצה צרפתית, ולא בריטית, מה שמדיר שינה מעיני אוהדי הרכיבה בממלכה.