שני אויביו הגדולים של הגב: כך אנחנו מזיקים לעצמנו באופן יומיומי

ההרגלים היומיים של רבים מאיתנו כוללים חוסר בפעילות גופנית וישיבה ממושכת. ד"ר עדי חסון דביר מסבירה על הנזקים הפוטנציאליים, החשיבות בהקפדה מגיל מוקדם ואיך נשב נכון (בשיתוף סוויס רליף)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הגב כואב? כך נימנע | צילום: Shutterstock

כאבי גב, בעיקר באזור החוליות התחתונות, נחשבים לאחת התלונות השכיחות ביותר כיום מצד מטופלים, בטח בפני רופאים אורתופדים ורופאי המשפחה. אך מה גורם לכך שהתלונה הזו הופכת שכיחה יותר ויותר? מתברר שיש שני גורמים מרכזיים מאוד: היעדר פעילות גופנית, וישיבה ממושכת.

לכתבות נוספות בנושא:
הכאבים שכמעט כל מתאמן פוגש – והדרך להתמודד איתם
מומחה מסביר: הדרך להחלמה מהירה מפציעת ריצה ומניעת פציעות נוספות
כל מה שצריך לדעת כדי לצלוח את עונת המרוצים

כידוע – ולמרות שבשנים האחרונות ישנה התעוררות בנושא – אנחנו פשוט לא מתאמנים מספיק, לא מניעים את הגוף בצורה מספקת ובתדירות מספקת, עד כדי היחלשות של השרירים ושל הרקמות אשר אמורים לתמוך בעמוד השדרה ולשמור על מרווח בין החוליות. במצב כזה, בעת תנועה חדה או בזמן הרמת משא כבד, הדיסקים שבין החוליות לא מוגנים מספיק, ועלולים להיפגע יותר בקלות.

צילום: shutterstock

חשוב לציין שהפעילות הספורטיבית האפקטיבית באמת היא כזו שמתחילה מגיל צעיר, חיזוק שרירי הגב מגיל צעיר ופעילות גופנית סדירה, משפרת את היציבה, מפחיתה עומס על הגב ושומרת על עמוד השדרה. אדם שלא עשה פעילות גופנית כל ימי חייו ויתחיל לחזק את שרירי הגב כשכבר סובל וכואב, לרוב לא יוכל להחזיר את המצב לקדמותו.

ומה באשר לישיבה? נתחיל בעובדה המפתיעה לפיה העומס על הגב, בעיקר על הגב התחתון, גדול יותר בישיבה מאשר בעמידה. בעולם המודרני, מרביתנו מבלים את רוב שעות היום בישיבה מול מחשב ופחות בעבודה פיזית. בישיבה ממושכת לאורך זמן שרירי הגב נחלשים והעומס על החוליות (בעיקר של עמוד השדרה המתני) הולך וגובר וכך נוצר נזק מצטבר .

הנזקים שבישיבה ממושכת
גם הדרך שבה אנחנו יושבים במשך שעות רבות יוצרת עומס על הגב ועלולה לגרום לכאבים. רבים מאיתנו יושבים בצורה לא נכונה: כשמשענת הכיסא נוטה לאחור, בישיבה רגל על רגל, הטיית הגוף לצד מסוים (לכיוון המחשב בד"כ), וכדומה. מצבים אלו עלולים לגרום לנזקים מצטברים.

צילום: סוויס רליף

לכן, חשוב מאד להקפיד על ישיבה תקינה, להפחית ככל האפשר את שעות הישיבה הסטטית, ולהרבות בפעילות גופנית בשעות הפנאי על מנת לחזק את שרירי הגב ולמנוע היחלשותם.

לצורך הקלה בכאבי גב קלים, ניתן להשתמש בתרופה סוויס רליף ספריי ג'ל*, אשר מיועדת להקלה מקומית בכאב ובדלקת, קלים עד בינוניים, בעקבות פגיעה במפרקים קטנים עד בינוניים וסביבתם (לתרופות נוגדות דלקת יש התוויות נגד ולא כל אחד יכול ליטול אותן, על כן יש להתייעץ עם רופא לפני השימוש).

הכותבת: ד"ר עדי חסון דביר, מומחית ברפואת משפחה

 


בשיתוף סוויס רליף, לפרטים נוספים לחצו כאן

* סוויס רליף ספריי ג'ל 4% (כל גרם מכיל 40 מ"ג דיקלופנק סודיום). התרופה אינה מיועדת לתינוקות וילדים מתחת לגיל 15. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש. למכירה בבתי מרקחת ללא צורך במרשם רופא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג