שיא מדהים: השלים את אתגר שבעת האוקינוסים בזמן הקצר ביותר אי פעם

פטר סטויצ'ב הבולגרי הדהים את עולם שחיית המים הפתוחים האתגרי, כשעבר את כל שבע הצליחות הקשוחות תוך 173 יום, פחות מחצי משיא העולם הקודם: "גאה מאוד בעצמי, השיא שייך לכל הבולגרים!"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פטר סטוייצ'ב אחרי סיום האתגר | צילום: מתוך הפייסבוק של פטר סטוייצ'ב

שחיין המים הפתוחים פטר סטויצ'ב נכנס השבוע לספרי ההיסטוריה. הבולגרי לא רק שהשלים את אחד האתגרים הקשים בשחיית המים הפתוחים, ה-Oceans Seven האיקוני (אתגר שבעת האוקיינוסים), הוא עשה זאת בפרק הזמן הקצר ביותר אי פעם – תוך 173 ימים בלבד (5 חודשים ו-20 יום), שיפור מטורף לשיא העולם הקודם שעמד על 355 ימים ובו החזיק אנדי דונלדסון.

לכתבות נוספות בנושא:
חוזרים לים: 5 סיבות בגללן כדאי לכם להירשם למשחה חדרה
נערה בת 16 חצתה את תעלת למאנש בשחייה: "היו רגעים ששקלתי לוותר"
אחרי 17 שעות במים קרים: השחיינית ששברה מחסום מרשים נוסף

מדובר באתגר המקביל של השחייה ל"שבע הפסגות" בטיפוס הרים. יחידי סגולה הצליחו בימי חייהם להשלים את כל שבעת המשחים כאשר הראשון לעשות זאת היה סטיב רדמונד האירי ב-2012. כעת, סטויצ'קוב הפך לאדם ה-32 שמשלים את המשימה.

פטר סטוייצ'ב במהלך צליחת תעלת למאנש | צילום: מתוך הפייסבוק של פטר סטוייצ'ב

האתגר כולל השלמת שבעה משחים, או שבע "צליחות" קשות כל אחת בפני עצמה, ברחבי העולם:

  • צליחת תעלת למאנש בין צרפת לאנגליה
  • מיצר גיברלטר בין אירופה לאפריקה
  • צליחת התעלה הצפונית בין אירלנד לסקוטלד
  • מיצר קוק בין האי הצפוני לאי הדרומי בניו זילנד
  • תעלת קטלינה בין האי סנטה קטלניה לקליפורניה
  • מצר צוגרו ביפן
  • תעלת מולוקאי בהוואי

הבולגרי בן ה-47 מוכר היטב בענף, כשהחל את דרכו בשחייה התחרותית והיה אלוף העולם במשחה ל-25 ק"מ ב-2011 ואלוף אירופה באותו משחה ב-2012, לצד מדליות רבות נוספות בתחרויות הגדולות. הוא גם השתתף ארבע פעמים במשחקים האולימפיים, מסידני 2000 ועד לונדון 2012 (שם סיים שישי), כאשר בבייג'ין 2008 הוא היה נושא הדגל של המשלחת הבולגרית בטקס הפתיחה.

פטר סטוייצ'ב אחרי סיום האתגר | צילום: מתוך הפייסבוק של פטר סטוייצ'ב

עוד במהלך תקופתו כשחיין תחרותי ברמות הגבוהות, שילב גם את שחיית המים הפתוחים האתגרית, כשגם בה הפך במהרה להצלחה מסחררת. הוא היה השחיין הראשון שירד מגבול שבע השעות בתעלת למאנש ואף החזיק בשיא העולם עם 6:57 שעות (כיום מחזיק בשיא אנדראס ואכבורגר הגרמני עם 6:45 שעות). הוא גם הוכתר כאלוף העולם בשחייה במי קרח ואפילו מונה לתקופה קצרה כשר הספורט הבולגרי. אגב, הוא היה מספר פעמים בישראל והתחרה כאן גם בסבבים שנערכו באילת.

לאחר שסיים את האתגר בהצלחה כתב סטויצ'ב ברשתות החברתיות: "שיא עולם! שבעה אוקיינוסים ב-173 ימים הצלחתי לשחות את שבעת מרתוני המים הפתוחים הגדולים מ-14 במרץ עד 2 בספטמבר 2024! בפעם הראשונה, כל שבעת המרתונים נשחו תוך פחות מחצי שנה. תוך 5 חודשים ו-20 ימים. הצלחתי עם שחיית הלילה המוצלחת שלי בתעלת למאנש, למרות התנאים הקשים מאוד".

עוד שיתף בצליחה האחרונה שהשלימה את המשימה: "החלון שלנו להתחיל לשחות היה מה-27 באוגוסט עד ה-1 בספטמבר. התחלנו בשעה 23:34, 26 דקות לפני שנסגר החלון. חיכינו לראות אם מזג האוויר ישתפר. זה לא קרה, אבל זה לא הרתיע אותי. להיפך – זה מניע אותי עוד יותר. כפי שניסח זאת איש הסירות האגדי שלי מייק אורם, 'פטר, אין אף אחד אחר שהייתי הולך לשחות איתו בתנאים כאלה. אתה אקווהמן".

פטר סטוייצ'ב והצוות המלווה אחרי סיום האתגר | צילום: מתוך הפייסבוק של פטר סטוייצ'ב

"התחלתי לשחות 26 דקות לפני חצות ב-1 בספטמבר מסמפיר האו (אנגליה), סיימתי ב-Cap Grie-Ne (צרפת) לאחר 10 שעות ו-12 דקות. במשך רוב המשחה שחיתי בחושך, עם רוחות חזקות וגלים גדולים. הגלים הגיעו למעל 2 מטרים והקשו מאוד על השחייה. בחלק האחרון לצרפת, היו הרבה מדוזות. למרות הכל, השחייה שלי הייתה מוצלחת. שחיה שלישית של הלמאנש והראשונה בלילה – 17 שנים אחרי שהפכתי לאדם הראשון ששחה את הלמאנש תוך פחות מ-7 שעות, ו-18 שנים אחרי ששחיתי אותו בפעם הראשונה".

עוד הוסיף: "אני גאה מאוד שהפכתי להיות האדם ה-32 בעולם כולו והראשון מבולגריה עם ההישג של אתגר שבעת האוקיינוסים. וכבר שיאן עולמי בשחיית שבעת המרתונים ב-173 ימים. אני אסיר תודה לכל הבולגרים שלא מפסיקים להראות לי את תמיכתם הרבה. תודה לכל אדם ואדם שעזר לי במהלך הניסיונות הללו. שיא העולם הוא לבולגריה ולכל הבולגרים!"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג