רוכב אופני ההרים ג'ייסון קונור לקח על עצמו אתגר יוצא דופן. לעבור את המרחק הגדול ביותר שמישהו עבר אי פעם על פאמפ-טרק… עם אופניים ללא שרשרת לחלוטין. במילים אחרות, המשמעות היא שעליו לרכוב בלי אפשרות לדווש, על כוח האנרציה שנותן לו המסלול בלבד. הוא עשה זאת ובגדול – כשהשלים 50 ק"מ על המסלול, כפול משיאו הקודם.
לכתבות נוספות בנושא:
7,246 מ' מעל פני הים: נשבר שיא גינס לרכיבה הגבוהה ביותר אי פעם
חוזה היסטורי: טאדיי פוגצ'אר ימשיך בקבוצת UAE עד 2030
משגע את בלגיה: האם וואוט ואן ארט הוא הסנאי בזמר במסיכה?
השיא, אותו השיג בקצת יותר משעתיים של רכיבה, עדיין לא אושר רשמית על ידי גינס, אולם סביר כי גם זה יקרה בקרוב וההישג שלו יוכר רשמית בספר השיאים. הוא עשה זאת במהלך אירוע קהילתי ב-Capasso Pump Track בעיר וויניפג בקנדה. מדובר במסלול הראשון במחוז, שבו חיים כמעט 1.5 מיליון איש. כמעט 2,000 חברי קהילה השתתפו באירוע, כאשר רבים בקהל נשארו כדי לעודד את קונור.
"זו עבודה קשה", אמר קונור בסיום לאתר Singletracks: "אתה מגיע לסביבות 70, 80 הקפות ומשהו שונה קורה לגוף שלך ממה שקורה בדרך כלל כשאתה בחוץ, מדווש בשבילים. ב-40 ההקפות האחרונות הרגשתי די מנותק, זו הייתה הרגשה מעניינת לקראת הסוף שם".
למרות שכבר שבר את השיא באותה נקודה, הוא לא התכוון לעצור: "אבא שלי תמיד לימד אותי – אם אתה אומר שאתה הולך לעשות משהו, תעשה את זה. אני לא אוהב ליפול. הדבר הכי גדול שרציתי מכל האירוע הזה היה להוציא ילדים על האופניים ולהראות להם שהכל אפשרי, שאתה יכול לעשות מה שאתה רוצה לעשות".
קונור מספר באותו ראיון שנכנס לרכיבה על מסלולי פאמפ-טרק בניו זילנד בשנת 2020, בזמן שהחלים מפציעה בכתף ממנה סבל בתאונת אופני הרים. כחלק מההחלמה, הוא רכב ללא דיווש כלל וילד צעיר שאל בציניות אם הוא מנסה לקבוע שיא עולם או משהו. מכאן, הגיע הרעיון והניסיון הראשון שלו לשבור שיא התרחש עוד באותה שנה.
ניסיון השיא האחרון שלו נועד למשוך את תשומת הלב לצורך במתקנים נוספים שייבנו באזור: "פתחנו את המסלול וזו הייתה הצלחה גדולה. מאות ילדים שם למטה כל יום. וכמה ילדים מקומיים ממש טובים יצאו מהוקי וכדורגל. הם פשוט מצאו ספורט שהם לא ידעו על קיומו, והם ממש אוהבים אותו. פאמפ טרק הוא מקום מדהים לראות בו ילדים מרחיבים את המיומנויות שלהם. עבור מרוצים, זה מלמד אותך הרבה, מיקום הגוף, שליטה. זה עוד סט שונה לחלוטין של כישורי אופניים".
והאם יוכל שוב לשבור את השיא? לדבריו של קונור, לקראת הסוף הוא החל לאבד תחושה בכפות רגליו וידיו כאבו. המסלול שבו רכב קונור הוא באורך 230 מ' עם פניות חדות, ולדבריו אינו אידיאלי למרחקים ארוכים. כדי ללכת רחוק יותר, קונור אומר שיהיה חשוב להתמקד בכל דבר, החל מתזונה ואימונים ועד עיצוב המסלול והנעלה מתאימה. "זה נעשה בעיקר בנחישות", אמר. "באמת לא היו הרבה אחרים שנכנסו לזה. יש כאן חבורה של ילדים באמת ראויים ומישהו היה צריך ליצור קצת תשומת לב וליצור קצת נקודת התחלה כדי להניע את הגלגלים".