רכש נוצץ: ישראל פרמייר טק הודיעה על החתמתו של אלכסיי לוצנקו

המטפס הקזחי בן ה-31, שניצח כבר בקטעים בטור דה פראנס ובוולטה, עוזב את אסטנה לאחר 12 שנים וחתם לשנתיים בקבוצה הישראלית: "הקבוצה חותרת להגיע רחוק, ואני רוצה להיות חלק מזה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלכסיי לוצנקו | צילום: ספרינט סייקלינג

קבוצת האופניים המקצוענית הישראלית ישראל פרמייר טק הודיעה היום (שלישי) כי היא מצרפת לשורותיה את הרוכב הקזחי אלכסיי לוצנקו, החתמה משמעותית ונוצצת בענף.

לכתבות נוספות בנושא:
יהפוך לשיאן הזכיות? רוגליץ' התאושש מהפציעה ויזנק לוולטה אספניה
צפו בטירוף: הטור דה פראנס לנשים 2024 נפתח לעיני כרבע מיליון צופים וצופות
כחול-לבן בספרד: נדב רייסברג בהרכב ישראל פרמייר טק לוולטה אספניה

הקזחי בן ה-31 גרף 43 ניצחונות בקריירה שלו, כולם במדי קבוצת אסטנה שבה החל את הקריירה לפני 12 שנה. בביוגרפיה הספורטיבית של לוצנקו בולטים ניצחונות בשלבים במרוצי ענק כמו הטור דה פראנס והוולטה, וכן ניצחונות בטורים קצרים כמו הטור של עומאן, הטור הארקטי, טור הינאן, הטור של טורקיה ושורה ארוכה של ניצחונות במרוצים אחרים.

אלכסיי לוצנקו | צילום: ספרינט סייקלינג

לוצנקו נחשב למטפס מוכשר, הצטיין כבר בתחילת הקריירה שלו כאשר זכה באליפות העולם לצעירים מתחת לגיל 23 ושמר על יציבות רבה מאז ועד היום. השנה ניצח בטור אברוצו האיטלקי ורכב בטור דה פראנס, שם היעד של הקבוצה הקזחית היה בעיקר לסייע למארק קוונדיש להשיג את ניצחונו ה-35 בטור ושבור את שיא הניצחונות.

החתמתו של הרוכב הקזחי המצליח לשנתיים הקרובות (2025 ו-2026) מגיעה אחרי עזיבתו של דילן טונס לקופידיס אחרי שלוש שנים. בקבוצה הישראלית רואים בהחתמה מהלך בעל חשיבות ניכרת, במיוחד לאור יכולתו לתרום לקבוצה כמטפס מעולה, שמסוגל גם לנצח בעצמו, אבל גם לתמוך ולסייע לרוכבים מובילים אחרים.

אלכסיי לוצנקו במשחקים האולימפיים | צילום: ספרינט סייקלינג

המנהל המקצועי של הקבוצה צ'ל קרלסטרום בירך על המהלך: "בשנים האחרונות רשמנו יותר הצלחות מבעבר בצירוף רוכבים חדשים ובעונה הנוכחית הדבר כבר קיבל ביטוי בשורת הניצחונות שהשגנו (21 עד כה, מספר שיא בתולדות הקבוצה). ההחתמה של לוצנקו היא עוד צעד חשוב בכיוון הנכון של התחזקות הקבוצה. הוא מביא אתו כישרון וניסיון שיעזרו לנו מאוד בשנים הקרובות. מדובר בווינר עם אישיות אהודה מאד על חבריו לקבוצה ולמרות הקריירה הארוכה שלו – אנחנו מאמינים שהצלחות רבות עדיין לפניו".

לוצנקו עצמו העיד שההחלטה שלו להצטרף לקבוצה הישראלית נבעה בין השאר מהרצון לאתגר מסעיר חדש: "אחרי 12 שנה באסטנה, הרגשתי שאני זקוק למוטיבציה ומטרות חדשות. השגתי הרבה מאוד עד עכשיו אבל אני מאמין שיש לי הזדמנות להשיג יותר – דווקא בסביבה חדשה ולא מוכרת – והרחק מאזור הנוחות שלי. בחרתי בקבוצה הישראלית כי אני מכיר רבים מהרוכבים ואנשי הצוות שלה והתרשמתי מהצמיחה המהירה שלה בשנים האחרונות. הקבוצה חותרת להגיע רחוק, ואני רוצה להיות חלק מזה". הוא סיפר שבשורות הקבוצה הישראלית הוא מתכוון לנסות ולהתמקד גם במרוצי קלאסיקות.

אלכסיי לוצנקו | צילום: ספרינט סייקלינג

הבעלים של הקבוצה סילבן אדמס הביע שביעות רצון רבה מהצטרפותו של לוצנקו: מדובר ברוכב מוכשר שכבר הוכיח שהוא מסוגל לנצח קטעי מירוצים אבל גם להיות גורם משמעותי במאבק על הדירוג הכללי. לוצנקו יוסיף לנו הרבה עומק וגיוון ואני משוכנע שהוא יגיע לשיאים חדשים במדי הקבוצה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • Old horse הגיב:

    כמו בדרך כלל, ממשיכים לרכוש רוכבים בסוף הקריירה.
    תקנו אותם לפני שעשו 50 ניצחונות ולא אחרי.
    דרק ג'י הייתה הברקה, אז למה חזרתם שוב לרכוש סוסים זקנים?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג