רייסברג חזר, מקנאלטי ניצח: הוולטה אספניה נפתח עם נג"ש מרתק

הישראלי חזר לבמות הגדולות אחרי הפציעה וחימם רגליים בקטע הפתיחה השטוח נגד השעון. הרוכב האמריקאי של UAE הרשים בניצחון, כשוואן ארט מפספס ב-3 שניות. רוגליץ' הראה ניצוצות, ספ קוס בפיגור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ברנדון מקנאלטי בדרך לניצחון | צילום מסך

וולטה אספניה 2024, הגרנד טור האחרון של השנה, נפתח הערב (שבת) עם קטע שטוח ורווי ברוחות של 12 ק"מ נגד השעון מליסבון לאוריאס, שנתן לנו הצצה ראשונה לכושרם של המועמדים המובילים ללבוש את החולצה האדומה בעוד שלושה שבועות במדריד.

לכתבות נוספות בנושא:
עליות מפרכות, מאבק פתוח והזנקה בסופרמרקט: הוולטה אספניה יוצא לדרך
המתח בשיאו: קטע לפני הסיום, הכל פתוח בטור דה פראנס לנשים
מחוסר יכולת לאכול עוגה לקו הזינוק בוולטה: הקאמבק המדהים של נדב רייסברג

מהזווית הישראלית, נדב רייסברג חזר לפעולה על הבמה הגדולה, אחרי הפציעה הקשה בג'ירו. לישראלי לא היו ציפיות מיוחדות בנג"ש והוא סיים במקום ה-153, מרחק 1:33 דקות מהפסגה. בסיום סיפר : "סטייג' ראשון, אחלה דרך להוריד קצת לחץ בנג"ש יחסית קצר. מרגיש טוב, מרגיש מוכן, המון רוח הייתה היום, בוא נראה מה יהיה בימים הבאים. הפציעה עברה לי בראש כשזינקתי, אבל שמח להיות פה שוב על הבמה הגדולה הזאת".

מי שהיה אחד המועמדים הבכירים לניצחון בקטע הוא ג'וש טארלינג הצעיר בן ה-20 (Ineos Grenadiers), שהראה כבר עוצמות יוצאות דופן בנג"ש. אלא שהבריטי לא הצליח להתעלות מעבר לרוחות וסיים רק שישי, כשהוא ימשיך לחלום על ניצחון גדול ראשון עד ההזדמנות הבאה.

את ההפתעה הגדולה רשם צעיר אחר, מתיאש ואצק בן ה-22 של Lidl–Trek, שהתיישב בכסא החם של המוביל ולא זז ממנו ממש עד הרגעים האחרונים של הקטע. היחיד שהצליח להזיז אותו משם היה ברנדון מקנאלטי האמריקאי של UAE, שקבע את הזמן המהיר ביותר, 12:35 דקות, שתי שניות מהר מוואצק. האחרון שעוד היה יכול לעקוף אותו היה וואוט ואן ארט, אולם הרוכב המגוון של ויסמה פספס בשלוש שניות ונאלץ להסתפק במקום השלישי.

נדב רייסברג בנג"ש | צילום: נועה ארנון

פרימוז' רוגליץ', שזכה כבר שלוש פעמים בוולטה, הראה גם הוא שהתאושש היטב מהפציעה בטור דה פראנס וסיים במקום השמיני את הקטע, בפיגור של 17 שניות בלבד מהמנצח מקנאלטי. האלוף המכהן ספ קוס, שאינו ידוע ביכולות הנג"ש שלו, יסחוב איתו פיגור משמעותי יותר של 53 שניות, לאחר שסיים במקום ה-61 בלבד.

מתכוננים לקטע 2
אחרי החימום, מתחילים לרכוב באמת, עם קטע של 194 ק"מ מקסקאיס לאורם, עדיין על אדמת פורטוגל. מדובר בקטע עם כמה גבעות, ושתי עליות מדורגות ברמה 4 (הנמוכה ביותר) – אחת ממש בפתיחה, והשנייה לקראת הסיום. הצפי הוא שהקטע יסתיים בספרינט המוני, אולם בלי ספק יהיו ניסיונות לבריחה.

חמשת המובילים אחרי קטע 1
1. ברנדון מקנאלטי (UAE) – 12:35 דקות
2. מתיאש ואצק (Lidl–Trek) + 2 שניות
3. וואו ואן ארט (Visma-Lease a Bike) + 3 שניות
4. שטפן קונג (Groupama FDJ) + 6 שניות
5. אדוארדו אפיני (Visma-Lease a Bike) + 8 שניות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יאצק הגיב:

    Edoardo affini האיטלקי של ויסמה
    במקום החמישי , לא אפריני

    1. אבי הגיב:

      שכחתם לכתוב על החרם שעושה הטלויזיה לא מראה את הקבוצה ואם מזכירה המילה ישראל לא מופיעה ואם מצלמים קבוצת רוכבים ופתאום מופיע מישהו מהקבוצה השידור עובר מייד למצלמה אחרת

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג