עד היום עמדנו בסיכום בתוך מגבלה של 10 נקודות. למרות ששלב 21 והטור דה פראנס של 2015 שווים יותר מ-10 נקודות, נתמודד:
1. פריז היא בירת ספרינט אופני הכביש. המכה של המאיצים. אנדרה גרייפל עם ניצחון שלב רביעי אדיר בטור דה פראנס תיזמן מושלם, לחץ מושלם, דחף הכי חזק, טס הכי מהר, והשלים את החאג' האישי שלו בשאנז אליזה. הגורילה עם לחלוחית בעיניים, הגשים לעצמו את כל החלומות. בהיעדר "רכבת" להובלת הספרינט, מארק קאוונדיש איבד את הדרך והגיע באיחור למסיבת קו הסיום.
2. כ-2.4 ק"מ לסיום הטור, נעמד פסיכופט מכוסה בסדין לבן עם כיתוב באמצע הכביש במטרה שהפלוטון ייכנס בו. באורח פלא ובתושייה מופלאה של הדבוקה, כל הרוכבים עקפו את הפסיכופט והמחאה (או המיצג) נותרה מיותמת ומיותרת. עוד סימן לסיכונים היומיומיים בהם נושאים הרוכבים הטובים בעולם.
ועכשיו לטור כולו:
3. הטור של 2015 לא הוכרע בהרים. הוא הוכרע בגובה 0 מ', על פני הים – בזי-לנד ההולנדית עוד בשלב השני לפני שלושה שבועות בדיוק. רוחות הים כפו חלוקה של הדבוקה ונאירו קווינטנה נותר בצד הדפוק של הפיצול. אלברטו קונטדור ניהל את הדחיפה בחצי הקדמי להגדלת פערי הזמן, וכריס פרום זכה ב-1:28 דקה יתרון על קווינטאנה כבר באותו יום. בסוף הטור, היתרון של פרום בחולצה הצהובה על קווינטאנה עמד על 1:12 דקה. אלמלא הפיצול בזי-לנד, היו חסרות לפרום 16 שניות.
4. כריס פרום הפסיק לעבוד עם הרגש והתחיל לעבוד עם השכל. הוא לא לקח אישית את העובדה שכולם תוקפים אותו, והתחיל לנצל את ריבוי ההתקפות לטובתו. המתמודדים נגדו החלו להתיש אחד את השני. המעבר של פרום מרכיבה פיזית גרידא לרכיבת איכות מנטאלית-פיזית, היה מרשים, והביא לו ניצחון שני בטור דה פראנס.
5. כואב הלב על טוני מרטין שנאלץ לפרוש עם עצמות שבורות בעודו לובש צהוב, וגם על טיג'יי ואן-גארדרן שהגיע עד האלפים כשהוא מדורג שלישי ונאלץ לפרוש עקב מחלה.
6. קבוצת MTN Qhubeka הגיעה כ"ווילד קארד" לטור דה פראנס, סיימה חמישית בדירוג הקבוצתי, זכתה בניצחון שלב אדיר בעיר מנד בזכות סטיב קאמניגס (ביום הזיכרון לנלסון מנדלה), והלבישה אפריקאי ראשון בחולצה המנוקדת – דניאל טקלהיימנוט. אין דרך טובה יותר להכריז על הגעה לטור דה פראנס.
7. נאירו קווינטנה הוא הדבר האמיתי. הוא רוכב נפלא, והטקטיקה שלו מנוהלת היטב בקבוצה שהביאה לפני 20 שנה את מיגל אינדוראין לחמישה ניצחונות טור דה פראנס רצופים. קווינטאנה הוא גם המטפס הטוב בעולם, וגם בעל יכולות סבירות בהחלט במישור ונגד השעון. לא לחינם ניצח קווינטנה בשנה שעברה בג'ירו ד'איטליה. הקולומביאני בן ה-25 נראה כמנצח עתידי בטור דה פראנס.
8. אלחנדרו ואלוורדה הוותיק, הוא בין הרוכבים המגוונים והטובים בעולם כבר למעלה מעשור שנים. הספרדי יודע לנצח בקלאסיקות, בטורים קצרים, ואפילו ניצח בגרנד טור. הוא מעולם לא היה חזק ועקבי מספיק לנצח בטור דה פראנס. המדרגה השלישית על הפודיום היא הישג אישי אדיר בשבילו.
9. מארגני הטור דה פראנס, שקיבלו צרפתים מאותגרי רכיבת נג"ש במקומות 2, 3 ו-6 בטור של 2014, התחכמו לטובת הרוכבים המקומיים ופשוט מחקו את הרכיבה נגד השעון האישי מהטור דה פראנס של 2015. התרגיל לא הצליח. צרפתי ראשון רק במקום תשיעי בטור.
10. למטה – תמונה של ארבעת הגדולים (ללא ולוורדה) לפני היציאה לדרך באוטרכט אי אז בתחילת יולי. קישור לקאלסיקה העתיקה שכריס פרום שר כל לילה לחולצה הצהובה בשנה האחרונה. רכבו בטוח, ולהתראות בישראמן!
תודה רבה על השידור והסיכומים לאורך כל הטור באתר. היה חוויה.
לגבי מסקנה 3 – אין לדעת מה היה קורה לולא הפער של 1:30 שפתח פרום במישור. זה משחקים בנדמה לי.
אולי פרום היה 'נותן' יותר בעלייה לאלפ דואז ביודעו שהפער קטן? אולי קונטנה היה מנצח?
לדעתי הרכיבה של פרום בקטע 20 הייתה מורכבת גם מחישוב מתמטי (נכון גם הייתה עייפות) – עד 5 ק"מ לסיום הוא שמר על פער של 30 שניות, ואז על פי החשבון קונטנה היה צריך לרכוב בערך 25 שניות לק"מ יותר מהר והיה ברור לפרום וצוותו שזה כמעט בלתי אפשרי.
נכון שפרום התנהל הרבה יותר טוב בטור במיוחד כשבלם התקפות של רוכבים טכניים טובים ממנו – קונטדור וניבאלי – באבנים המשתלבות ובירידות החזקות מההרים, אבל לא לשכוח שעד קטע 19 הוא למעשה נאלץ להתמודד עם התקפות מ5-6 רוכבים טוענים לכתר, משימה קשה למדי. ורק בקטע ה 19 וה 20 עבר להתמקד בקונטנה.