פורסמו הזימונים לאליפות אירופה באתלטיקה: ישראל עם הנבחרת הגדולה אי פעם

סיון אוירבך נכנסה ברגע האחרון ונעלה סגל של 18 אתלטים ואתלטיות שיתחילו להתחרות ברומא ביום שישי. במוקד: אפריפה ב-200, רצות ורצי המרחקים, קפיטולניק בגובה ואדווה כהן במכשולים. הרשימה המלאה בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בלסינג אפריפה | צילום: איגוד האתלטיקה

כשבוע לפני פתיחתה של אליפות אירופה באתלטיקה ברומא ביום שישי, איגוד האתלטיקה העולמי מפרסם את הזימונים הרשמיים לאליפות, ואיתם גם הסגל הגדול ביותר בהיסטוריה של ישראל במעמד זה, עם 18 אתלטים ואתלטיות במקצועות השונים (השיא עד כה היה 17 באמסטרדם 2016 ובמינכן 2002).

החדשות הנעימות מצידה של המשלחת הייתה כניסתה ברגע האחרון ממש של סיון אוירבך, שיאנית ישראל הטרייה בריצת 1,500 מטר. אוירבך הייתה מעט מחוץ לרשימה הסופית תחילה, אך ככל הנראה מחיקה של כמה אתלטיות בתוספת השיא האיכותי שקבעה ממש בימים האחרונים של תקופת הקריטריון הכניסו אותה לתוך הרשימה.

סיון אוירבך. נכנסה ברגע האחרון | צילום: Mason Harbour

מי שמוביל את המשלחת באצטדיון הוא בלסינג אפריפה, שירוץ 200 מ' ויקווה לרשום הישג משמעותי רגע לפני המשחקים האולימפיים. גם בריצות הארוכות תהיה לישראל נציגות משמעותית עם שישה רצי כביש שיתחרו בחצי המרתון, בהובלת שלושת האולימפיים (מארו טפרי, גשאו איילה וגירמה אמרה) ויקוו לשחזר את ההישג בדמות מדליית הזהב מהתחרות הקבוצתית באליפות אירופה הקודמת.

כמו כן, חמישה רצי 10,000 מטר יזנקו על המסלול, כשטדסה גטהון בראשם וינסה להשיג ניקוד יקר למשחקים האולימפיים. אצל הנשים בריצות הארוכות, לונה צ'מטאי סלפטר נכללת לפי שעה ברשימה, על אף הפציעה ממנה סבלה במרתון טוקיו ועוררה חשש לגבי השתתפותה. מאור טיורי, שקבעה גם היא את הקריטריון האולימפי במרתון, תרוץ גם היא בחצי המרתון בהכנה אחרונה למשחקים. אדוה כהן תרוץ 3,000 מכשולים ותקווה להתקדם גם היא בדירוג האולימפי.

מארו טפרי (משמאל) וגשאו איילה מסיימים במקום השני והשלישי במרתון באליפות אירופה | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

במקצועות השדה, חנה מיננקו, שלא הצליחה להציג יכולת גבוהה עדיין העונה, נכללת ברשימה בזכות הישגה באליפות אירופה הקודמת ותקווה להתעלות לראשונה מזה תקופה ארוכה. אצל הגברים יונתן קפיטולניק שחזר מפציעה יקווה להראות יכולת גבוהה במה שעשוי להבטיח לו את הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז.

מבחינת אלו שלא יגיעו – אסטל ולאנו אמנם השיגה את הכרטיס, אולם תתחרה במקביל לכך באליפות המכללות בארה"ב, תחרות שגם היא מקנה ניקוד אולימפי רב. עוד היו קרובים מאוד להיכלל בנבחרת אולם פספסו על מקומות בודדים הם נועה לוי (400 משוכות), גל ארד (200 מטר), ישי איפראימוב (קפיצה לרוחק), כרואן חלבי (3,000 מכשולים) ודור חיון (110 משוכות).

אדוה כהן | צילום: צלם ספורט Maxim Dupliy

רשימת הישראלים המלאה:
בלסינג אפריפה  – 200 מטר
טדסה גטהון, אדיסו גואדיה, בוקאיו מלדה, ייטהאו אבוהיי, דרג'ה צ'קולה – 10,000 מטר
איימרו עלמיה, גירמה אמרה, גשאו איילה, מארו טפרי, טסמה מוגס , גודאדו בלצ'או – חצי מרתון
יונתן קפיטולניק – קפיצה לגובה
סיון אוירבך – 1,500 מטר
לונה צ'מטאי, מאור טיורי – חצי מרתון
אדווה כהן – 3,000 מ' מכשולים
חנה מיננקו – קפיצה משולשת

יונתן קפיטולניק | צילום: Maxim Dupliy



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג