3 שחיינים זינקו בערב אחד לראשונה, אך לא העפילו לגמר אולימפי

אנסטסיה גורבנקו (מקום 16 ב-200 גב), רון פולונסקי (12 ב-200 מעורב אישי) ומירון חרותי (13 ב-50 חופשי) היו שותפים לערב היסטורי, אך לא רשמו העפלות. האוסטרליות ניצחו בשליחות, זהב נוסף למקינטוש, היסטוריה ליוון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי

אחרי שתי מדליות על מזרן הג'ודו, היום ההיסטורי של ישראל במשחקים האולימפיים בפריז נמשך הערב בבריכת השחייה האולימפית, כשלראשונה אי פעם שלושה שחיינים ישראלים העפילו לחצאי גמר במשחים אישיים באותו היום. אנסטסיה גורבנקו ב-200 גב, מירון חרותי ב-50 חופשי ורון פולונסקי ב-200 מעורב אישי.

לכתבות נוספות בנושא:
האזינו לפודקאסט האולימפי של שוונג: שיא אדיר ודאבל מרשים בבריכה
מי יהיה המלך של מלכת הספורט? הכנה לתחרות קרב העשר האיכותית בכל הזמנים
"שמח מאיפה שאני נמצא וממה שהשגתי בחיים האלו"

כשהגלים נרגעו, אף אחד מהישראלים לא העפיל לגמר, אולם הנבחרת סופרת כבר 7 העפלות שלבים, יותר מאשר בכל משחקים אולימפיים אי פעם. גם בזירה העולמית קיבלנו כמה גמרים מעניינים, כולל ניצחון נוסף של סאמר מקינטוש ב-200 פרפר, זהב אמריקאי של קייט דגלאס ב-200 חזה וניצחון הונגרי של הוברט קוש ב-200 גב. לפניכם הסיכום המלא:

חצי גמר 50 חופשי גברים
מירון חרותי זינק לחצי הגמר הראשון ממסלול 2, ליד האלוף האולימפי קיילב דרסל. השיאן הישראלי פתח נהדר, אך מעט נחלש לקראת הסיום וקבע 21.91 שניות, 3 מאיות מתוצאתו במוקדמות. בתום שקלול שני המקצים הוא דורג במקום ה-13 ואמנם לא העפיל לגמר, אך בהחלט סוגר תחרות איכותית. את הגמר סגר פלורן מנאדו המקומי על 21.64 שניות. בן פראוד הבריטי וקמרון מקאבוי האוסטרלי עם 21.38 שניות עלו יחד מהמקום הראשון. דרסל עלה חמישי וג'וש ליינדו הקנדי נותר בחוץ.

מירון חרותי | צילום: סימונה קסטרווילארי

חצי גמר 200 גב נשים
אנסטסיה גורבנקו קיוותה לשפר את זמנה מהבוקר לאחר שדורגה 13 ואולי לאיים על העפלה לגמר, אך זה לא ממש התחבר. השיאנית הישראלית הייתה רחוקה משיאה וסיימה במקום ה-16 בחצי הגמר עם 2:11.96 דקות. ההעפלה לגמר נסגרה על 2:08.79 דקות, כשמי שעלתה ראשונה הייתה פיבי בייקון האמריקאית עם 2:07.32 דקות, מעט לפני קיילי מקיואן שיאנית העולם. רייגן סמית' השלימה את הדאבל שלה בהצלחה והעפילה גם היא לגמר.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי

חצי גמר 200 מעורב אישי גברים
רון פולונסקי זינק בחצי הגמר השני בתקווה לאיים על העפלה לגמר. הוא פתח על 25.86 שניות בפרפר, המשיך על 29.49 בגב, 33.80 בחזה ו-29.74 שניות בחתירה. בסך הכל זמן של 1:58.89 דקות, מעט איטי מתוצאתו במוקדמות ומקום 12 כללי, כשהגמר נסגר על 1:57.76 דקות לאון מרשאן כצפוי העפיל ראשון עם 1:56.31 דקות, קרסון פוסטר שני ודאנקן סקוט שלישי. גם שיין קאסאס האמריקאי והמדליסט האולימפי ג'רמי דספלאנש נותרו מחוץ לגמר.

רון פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי

גמר 200 פרפר נשים
האלופה המכהנת ז'אנג יופיי הסינית פתחה מהר והוליכה בחצי המרחק, אך אז סאמר מקינטוש הקנדית העלתה הילוך ועם 50 שלישי נהדר לקחה את ההובלה ולא איבדה אותה עד לסיום. כשנגעה בקיר, השעון הראה 2:03.03 דקות, שיפור ניכר של 83 מאיות לשיא האולימפי בו החזיקה יופיי, וגם שיפור לשיאה הקנדי. רייגן סמית' גם היא סגרה היטב את המשחה וזכתה בכסף עם שיא אמריקאי של 2:03.84 דקות. יופיי הסתפקה הפעם בארד עם 2:05.09 דקות. מקינטוש סופרת זהב אולימפי שני, וכלל לא בטוח שאחרון.

גמר 200 גב גברים
אפוסטולוס חריסטו היווני הלך על כל הקופה ופתח מהר יותר מכולם, כשבכניסה ל-50 האחרון היה לו יתרון של יותר משנייה. אלא שהוברט קוש ההונגרי, שמתאמן אצל בוב באומן לצד לאון מרשאן, הראה שהוא קורץ מהחומר הנכון ועם 50 אחרון של 28.88 שניות הקדים את היווני וזכה בזהב בזמן של 1:54.26 דקות. חריסטו, שבכלל דורג 17 בכניסה לתחרות, זכה בכסף עם 1:54.82 דקות ועשתה היסטוריה עם המדליה הראשונה של יוון בתחרויות השחייה האולימפית. בארד זכה רומן מיטיוקוב השווייצרי, 3 מאיות אחרי היווני.

גמר 200 חזה נשים
הפעם לא היו שום מהפכים, והפעם ארה"ב היא זו שחגגה בסוף. קייט דגלאס לקחה את ההובלה ב-50 השני ולא הביטה לאחור. טטיאנה סמית', האלופה במשחה זה מטוקיו והאלופה הטרייה בחצי המרחק, ראתה את הזהב חומק לה מבין הידיים. דגלאס ניצחה עם שיא יבשתי חדש – 2:19.24 דקות. סמית' הגיעה 36 מאיות אחריה וטס שחאוטן ההולנדית זכתה בארד עם 2:21.05 דקות.

 

גמר 4X200 חופשי
כצפוי, אף נבחרת לא הייתה יכולה לעצור את נבחרת אוסטרליה. מולי אוקלהאן, לאני פאליסטר, בריאנה ת'רוסל ואריארן טיטמוס חברו יחד לשיא אולימפי חדש של 7:38.08 דקות, שיפור של יותר משתי שניות לשיא של הסיניות מטוקיו. ארה"ב, עם קייטי לדקי שלרגע נתנה זיק של תקווה לזהב, זכתה בכסף עם 7:40.86 דקות. סין במקום השלישי עם 7:42.34 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג