כפסע מהגמר: גורבנקו סיימה תשיעית ב-200 מעורב אישי, מקום 12 לגרומי

השחיינית הישראלית הנהדרת הייתה כל כך קרובה ב-200 מעורב אישי, אך נועלת את פריז 2024 ללא גמרים. גרומי עקף את קיילב דרסל, אך גם הוא לא הצליח להעפיל. וגם: זהב רביעי למרשאן, דאבל למקיואן והניצחון של "הפרופסור"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי

נבחרת ישראל בשחייה סיימה הערב (שישי) את הופעותיה בבריכה האולימפית עם שני זינוקים לחצי גמר ושתי תוצאות קרובות מאוד להעפלה לגמר. אנסטסיה גורבנקו הייתה הכי קרובה שיש ב-200 מעורב אישי, אך סיימה תשיעית ונועלת את התחרות ללא הופעות בגמר. גל כהן גרומי נתן פתיחה אמיצה ומהירה ועקף את שיאן העולם קיילב דרסל, אך זה הספיק לו רק למקום ה-12.

לכתבות נוספות בנושא:
גל כהן גרומי ואנסטסיה גורבנקו העפילו לחצאי גמר אולימפיים בבריכה
האזינו לפודקאסט האולימפי של שוונג: סיכום היום הפורה בכחול-לבן
"הכל מתבלגן לי במשחה ויש איזשהו פחד, אני מאוד מאוכזבת"

סיכום המשחים המלא:

חצי גמר 100 פרפר גברים
גל כהן גרומי זינק בחצי הגמר הראשון לצד קיילב דרסל ופתח בקצב פשוט מססחרר. ב-50 הראשון הוא הסתובב רביעי על 23.79 שניות ולא נתן לאף אחד לעקוף אותו גם בחצי השני המאתגר, כדי לסיים בדיוק באותו מקום את המקצה עם 51.48 שניות, 9 מאיות לפני שיאן העולם דרסל. אלא שהמקצה השני היה מהיר יותר מהראשון כשכל השמונה שחו מהר יותר. המשמעות – על אף ביצוע אמיץ ואיכותי, גרומי מחוץ לגמר ומדורג 12, כשהמקום השמיני נסגר על 51.08 שניות. מילאק העפיל ראשון עם 50.38 שניות.

גל כהן גרומי | צילום: סימונה קסטרווילארי

חצי גמר 200 מעורב אישי נשים
אנסטסיה גורבנקו זינקה לחצי הגמר השני לצד כל הפייבוריטיות לניצחון, והלכה על זה בכל הכח מהפתיחה. היא פתחה על 27.84 שניות בפרפר, שיפרה עמדות למקום השלישי עם 32.47 שניות בגב, ירדה למקום החמישי בחזה עם 38.36 שניות וסיימה שישית אחרי 31.65 שניות בחתירה, עם זמן כולל של 2:10.32 דקות. לצערה, זה הספיק רק למקום התשיעי, מרחק 16 מאיות בלבד מהגמר האולימפי ובכך היא מסיימת את התחרות. אלכס וולש עלתה ראשונה לגמר עם 2:07.45 דקות, כשגם סאמר מקינטוש, קייט דגלאס וקיילי מקיואן בפנים.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי

גמר 50 מטר חופשי גברים
אווירה מחשמלת בבריכה לקראת הגמר המהיר ביותר בתכנית האולימפית, בפרט עם כניסתו של פלורן מנאדו הצרפתי הוותיק. אלא שמהזינוק ההובלה הייתה של "הפרופסור" האוסטרלי קמרון מקאבוי. השחיין בן ה-30 שהיה ידוע ב"היחנקות" שלו ניצח וזכה במדליה אולימפית ראשונה בקריירה עם זמן של 21.25 שניות, כשזהו גם ניצחון אוסטרלי ראשון אי פעם במשחה זה. חמש מאיות אחריו זכה בכסף בן פראוד הבריטי ובארד עם התמיכה הביתית מנאדו עם 21.56 שניות ומדליה אולימפית רביעית במשחה הזה בארבעה משחקים שונים. האלוף היוצא קיילב דרסל סיים רק שישי עם 21.61 שניות.

גמר 200 מטר גב נשים
קרב ענקיות בבריכה! קיילי מאס הקנדית פתחה בכל הכח ב-50 הראשון, רייגן סמית' האמריקאית הייתה ראשונה בחצי המרחק בקצב מהיר יותר משיא העולם. אלא ששיאנית העולם קיילי מקיואן האוסטרלית חיכתה לחצי השני כדי להתפוצץ וניצחה עם שיא אולימפי חדש של 2:03.73 דקות, שיפור של 79 מאיות לשיא של מיסי פרנקלין מלונדון 2012. מקיואן משלימה דאבל גב שני ברציפות במשחקים וחלמת גם על זהב נוסף ב-200 מעורב. סמית' זכתה בכסף עם 2:04.26 דקות ומאס בארד עם 2:05.57 דקות, 4 מאיות לפני פיבי בייקון האמריקאית.

גמר 200 מעורב אישי לגברים
אפילו נשיא צרפת עמנואל מקרון פקד את היציע כדי לצפות בפלא המתקרא לאון מרשאן בבריכה. אחרי שלוש מדליות זהב, הצרפתי היה הפייבוריט לניצחון רביעי, כשעל השולחן היה אפילו שיא העולם האגדי של ראיין לוכטה מ-2011. הוא הסתובב שני אחרי הפרפר, אך החל מהיציא התת מימית של הגב, לא איבד את היתרון ורק הלך והגדיל אותו. בסיום חסרו לו רק שש מאיות לשיא העולם, אך הוא שבר את השיא האולימפי של מייקל פלפס מ-2008 עם 1:54.06 דקות וסימן את הספרה "4" באצבעותיו. בכסף זכה דאנקן סקוט הבריטי עם 1:55.31 דקות ושון וואנג בארד עם 1:56.00 דקות, עשירית שנייה אחת לפני קרסון פוסטר האמריקאי.

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג