"עדיין עובד על עצמי": עוד יום אישי גדול לקיילב דרסל בבריכה

אחרי שהבטיח את מקומו בפריז במשחה השליחים, האלוף האולימפי מטוקיו השלים את הקאמבק האדיר שלו עם ניצחון ב-50 חופשי. כריס ג'וליאנו הפך לאמריקאי הראשון מאז מאט ביונדי שישחה באולימפיאדה בכל שלושת מקצי החופשי הקצרים. גיא אילון מסכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיילב דרסל | צילום: מסך

וביום השביעי לא שבתו מכל מלאכה: המבחנים האמריקאיים נמשכו לפנות בוקר בעוז – ושוב זכינו למספר משחים מאוד מעניינים – כאשר את ההצגה גנב קיילב דרסל. אחרי שנים קשות שכללו קשיים אישיים, בעיות מנטליות ואפילו בריחה מהנבחרת באמצע תחרות שהביאה אותו לפרישה זמנית, השחיין המוכשר הבטיח את מקומו גם במשחה אישי בפריז.

לכתבות נוספות בנושא:
סמית' ממשיכה להרשים בבריכה באינדיאנאפוליס, מרפי וקינג עשו היסטוריה
חוסר מזל: שחיין צרפתי נפצע כאשר חגג את ההעפלה לאולימפיאדה

החלק הראשון בקאמבק הושלם: קיילב דרסל הבטיח מקום בפריז

קצת לפני גיל 28, האמריקאי שקטף כבר שבע מדליות זהב אולימפיות בריו ובטוקיו, שחה את גמר ה-50 חופשי בזמן של 21.41 – והרוויח את הצ'אנס לנסות להגן על התואר האולימפי בפריז. דרסל אמנם עדיין רחוק משיאו האישי, אבל מוכיח שכדאי לחזור לספור אותו עם הזמן הכי מהיר שלו מאז האולימפיאדה הקודמת.

"אני מאושר מהתוצאות הכי טובות שלי זה זמן רב", הוא אמר בסיום, "והן הולכות עוד להיות מהירות הרבה יותר, אני מאוד נרגש לקראת ההמשך. שום דבר לא הלך לי פה חלק, אני יודע שכולכם זוכים לראות את החיוך, אבל יש עוד חלקים שאתם לא רואים: בחדר המלון, הרחק מהמצלמה, כשאני מדבר עם אשתי והמטפל שלי. אני עדיין עובד על עצמי, מנסה למצוא את הרגעים האלו וליהנות מהם".

כריס ג'וליאנו סיים שני בזמן של 21.69 שניות – והבטיח לעצמו משחה נוסף בפריז, שם יישחה ב-50, 100 ו-200 חופשי, וכן במרבית משחי השליחים. בכך, הוא הופך לאמריקאי הראשון מאז מאט ביונדי בסיאול 1988 שישחה באולימפיאדה בכל שלושת משחי החופשי הקצרים – הישג נדיר ומרשים, במיוחד לאור העובדה שמדובר במשחקים האולימפיים הראשונים שלו.

לדקי וסמית' ממשיכות לשייט
במשחי הבוקר לא היו אירועים יוצאי דופן, פרט אולי לכך שקייטי לדקי שחתה 800 חופשי די בקלילות, אך עימה עלו לגמר שבע שחייניות שכל מה שמפריד ביניהן הוא שניות בודדות בין 8:31 ל-8:34. כמובן שבגמר הסיפור יראה מעט אחרת ובו לדקי תקבע תוצאה נוספת שתדורג בטופ 20 בהיסטוריה. הקרב על המקום השני יהיה כנראה בין ג'יליאן קוקס בת ה-19 מאוניברסיטת טקסס לבין קלייר ויינשטיין בת ה-17 מלאס וגאס, שתיהן עם שיאים אישיים של 8:20.

בגמר ה-200 גב לנשים שוב הוכיחה רייגן סמית' את עליונותה בתוצאה 2:05.16. כפי שחזיתי אתמול, פיבי בייקון סיימה במקום השני, לאחר שקלייר קוּרזאן הובילה עליה לאורך כל המשחה במאיות בודדות, אך 50 אחרון מהיר בעשירית מזה של קורזאן סייע לה לסיים עם 2:06.27 לעומת 2:06.34 של קלייר, שככל הנראה לא תייצג את ארה"ב בפריז.

התיקון של שיין קאסאס
גמר ה-200 מעורב אישי לגברים הציג חמישה שחיינים שבוב באומן השפיע עליהם, מתוכם שלושה כבר בנבחרת לפריז. המשחה היווה הזדמנות אחרונה לשיין קאסאס בן ה-25, שרבים רואים בו כישרון יוצא דופן, אך לא מעט פעמים נכשל ברגעי האמת. קאסאס נמחק ממשחה ה-100 פרפר, בו גם היה מועמד בכיר לייצוג, הכל על מנת להתרכז ב-200 מ"א. ואכן, הוא פתח את המשחה בסערה והוביל בשנייה על כולם בפרפר, נשאר על שנייה בגב וצמח לשנייה וחצי בסיום החזה. עבור חלק מהצופים זה היה נראה כמו חזרה על הגמר האולימפי בטוקיו, כשמייקל אנדרו חרך את המים עד הפנייה לחתירה – ובסוף סיים במקום הרביעי בלבד. קרסון פוסטר הראה את יכולת הסיום הנפלאה שלו בחתירה ועבר לבסוף את קאסאס, שלמרות ששחה חתירה לאט מכל יתר המתחרים הצליח לסיים במקום השני. פוסטר עם 1:55.65 וקאסאס עם 1:55.83 ייצגו את ארה"ב במשחה.

משחה חצי הגמר ל-100 פרפר לגברים הציג את קיילב דרסל בשנית, אך הפעם עם ביטחון עצמי גבוה יותר לאחר שסיים שני ב-100 חופשי יומיים קודם לכן וראשון ב-50 חופשי רק חצי שעה מוקדם יותר. במקצה הראשון ניצח זאק הארטינג עם שיא אישי 51.16. במקצה השני, הקרב היה מעט יותר מותח, דרסל הסתובב שלישי עם 23.77 אך יציאה תת מימית "של פעם" הביאה אותו להוביל את המשחה – ומשם הוא המשיך והוביל את המשחה עד לסיום. דייר רוז מברקלי נתן פייט במחצית השנייה וצמצם מעט את הפער מדרסל, שסביר שהיה מעט עייף אחרי ה-50 בתחילת הערב. דרסל קבע 50.79 ורוז 51.11 בראש רשימת העולים לגמר, שנסגר על 51.64 ובו ישחו שני צעירים, תומאס הילמן בן ה-17 שניצח את ה-200 פרפר וקאי ווינקלר בן ה-18 שסיימו במקומות 7 ו-8 בהתאמה.

המשחה האחרון לערב היה חצי הגמר ב-200 מ"א לנשים, בו ראשונות עלו קייט דגלאס ואלכס וולש מווירג'יניה ושלישית טורי האסק שקבעו 2:08.53, 2:08.74 ו-2:09.43 בהתאמה. הגמר נסגר עם 2:12.26, אך מעט לאחר המשחה הודיעה האסק שהיא נמחקת מהגמר ומתרכזת ב-50 חופשי, מה שכנראה יבטיח את השתתפותה של אלכס וולש בפריז אם לא יקרה שום דבר חריג.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אבנר קדוש הגיב:

    אני שאלה,
    המבחנים האמריקאים בשחייה,ובאתלטיקה,ברוב המקרים,הם ברמה הגבוהה ביותר בעולם,ולפעמים מאפילים על תחרויות כמו אליפות העולם,או דיימונד ליג,ולפעמים גם אולימפיאדה.
    מדוע אין שידורים מתחרויות אילו?
    ערוץ הספורט בתקופת היורו והקופה אמריקה ,מדשדש עם כל מיני תוכניות ,שלא מצליחות לדגדג אחוז אחד של רייטינג.אז הרמתי לכם להנחתה,אז בבקשה תתעוררו גם ככה חם בחוץ

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג