סקירה: נעלי הריצה החדשות ULTRABOOST 5 של adidas

לקחנו את הדגם החדש של המותג האהוב לסיבוב וחזרנו עם מסקנות - חוויית הנעילה הנוחה, הסוליה הייחודית להחזרת האנרגיה, התחושה ה"קלילה" כשמגבירים מהירות וגם המראה החיצוני המזמין (בשיתוף adidas)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Ultraboost 5 של adidas | צילום: שי יחזקאל לאדידס ישראל

כל מי שרץ בשנים האחרונות, חובב או מקצוען, לא משנה איזה מרחק, יעיד כי עולם נעלי הריצה הולך ומשתכלל בצעדי ענק. נראה כי ההתקדמות הטכנולוגית שעושות בכל שנה חברות הנעליים ובכל דגם חדש שהן מוציאות לשוק, שווה להתקדמות של עשור בעבר.

זו בדיוק התחושה שנותנת adidas עם נעלי הריצה החדשות שלה – ULTRABOOST 5, שמרגיש כמו קיפצת מדרגה ביחס לדגמים מקבילים קודמים. הדגם הושק ממש בשבוע שעבר וזכיתי להתנסות בו לכמה ריצות, גם על מסילה וגם על הכביש, כדי לשתף את המסקנות עם קוראי שוונג.

רצים עם ה-Ultraboost 5 | צילום: שי יחזקאל לאדידס ישראל

על הנעליים
אדידס ידועה בכך שבפיתוח נעלי הריצה שלה היא נעזרת גם באנשי השטח – מאמנים, רצים ומומחים בתחום, אשר נותנים פידבק לאורך התהליך ומשפרים בכך את ביצועי הנעל. גם השנה המשיכו לעשות זאת בענקית הספורט, ובעזרת הטכנולוגיות המתקדמות שבהן נעזרו לפיתוח מאמינים בחברה שהתוצאה הסופית היא קפיצת דרך משמעותית.

גולת הכותרת של ULTRABOOST 5 היא סוליית BOOST מובנית שמספקת החזר אנרגיה הגדול ב-9 אחוזים מהדגם הקודם. כל נושא החזר האנרגיה של הנעליים הוא במוקד הפיתוחים הטכנולוגיים בשנים האחרונות. האפקט הזה למעשה סופג את ההשפעה של כל צעד וממיר אותו למומנטום שעוזר לשמירת האנרגיה ולשיפורה במהלך הריצה. הסוליה הייחודית מסייעת לעשות זאת טוב יותר מבעבר.

את החלק העליון של הנעליים ייצרו מחומר מתקדם העוטף את הרגל תוך התאמה לצורתה ותנועתה. הבד הנושם מבטיח זרימת אוויר אופטימלית ושומר על כפות הרגליים קרירות ויבשות גם במהלך האימונים האינטנסיביים ביותר. סוליות הגומי של הנעליים, תוצרת חברת הצמיגים הגרמנית CONTINENTAL, מספקות אחיזה על מגוון משטחים. בנוסף, כוללות הנעליים את טכנולוגיית TORSION SYSTEM שניתן לראותה אותו בחלקה התחתון של הסוליה. זוהי מעין שלדת קפיץ המעניקה בכל דריכה בוסט נוסף באזור שמתחת לכף הרגל.

רצים עם ה-Ultraboost 5 | צילום: שי יחזקאל לאדידס ישראל

בתהליך הייצור של הנעליים החדשות נעשה שימוש בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה, כחלק מפעילותה הקבועה של החברה לקידום אג'נדה ירוקה.

חוויית הריצה
לקחתי את הנעלים איתי לשבוע ריצה רצוף, שכלל שלוש ריצות – ריצה אחת של 45 דקות על מסילה בחדר הכושר ושתי ריצות בחוץ, של 10 ו-12 ק"מ בהתאמה. ההתחלה הייתה מבטיחה, כשההתרשמות הראשונית הייתה חיובית ממבט ראשון. אין איך להגיד זאת אחרת – הנעליים יפות! לא מסיביות מדי, עדינות במידה, כאלו שבכיף אפשר ללכת איתן גם בהמשך יום העבודה אם יצאתי לריצה לפניו (ואכן עשיתי זאת למי שתהה).

בנוסף, נעילת הנעליים הייתה מזמינה מהרגע הראשון. הגפה עשויה בטכנולוגיית סריגה PRIMEKNIT שמתאימה עצמה לכל מבנה של כף רגל. או במילים אחרות, החלק העליון, איפה שאמורה להיות ה"לשון", בנוי כמקשה אחת עם הנעל ועשויה מבד דק, נעים ועדין, מה שגורם לנעילה להרגיש ממש כמו לגרוב גרביים. אחד הדברים המעצבנים ביותר בנעלי ריצה היא שהלשון זזה תוך כדי הריצה וכמעט "נעלמת" מכף הרגל. כאן, מכיוון שהלשון למעשה לא מופרדת מבסיס הנעל, זה פשוט לא יכול לקרות, וזה בונוס גדול בנעליים האלה.

קים אור אזולאי עם ה-Ultraboost 5 | צילום: שי יחזקאל לאדידס ישראל

גם המעבר לריצה עצמה היה חלק לחלוטין. אתם בטח מכירים את זה שהרגל צריכה "להתרגל" לכל נעל חדשה, ואני תמיד חושש מזה. ב-ULTRABOOST זה לא קרה לי. המעבר היה חלק ומיידי ולא היו "חבלי לידה" או התאמות שהייתי צריך לעשות. הריצה הרגישה טבעית ונוחה ממש מהקילומטר הראשון.

גם בנושא החזרת האנרגיה אני מודה שהופתעתי לטובה. עוד אחוז, פחות אחוז, לא באמת חשבתי שזה משנה, והופתעתי לגלות שאכן חשים בהבדל. בריצה קלה ומתונה (עבורי מדובר בקצב של כ-6 דקות לק"מ) ההבדל פחות מורגש, אולם בהאצה לקצב מהיר יותר (כ-5:15 דקות לק"מ) התחושה "הקפיצית" של המדרס הייחודי מורגשת מאוד, והריצה ממש הרגישה "קלילה" יותר (ולא רק בזכות המשקל הקל יחסית של הנעל). בשורה התחתונה – גם לאחר שסיימתי לסקור את הנעליים, אין ספק שאמשיך לרוץ איתן גם בשבועות הקרובים.

סוג נעל: כביש
תמיכה: נייטרלית
יתרון בולט: סוליית BOOST ייחודית להחזרת אנרגיה
דרופ: 10 מ"מ
גובה סוליה: 31 מ"מ בעקב / 21 מ"מ בקדמת כף רגל
משקל
: מידה 42 וחצי – 290 גרם, מידה 38 וחצי – 244 גרם
קיימות: הגפה עשויה מחומרים ממוחזרים
מחיר: 749.9

את נעלי הריצה ULTRABOOST5 ניתן להשיג בחנויות אדידס, אדידס אונליין ובסניפי מגה ספורט. לפרטים נוספים ולרכישה לחצו כאן

 


 

בשיתוף Adidas



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג