בריטי יוצא בריטי נכנס. מגמת חילופי הדורות בין סיימון ייטס לכריס פרום נמשכת, כאשר האחרון שוב הפסיד זמן משמעותי בקטע 11 ונראה שהוא מחוץ למשחק על הפודיום בג׳ירו הנוכחי.
סיימון ייטס מקבוצת מיצ'לטון-סקוט ניצח בסולו מרשים את הקטע השני שלו בג׳ירו הנוכחי והגדיל את יתרונו על מתחריו בדירוג הכללי. האלוף המכהן תום דומולאן מסאנווב סיים שני, והוא היחיד כרגע שנראה בכושר טוב לתת פייט על החולצה הורודה. דומולאן, שען מצטיין, מממשיך להציג יכולת טיפוס טובה ולשמור על מרחק סביר מייטס, אבדן זמן של 2 שניות בקטע ו-47 שניות בדירוג הכללי, וזאת לפני תחרות הנג"ש האישי בקטע 16. דוידה פורמאלו (Bora-Hansgrohe) נתן קצת נחת לאיטלקים עם סיום חזק שהקנה לו את המקום השלישי על הפודיום של הקטע ה-11.
המסלול של קטע 11 התחיל ב-אסיסי והסתיים ב-אוסימו. אורך המסלול 156 ק"מ עם 3 עליות מדורגות
(כ-2,800 מטרים מצטברים) כאשר 5 הקילומטרים האחרונים היו מאתגרים במיוחד וכללו שיפועים חדים, קטעי פאבה וסיבובים בתוך העיר העתיקה של אוסימו. זה היה מסלול קצר יחסית במושגים של הג'ירו, אבל אחרי היום הכי ארוך (יום שלישי) הרוכבים סחבו עייפות ורק החזקים (או הפחות עייפים) בלטו ובאו לידי ביטוי בשלב זה של המרוץ. עם כל המשתנים האלה, הציפייה הייתה לראות קבוצת בריחה או רוכב פאנצ'ר חוצים את קו הסיום ראשונים בפרופיל ותוואי שמתאים לקלאסיקה, אך שוב מתברר שהאינטרסים והמאבק על הדירוג הכללי לא השאירו הרבה מקום להפתעות מרוכבים אחרים בשדה.
המסלול עבר בעיירת הולדתו ומגוריו של הרוכב האיטלקי הידוע מיקלה סקרפוני, שנהרג לפני כשנה בתאונת דרכים שזעזעה את הפלוטון המקצועני. העיירה פילוטראנו ארחה את ספרינט הביניים השני בקטע ובאופן לא מקרי ניצח אותו לואיס לאון סאנצ'ז (ASTANA) הרוכב הוותיק וחבר קבוצתו של סקרפוני. היתה זאת מחווה יפה מצד שאר הרוכבים שהיו אתו בבריחה.
התחרות היתה קשה בתחילת המרוץ במאבק על מקום בבריחה של היום, לאחר 20 ק"מ של התקפות רבות נוצרה קבוצת בריחה של 5 רוכבים שכללה 3 רוכבים איטלקיים מקבוצת הדרג השני ואת שני השמות המוכרים אלסנדרו דה-מארקי (BMC) ולואיס לאון סאנצ'ז, השועל הותיק שהגיע להראות את צבעי התכלת של אסטנה ולחלוק כבוד לחבר קבוצתו לשעבר סקרפוני. עם פער שלא גדל הרבה מעבר ל-4 דקות בשיא ונשאר בשליטה וניהול של הפלוטון לאורך כל המרוץ, נצחון של חברי הבריחה בקטע נשאר רק בחלומות.
ככל שהקילומטרים נבלעו תחת גלגלי הרוכבים הפער ירד כאשר בסיום נשארו 3 רוכבים בלבד עם פער צנוע של 45 שניות שנועד לכישלון.
5 קילומטרים לסיום תקפו מתוך הפלוטון המצומצם טים וולנס (Lotto Fix All) וזדנק שטיבאר (Quick-Step Floors) אלה שני רוכבים "קלאסיקנים" שמומחים בתוואי מסלול שכזה שכולל עליות כוח קצרות ומשובשות על אבנים משתלבות ופניות מרובות וטכניות, צמד הרוכבים המבטיח הגיעו עם יתרון זעיר כ-2 קילומטרים לסיום, כאשר סיימון ייטס תקף וניער את כל שדה הרוכבים הפייבוריטים שמאחוריו בהפגנת כוח מרשימה שגוררת תגובה מהירה מההולנדי הענק דומולאן שמצליח לרדוף אך לא לסגור את הפער עד לסיום במרכז העיר העתיקה של אוסימו.
ייטס הבריטי אמר שלא כיוון לניצחון בקטע אך כמובן שבסיטואציה שנוצרה הוא שמח לתת לזה צ'אנס, הוא ביטא את החשש שלו מהכושר של דומולאן ואמר שזה נראה כי הוא משתפר ככל שהמרוץ מתקדם.
מה התרחש בגזרת הקבוצה הישראלית סייקלינג אקדמי? גיא שגיב שוב מסיים בתוך מגבלת הזמן במקום
ה-157 המכובד לאחר שעבר יום קשה ביותר אתמול. קריסטס ניילנדס, אלוף לטביה שסוג התוואי בסיום הולם את מידותיו, סיים עם תוצאה מצוינת של 56 שניות לאחר המנצח שהעניקה לו את המקום ה-30 בקטע.
בקטע 12 ממתינה לרוכבים אתנחתא קלה מעליות וקרבות הרים, כאשר הם יפנו מקום לרכבות ספרינטרים בסיום קטע מישורי שצפוי להסתיים בספרינט פיניש בעיירה אימולה, על מסלול מרוצים מוטורי על שם פרארי.
דומולאן היה 20 שניות יותר מהיר בייטס בנג"ש בירושלים. בחישוב קצר, הנג"ש בקטע 16 הוא כ 34 ק"מ כך שתאורטית ייטס צריך פער של לפחות 70 שניות בשביל לא להפסיד את החולצה לדומולאן בנג"ש. כמובן שזה בתאוריה בלבד ולא לוקח בחשבון אינספור פרמטרים נוספים והתרחשויות לא צפויות. וכן, ההולנדי נראה יותר טוב ככל שעובר הזמן