מאת:נתי ים
הפרולוג
הפרולוג הוא יותר קטע טקטי פסיכולוגי, בו כל רוכב מציג את מוכנותו ל"טור דה פראנס.
נצחונו של קאנסארלה הצעיר, הוא משמעותי ביחוד לרכבת של פאטאקי ל-5 ק"מ האחרונים לקראת הספרינטים.
שימו לב לסל"ד שנבחר על ידו כ- 110 סל"ד לאורך פחות מ-7 דקות בהילוך 53/13 מה שיכול להצביע על הספק של כ- 500 WATT על פי טבלאות מבחן קונקוני.
קאנסארלה – 110 סל"ד לאורך פחות מ-7 דקות
ארמסטרונג הראה נחישות אשר מתאימה לאופיו אבל משדרת מצוקה מסויימת ביחוד הניסיון להשיג שניות ביום הראשון.
אולריך – הראה שמנוע הדיזל עובד ומכוון ב- 95 סל"ד אבל יותר מכל ראינו שתקציב המזון בטי-מוביל קוצץ משמעותית, בהשוואה לסרט על אולריך 2003 אשר שודר מספר פעמים ביורוספורט מראה הבדל מדהים בעצמות הלחי של "הקטר" הגרמני.
ארמסטרונג – נחישות ומצוקה – מקום 2 בפרולוג
בכלל – רוכבי הדבוקה המובילה נראים השנה רזים משמעותית – ביחוד הספרינטרים "לשעבר" אשר ניראה שהם מתכוונים להגיע לפריז לספרינט הסיום.
אנקדוטה לסיום – כך עושים מקצועניםרוכב "קופידיס" מתיו וויט התרסק בחימום 4 שעות לתחילת הפרולוג.הקבוצה אשר לאחרונה סובלת "מחוסר מזל" (השעיות קבוצתיות, רוכבים בחקירה) הזעיקה רוכב מחליף אשר היה 200 ק"מ מליאז', צופה במירוץ מכוניות עם החבר'ה ובירות (כפי שהיית מצפה מרוכב בחופשה), הרוכב הגיע בליווי משטרתי 45 דקות לתחילת ההזנקות.חברו של מתיו וויט ג'ימי קאספר (אוסטראלים) מקבוצת FDJ התנדב באישור השופטים (כוח עליון ורוח ספורטיבית) להחליף זינוקים על מנת לאפשר לפיטר פאראזין (המחליף) זמן נוסף להתכונן לזינוק.פאראזין סיים 3 מהסוף (אלכוהול לא משפר ביצועים), אבל זאת הדוגמא להראות כי יש קוד התנהגות איכותי בין רוכבי הדבוקה המקצוענית.
לקראת הקטע הראשון ליאז' – צ'אורלרוי 202.5 ק"מ
הקטע הראשון הפותח את ה"טור דה פראנס ממשיך לקחת אותנו לנופי דרום בלגיה ומציג פרופיל מסלול גיבעי בעל 4 פסגות בקטיגוריה רביעית, ועוד עשרות גבעות קטנות הפזורות לאורך המסלול שעובר בתוואי הקלאסיקה "ליאז'-באסטון- ליאז" .
לקראת הקטע ה-1
3 הפסגות המעניקות ניקוד ל"מלך העליות" ממוקמות בשליש הראשון של הקטע דבר אשר מבטיח בריחת רבת משתתפים של קבוצות "הקו השני" כגון אלסיו-ביאנקי, RAGAT, בלוריוז', קופידיס.
שלושת מאוצי הביניים הממוקמים מייד לאחר זאת בחצי השני של המסלול מבטיח סגירה חזקה מאוד של קבוצות הספרינטרים אשר עלולה לסכן את הדבוקה בנפילות לאורך דרכי הספר המפותלות.
סיום הקטע בישורת של 1,700 מטר ייתן ספרינט סיום רב הוד והדר, אשר לכאורה מתאים לפאטאקי אבל אני מהמר על צ'יפוליני או מקיואן.
קרבות מיקום צפויים בק"מ האחרון.
התחזית יהיה חם!