ישראל פרמייר טק סיימה אמש (ראשון) את הטור דה פראנס הכי טוב מאז הקמתה. זו עובדה מוגמרת. אם ב-2020 וב-2021 דורגה הקבוצה במקום ה-19 (מתוך 22 קבוצות), וב-2022 זינקה למקום ה-12 כולל ניצחון בשני קטעים, השנה היא זינקה עד למקום התשיעי בדירוג הקבוצתי ועמדה ביעד של השגת ניצחון בקטע.
לכתבות נוספות בנושא:
סגל אולסטאר: אחרי הזכייה בטור, וינגגור הודיע כי ישתתף בוולטה אספנייה השנה
עם טעם של עוד: פודקאסט שוונג מסכם את הטור דה פראנס 2023
טור דה פראנס 2023, קטע 21: מאוס מצטרף לאגדות על השאנז אליזה, וינגגור חגג בצהוב
גיא ניב מסכם: "לישראל פרמייר טק היה טור טוב, בטוח שנראה רוכבים ישראלים שם בעתיד"
וזה לא היה סתם קטע, הניצחון של מייקל וודס בקטע התשיעי על פסגת הפוי דה דום, הר הגעש הרדום שהפך למיתולוגי בטור, היה כזה שייזכר בשנים הקרובות גם מחוץ לקבוצה. "הניצחון הזה היה הרגע המכונן בקריירה שלי" אמר הקנדי אתמול בסיום הטור: "אבל אני כבר חושב קדימה ושואף להשיג ניצחון בג'ירו ד'איטליה ולהשלים סדרת ניצחונות בכל הגרנד טורים. זה היה ממש טור מעולה מבחינתנו".
בנוסף לאותו ניצחון, גם הפעם הייתה IPT התקפית ואגרסיבית בקטעים רבים. הרוכבים של הקבוצה "בילו" לא פחות מ-2,489 קילומטרים בהתקפות ובריחות לפני הפלוטון, נתון שהופך אותה כנראה לקבוצה ההתקפית ביותר בטור השנה.
אחרי שעשתה זאת בג'ירו בהובלת דרק ג'י, בעל המניות המרכזי באגרסיביות של הקבוצה הפעם היה קריסטס ניילנדס, הלטבי בן ה-28 שרשם קפיצה אדירה וצבר 687 קילומטרים ב-8 בריחות יומיות, שלישי בטבלה של הטור כולו ונבחר לאחד הרוכבים הלוחמניים ביותר בטור. ניילנדס אף היה קרוב לניצחון משלו בקטע ה-10, אך נתפס על ידי פייו בילבאו בסיום ומירר בבכי בסיום.
התמורה של ניילנדס הגיעה בדמות הארכת חוזהו בקבוצה, אך בסיום הטור הוא פחות התלהב מהסטטיסטיקה ההתקפית: "זה היה הרבה יותר מתוק אם הייתי משיג את הנצחון הזה אבל ללא ספק, הגעתי כאן ליכולות שלא הכרתי ואני מתכוון לחזור לכאן עוד יותר חזק בפעם הבאה ולהשיג את הניצחון שחמק ממני הפעם".
גם בצמרת הקבוצה הייתה שביעות רצון: "אני מאד גאה בקבוצה", אמר הבעלים סילבן אדמס: זאת הייתה ההופעה הטובה ביותר שלנו אי פעם במרוץ טור, ובמיוחד כשמדובר במרוץ הגדול בעולם. ניצחנו בסיום קטע ענק והחמצנו לפחות עוד ניצחון אחד כאן, אבל היינו הקבוצה הכי אגרסיבית פה".
כזכור, בסוף העונה שעברה ירדה ישראל פרמייר טק לדרג הפרו, הדרג השני בטיבו אחרי הוורלד טור, מה שקבע כי הקבוצה לא תוזמן באופן אוטומטי לגרנד טורים. אלא ש-IPT הייתה נחושה לעשות הכל כדי לחזור במהירות האפשרית (כל שלוש שנים הדרגים מתעדכנים) לדרג הראשון. היא הוזמנה לג'ירו ולטור דה פראנס, וצברה ניקוד משמעותי בשני המרוצים הגדולים, כמו גם במרוצים רבים נוספים לאורך העונה.
הדירוג הרשמי לאחר הטור יתפרסם בהמשך השבוע, אולם לאור התוצאות האחרונות, נראה שהקבוצה מתבססת במקום השני מקרב קבוצות הפרו אחרי קבוצת לוטו Dstny, ואף מקדימה קבוצות וורלד טור אחדות בדירוג. בשונה משנים עברו, בתום העונה הנוכחית שני המקומות הראשונים בתום העונה מבטיחים את הזימונים לכל הטורים הגדולים בעונה הבאה, וההופעה בטור בהחלט מקרבת את הקבוצה להבטחת המקום הזה. הקבוצה אמנם לא זומנה לוולטה אספנייה, אולם קצב צבירת הנקודות עשוי להספיק לה גם ללא הגרנד טור השלישי.
לצערנו, IPT רכבה השנה לראשונה ללא אף רוכב ישראלי בסגל, אולם לפי ההצהרות, כולל של אדמס עצמו, כבר בשנה הבאה יחזור רוכב ישראלי לטור דה פראנס, לאחר שעומר גולדשטיין לא זומן השנה מסיבות מקצועיות. כזכור, הקבוצה החתימה לאחרונה את נדב רייסברג על חוזה מקצועני, אחרי ארבע שנים שלא צורף רוכב ישראלי לסגל. בקרוב, צפויה להחתים הקבוצה גם את עודד קוגוט על חוזה מקצועני, לאחר שהראה יכולת נהדרת בקבוצת הפיתוח העונה.
תוכן שיווקי?