מרתון היילה גברסילאסי הראשון באתיופיה

היילה גברסילאסי, אחד מגדולי הרצים למרחקים ארוכים בכל הזמנים, עסוק כיום בארגון מרתון בארצו, אתיופיה, ומבטיח מרתון בלתי נשכח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

היילה גברסילאסי, אחד מגדולי הרצים למרחקים ארוכים בכל הזמנים, עסוק כיום בארגון מרתון בארצו, אתיופיה, ומבטיח מרתון בלתי נשכח

מאת:מערכת שוונג

לאחר קריירה בינלאומית שנמשכה כעשרים שנה, לאחר שהשתתף במאות תחרויות והפך לאלוף אולימפי ואלוף עולם, התפנה גברסילאסי לקדם את מולדתו, אתיופיה, ולקיים בה לראשונה תחרות מרתון – מרתון היילה גברסילאסי הראשון.

לדבריו, המרתון יאורגן על ידי צוות גדול, בינלאומי, מקצועי ומנוסה, ויהיה חוויה שונה ומיוחדת. המרתון יעמוד בסטנדרטים בינלאומיים גבוהים, ויחד עם זאת הוא יהיה ייחודי לאתיופיה.

"בזמן שתהיו פה, אני רוצה שתגלו את ההיסטוריה המדהימה של אתיופיה, את התרבות שלה, כך שיצרנו סדרה של סיורים שנבנו במיוחד עבור הרצים, משתתפי המרתון", אומר גברסילאסי. "עבורי, יש מספר מרתונים שאזכור תמיד, ואני רוצה שהמרתון שלי יהיה כזה עבור כל אחד ואחד מכם. אני מצפה בקוצר רוח לקדם אתכם בברכה בהוואסה, אתיופיה, ב-2013, כשנביא, לראשונה, את ריצת המרתון לארץ הריצות הארוכות"

חוויה ספורטיבית ואתנית
המרוץ יתקיים ב-20 לאוקטובר 2013. מעבר למפגש עם גברסילאסי, האיש והאגדה, המארגנים מבטיחים חוויה מיוחדת, שתכלול מוזיקה וריקודים אתיופיים מסורתיים לאורך המסלול, יריד אתיופי לפני המרתון (אך גם מסיבת פסטה), הפנינג בר בי קיו ובידור לאחר המרוץ, וכמובן – הזדמנות לפגוש כמה מגדולי הרצים בעולם, ולהתוודע למקום שבו הם גרים, עובדים ומתאמנים.

ההרשמה תיפתח ב-15 לנובמבר. ההשתתפות מוגבלת ל-1,200 רצים בכל המקצים – מרתון, חצי מרתון ו-5 ק"מ.

מסלול המרתון יכלול שתי הקפות, רובן על כבישי אספלט, בעיר הוואסה, שגובהה 1,700 מ' מעל פני הים. הוואסה היא אחת הערים השטוחות ביותר באתיופיה, ואין במסלול עליות משמעותיות. הטמפרטורה הצפויה בזמן המרוץ היא בסביבות 20-26 מעלות. באתר המרוץ תמצאו טיפים רבים כיצד להתכונן אליו – בעיקר איך להתמודד עם הגובה ועם המיעוט היחסי בחמצן.

10 ק"מ בדרך לבית הספר
היילה גברסילאסי, בן 39 כיום, הוא שם שמעורר יראת כבוד ברחבי העולם. אין ספק שמדובר באצן הגדול ביותר והמגוון ביותר במרחקים הארוכים.

כילד באתיופיה, גברסילאסי נהג לרוץ לבית הספר שלו עשרה קילומטרים לכל כיוון – בבוקר ובערב. כך התקבעה צורת הריצה האופיינית שלו, כשזרועו השמאלית מכופפת – רמז לספרים שנהג לשאת בילדותו.

הוא נולד למשפחה בת עשרה ילדים, והחל להתחרות בגיל 15. בגיל 19 הוא כבר התחרה בריצות ל-5000 מ' ו-10000 מ' באליפות העולם לצעירים. לאחר שהפך לאלוף אולימפי (באולימפיאדות אטלנטה 1996 וסידני 2000) ועולמי (במספר אליפויות עולם), במרחקים 5000 ו-10000 מ', ולאחר אולימפיאדת אתונה 2004, החליט גברסילאסי להתמקד בריצות מרתון. במרתון ברלין 2007 הוא שבר את שיא העולם וקבע אותו על זמן של 2:04:26. ב-2008 הוא שבר שוב את השיא, שוב במרתון ברלין, והעמיד אותו על 2:03:59.

לא רק אצן
בארצו, שיש לה מסורת ארוכה של ריצות למרחקים ארוכים, הוא נחשב לא רק לאצן הגדול ביותר שיצא מהמדינה, אלא גם לאייקון של ספורט, עסקים ותרבות.

בבירה, אדיס אבבה, הוא ייסד מועדון ריצה שחברים בו 35,000 רצים. כאיש עסקים, הוא דואג להשקיע רבות במולדתו, כולל בנדל"ן, מלונות ומועדון ספורט המעסיק עובדים רבים. "גברסילאסי הוא השגריר של אתיופיה בעולם", אומר ארמיאס אייל, המנהל המקצועי של המרתון. "האישיות שלו וההשפעה שלו, מגיעות הרבה מעבר לספורט. בנוסף לכל התארים והמדליות שלו, הוא איש העסקים המצליח ביותר במדינה, ובעיקר – הוא האישיות האתיופית שכל אדם בעולם שמע עליה, והוא עושה כל כך הרבה לא רק כדי לקדם את אתיופיה בעולם, אלא גם כדי לקדם את התרבות שלה". 

מארגני המרתון מתחייבים לגייס 200,000$ ל- Entoto Foundation – ארגון שמטרתו להנגיש לאתיופים טיפול רפואי שאינו זמין עבורם. 

צילום של הילה גברסילאסי: Alexxx86
לאתר המרתון – http://www.hailemarathon.com/index.php




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג