מרשים: איתמר אשד קבע את הזמן המהיר ביותר לישראלי בחצי איש ברזל

הטריאתלט בן ה-24 סיים שישי בתחרות באוסטריה עם זמן נהדר של 3:55.27 שעות. לפי מיטב בדיקתנו, מהיר יותר מכל ישראלי אחר במרחק זה: "אני בטוח שבעתיד אתברג בטופ העולמי בענף הזה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איתמר אשד באוסטריה | צילום: פיליפ פרטל

את איתמר אשד אתם רגילים לראות בטריאתלון האולימפי ובספרינט, אך מי שראה אותו מנצח בישראמן ב-2023 יודע שהפוטנציאל שלו במרחקים הארוכים גדול במיוחד. אתמול (ראשון) הוא הוכיח זאת גם לעולם, כאשר סיים שישי במקצה חצי איש הברזל באיירונמן צל-אם-סה באוסטריה, עם זמן אדיר של 3:55.27 שעות.

לכתבות נוספות בנושא:
עטוף בדגל: "כך סיימתי את המרתון האולימפי והאמברנמן תוך 3 ימים"
שוב אותה סאגה: הטריאתלון במשחקים הפראלימפיים נדחה בגלל זיהום במים
תכנית אימון לטריאתלון הספרינט הראשון שלכם

עבור אשד, זו הייתה טבילת אש ראשונה בשדה העלית במרחק זה והוא עבר אותה מצוין. את ה-1.9 ק"מ שחייה עבר ב-24:55 דקות, את 90 הק"מ על האופניים עבר ב-2:08:05 שעות ואת חצי המרתון בריצה ב-1:16:06 שעות. למיטב בדיקתנו, זמנו הכולל הוא הטוב ביותר שרשם טריאתלט ישראלי אי פעם במרחק זה. איכות התוצאה מועצמת עוד יותר, שכן לא מדובר במסלול שטוח, אלא דווקא כמסלול גבעות ברכיבה.

איתמר אשד מנצח בחצי איש ברזל בישראמן | צילום: ערן לוי

בסיום סיפר אשד לשוונג: "אני שמח שהצלחתי לעמוד בציפיות של עצמי ולבצע את התחרות הטובה ביותר לחצי המרחק על ידי ישראלי במסלול הכי קשה בסבב הפרו סרייס ועם עומק שדה המתחרים מהטובים ביותר שהיה בשנים האחרונות. יש עוד הרבה מה ללמוד ואני בטוח שבעתיד אתברג בטופ העולמי בענף הזה".

מי שניצח בתחרות היה מיקה נודט הגרמני, שקבע זמן של 3:46:04 שעות. נודט מתחרה גם בסבב ה-T100 היוקרתי וסיים רביעי באליפות העולם בחצי איש ברזל ב-2022. ילה חנס הבלגי האולימפי סיים שני עם 3:51:09 שעות וגרגור פאייה מלוקסמבורג שלישי, 50 שניות אחריו.

אשד מתכוון לשלב את המרחק לחצי איש ברזל עם המרחק האולימפי בשנתיים הקרובות, וכך גם מתכנן להגיע שוב לצ'אלנג' ישראמן ב-31 בינואר 2025, אם הכל יעבוד כמתוכנן. היעד הבא שלו הוא אליפות אירופה שתיערך בווישי, צרפת, בעוד כשלושה שבועות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג