אלכסנדר קריסטוף ניצח בקלאסיקה מילאנו – סן רמו והיה לנורבגי הראשון המנצח במרוץ ובאחד מחמשת המונומנטים
מאת:יאיר בן עמי
זה היה מרוץ של אופי, רק הקשוחים ביותר שרדו בדבוקה שהאיצה לקו הסיום בסן רמו לאחר 294 ק"מ שהחלו במילאנו וכללו גשם, רוח וגם מזל היה צריך שם.
מילאנו-סן רמו הוא הקלאסיקה הגדולה הראשונה של העונה, הוא גם הראשון מבין חמשת המרוצים החד יומיים היוקרתיים ביותר – המונומנטים.
מילאנו – סן רמו 2014, דוכן מנצחים 294 ק"מ:
1. אלכסנדר קריסטוף, נורבגיה, קאטיושה, 6:55:56 שעות
2. פביאן קאנצ'לארה, שוויץ, טרק
3. בן סוויפט, בריטניה, סקאי (כולם בזמן זהה)
מילאנו – סן רמו מוכרע בדרך כלל על מאוץ רב משתתפים לקו הסיום, אבל גם היו לא מעט מקרים של ניצחונות מהתקפה מאוחרת או על העלייה האחרונה, הפוג'יו (3.7 ק"מ עם זווית מקסימאלית של 8%) המסתיימת פחות מעשרה ק"מ לסיום.
גם על העלייה הלפני אחרונה, הקרספה, נעשים תמיד ניסיונות בריחה, הפעם היה זה וינצ'נזו ניבאלי האיטלקי מקבוצת אסטנה, שניסה לבצע מהלך התקפי שם. הוא לא שרד מעבר לעלייה הבאה (הפוג'יו) והסתפק בכבוד על הניסיון. הפעם האחרונה בה הצליח רוכב לנצח בזכות התקפה על הקרספה הייתה לפני 18 שנים כשגבריאל קולומבו האיטלקי עשה את זה.
הפעם הקרספה והפוג'יו רק תרמו רבות לדילול הדבוקה ובזכות הקצב הגבוה שרדו בק"מ האחרונים כשלושים רוכבים, תאונה ממש לקראת הסיום הותירה רק כעשרים רוכבים למאוץ אל קו הסיום.
בתוך הדבוקה שנכנסה לק"מ האחרונים בהובלת המרוץ היו פביאן קאנצ'לארה (מנצח 2008), מארק קאוונדיש (מנצח 2009), ג'ראלד צ'ילוק (מנצח אשתקד), פטר סאגאן ועוד. מי שסבל מחוסר מזל היה המאיץ ג'קוב דגנקלוב שנעצר בגלל תקר בכניסה לפוג'יו.
המאוץ אל קו הסיום היה מעט מוזר, מצד הימני של הדבוקה האיץ קאוונדיש שעד אז נראה המועמד המוביל לניצחון ובזכות המאוץ רב המשתתפים והרכב הדבוקה שהאיצה לקו הסיום, אבל קאוונדיש נראה כמשהו המזכיר את עצמו מאוד במעורפל. ההאצה שלו הספיקה למקום חמישי על קו הסיום.
גם קאנצ'לארה האיץ מאותה הדבוקה, ממש ממרכזה, אך מעט לפניו היה זה קריסטוף שבחר שלא הותיר לאחרים אלא את טיפות השלוליות שניתזו מגלגלו האחורי.
ניצחון באחד מהמונומנטים שווה תהילת עולם וכך גם הניצחון במילאנו-סן רמו, לעשות היסטוריה לאומית בצורה של הראשון ממדינה שמנצח זו היסטוריה של ממש.
אלכסנדר קריסטוף הוא נורבגי בן 25 הרוכב בדרג הבכיר מאז שנת 2010, כשהצטרף לקבוצת ביאמסי (BMC) בה רכב שנתיים, לפני שעבר לקבוצה הרוסית קאטיושה בה הוא רוכב מאז 2012.
קריסטוף כמעט תמיד נמצא במאוצים ההמוניים אל קו הסיום כאחד המתמודדים על ראש הדירוג, הוא נחשב לאחד המאיצים הטובים בדבוקה, אך הוא בדרך כלל חוצה את קו הסיום קרוב יותר למקום עשירי מאשר למנצח, הוא כמעט ולא רשם ניצחונות במרוצי הדרג הבכיר.
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת