מצית את הדמיון: אינגבריגטסן אישר כי ירוץ חצי מרתון לראשונה בקריירה

אחרי גל של שמועות שהטריף את עולם האתלטיקה, האלוף האולימפי אישר כי יערוך בכורה בחצי מרתון קופנהאגן ביום ראשון: "מרגש לראות אם אני בכלל יכול להגיע לקו הסיום". גם טדסה גטהון ירוץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יקוב אינגבריגסטן | צילום: צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

יקוב אינגבריגטסן הוא אחד מהכוכבים הכי גדולים של האתלטיקה העולמית. האלוף האולימפי ב-1,500 מטר מטוקיו, האלוף האולימפי ב-5,000 מפריז, פעמיים אלוף עולם, שש פעמים אלוף אירופה ושיאן העולם ב-3,000 מטר, ב-2,000 מטר וב-1,500 מטר באולם. אולם כעת, אחרי שלל שמועות, הוא מאשר כי יקח על עצמו אתגר חדש לחלוטין – ריצת חצי מרתון – 21.1 ק"מ.

לכתבות נוספות בנושא:
גמר ליגת היהלום: דופלנטיס הלהיב, אינגבריגטסן ניצח, שקארי פישלה ומה עם מקלכלין?
טרגדיה: כוכב הטיקטוק התמוטט במרוץ; והסרטון המצמרר שפרסם לפניו
רץ האולטרה קיבל איום במהלך המרוץ: "תפרוש או שאפרסם תיעוד שרימית"

השמועות החלו כבר במהלך השבוע, והנורווגי גם תרם לכך ולא הכחיש אותן במסיבת העיתונאים לקראת גמר ליגת היהלום בבריסל. אתמול (שישי) לאחר שניצח את ריצת ה-1,500 בבלגיה והוכתר שוב כמנצח בליגת היהלום, השמועות הללו הפכו למציאות, שמציתה את דמיונם של אוהדי האתלטיקה.

יקוב אינגבריגטסן בליגת היהלום. הפעם על הכביש | צילום: Shutterstock

מיד אחרי הריצה העלה לרשתות החברתיות שלו פוסט ובו הכיתוב: "יהלום! איזו דרך לסיים את העונה. או ש…?". מעט לאחר מכן הגיע ההודעה הרשמית של מארגני חצי מרתון קופנהאגן, שייערך ביום ראשון, כי אינגבריגטסן יהיה על קו הזינוק למרוץ הכביש המהיר.

"אני מצפה לבחון את עצמי בחצי מרתון, בפעם הראשונה, בקופנהגן", אמר אינגבריגטסן בהצהרה שפורסמה באתר המרוץ: "בדרך כלל זה מרחק שיתאים מאוד לאימונים שלי, אבל אחרי עונה ארוכה על המסלול בעבודה לקראת ה-1500 מ', זה מרגש לראות אם אני בכלל יכול להגיע לקו הסיום".

הנורווגי לא לקח על עצמו משימה קלה להופעת הבכורה. לצידו ירוצו בין היתר שיאן העולם בחצי מרתון ג'ייקוב קיפלימו האוגנדי כמו גם אלוף העולם במרחק זה סבסטיאן סאווה הקנייתי. שיא העולם של קיפלימו עומד על 57:31 דקות, אולם יותר סביר כי היעד של הנורווגי הוא השיא האירופי – 59:13 דקות, שקבע ג'וליאן וונדרס השוויצרי ב-2019 (למו פראח יש שיא של 59:07 דקות, אך הוא לא הוכר כשיא עולם).

עוד ברשימת המשתתפים ניתן למצוא את הישראלי טדסה גטהון, שינסה לקבוע שיא ישראלי ואולי אף להיות הישראלי הראשון שיורד מגבול השעה. גטהון מחזיק בשיא הנוכחי במשותף עם מארו טפרי, 1:00.52 שעות, אולם לפי תוצאותיו ב-10,000 מטר בהחלט יכול לשאוף לתוצאה מהירה יותר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג