איגוד מארגני המרוצים (AIOCC) ערך בסוף השבוע אסיפה כללית באיטליה, כשהבטיחות היא נקודת הדיון העיקרית, לאחר עונה רוויית תאונות, כולל מותה הטראגי של מוריאל פורר באליפות העולם ופציעה קשה של מספר רוכבים בהתרסקות המונית בטור של הבאסקים.
לכתבות נוספות בנושא:
"הרחקה לכל החיים": העונש של אוסטרליה לרוכב שעבר לייצג את בריטניה
שפל במספר הישראלים: סגל קבוצת הפיתוח של ישראל פרמייר טק פורסם
"במקום פוגצ'אר הייתי מפרסם את כל הנתונים הפיזיולוגיים שלי"
אלא שמה שתפס כותרות מתוך המפגש, היו דווקא דבריו השנויים במחלוקת של מנהל הטור דה פראנס, כריסטיאן פרודום, שלמעשה האשים את הרוכבים עצמם ואת מהירות הפלוטון בהתרסקות הקשה בספרד, בה כזכור נפצע בצורה קשה יונאס וינגגור, ורוכבים נוספים: "מעבר להתנהגות הספורטאים ולעבודת המארגנים, יש צורך בהחלט להפחית מהירות באמצעים מתאימים: הרוכבים רוכבים מהר מדי".
עוד הוסיף: "ככל שהם רוכבים מהר יותר, כך גדל הסיכון והם מסכנים את עצמם ואחרים. כבר אמרנו את זה כאן בשנה שעברה – לנהגי המכוניות והאופנועים שלנו אין יותר מרווח בטיחות! תארו לעצמכם את ההשלכות אם אחד מהנהגים שלנו, יהיה נתון ללחץ רב מדי ויאבד שליטה בירידה, או בעת מרוץ בשטח בנוי".
האמירות הללו זכו לביקורת כצפוי, כאשר אחד הבוטים ביותר היה רוכב העבר ג'ונתן וויטרס, כיום מנהל קבוצת EF, שצייץ: "זה בהחלט מקומם אותי איך החתולים השמנים האלה, שמעולם לא רכבו יותר מאשר על תלת אופן של ילד, מרוויחים עשרות מיליונים על גבם של אחרים, זורקים באופן ישיר את האשמה של בעיות בטיחות ברכיבה על הרוכבים". לכך הוסיף את ההאשטאג – #MakeRacingSlowAgain בסרקזם.
To be less glib: It is absolutely infuriating to me how these fat cats, who have never raced so much as a child’s tricycle, turning tens of millions in profit off the backs of others; squarely throw the blame of safety issues in cycling on the riders. https://t.co/xsZ7MENoHk
— Jonathan Vaughters (@Vaughters) November 25, 2024
GPS על הרוכבים?
נושא נוסף בו דנו באסיפה הוא מותה הטרגי של מוריאל פורר במרוץ בו לו היו מכשירי קשר. גם בקונגרס האחרון של ה-UCI (התאחדות האופניים העולמית) נדרשו לכך, ונשיא הארגון, דויד לפארטייה, נדרש לסוגיה, בהתייחס לתוכנית ההתאחדות לצמצם את השימוש באוזניות בפלוטון: "כתבו לי רוכבים, שלא בהכרח רוצים שאני אפרסם את שמם… הרוב ירצו לשמור על האוזניות, אבל עדיין יש הרבה רוכבים שחושבים שזה מרכיב שתורם למשהו מסוים, לכמות הלחץ בפלוטון. אני חושב שזה קצת חבל שיש אנשים שרוצים להסיק מסקנה מנפילה דרמטית כמו זו של מוריאל פורר, שנמצאת בחקירה במשטרה", אמר לפארטייה והוסיף שאוזניה אולי לא עזרה.
עוד הציע להשתמש במעקבי GPS בעתיד כדי לשלוח התראה כאשר מהירותו של הרוכב ירדה לאפס: "יש כמה אפשרויות, יכול להיות גם מכשיר קשר שישדר מידע בטיחותי לרוכבים, ולא קשר דו כיווני שיאפשר לצוותים לשלוח הנחיות אסטרטגיות לרוכבים".