מי בפנים ומי קרוב? תמונת מצב של משלחת האתלטיקה למשחקים האולימפיים

3 חודשים לתחילת תחרויות האתלטיקה בפריז, עושים סדר במשלחת הישראלית: רשימת המרתוניסטים כבר סגורה, בלסינג אפריפה רגל וחצי בפנים, טדסה גטהון ואדוה כהן קרובים, ומה עם קפיטולניק ומיננקו?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אפריפה, סלפטר, טפרי ומיננקו | תמונות: איגוד האתלטיקה

בעוד שלושה חודשים בדיוק, זה קורה – תחרויות האתלטיקה במשחקים האולימפיים בפריז ייצאו לדרך בסטאד דה פראנס, ואחרי שעשינו סדר בנבחרת השחייה, כעת הגיע הזמן לתמונת מצב של נבחרת ישראל ב"מלכת הספורט" שתניף את הדגל באצטדיון האולימפי.

לכתבות נוספות בנושא:
בדרך לשיא חדש? תמונת מצב של משלחת השחייה למשחקים האולימפיים
שיא עולם נדיר לעמנואל וואניוני במרוץ מיוחד של אדידס בגרמניה
כבר בתחרות הראשונה של העונה: שיא עולם לדופלנטיס בקפיצה במוט

מי כבר בפנים?
עד כה, הנבחרת הישראלית הבטיחה ייצוג רק בריצות המרתון. אצל הנשים – לונה צ'מטאי סלפטר ומאור טיורי קבעו את הקריטריון, כאשר אצל הגברים בתום מאבק צמוד ומותח השלושה שצפויים לייצג אותנו הם מארו טפרי, גשאו איילה וגירמה אמרה.

גירמה אמרה וגשאו איילה | צילום: איגוד האתלטיקה

בנבחרת הגברים עוד שני רצים מצוינים שקבעו את הקריטריון האולימפי האוטומטי אך לפי שעה נותרו מחוץ לרשימה – איימרו אלמיה וגודאדו בלצ'או. במקרה של פציעה חלילה של אחד משלושת הרצים הבכירים (דברים שכבר קרו בעבר), הם יוכלו להשתתף כמחליפים, מה שמצביע על העומק הנהדר של ישראל במרתון הגברי.

רגל וחצי בפנים
ניכנס לאצטדיון אל אחד המקצים הפופולריים במשחקים – ריצת ה-200 מטר לגברים. הנציג הישראלי שלנו בריצה זו צפוי להיות בלסינג אפריפה, שקרוב מאוד להבטחת מקומו בפריז. זה המקום להבהיר, כי בניגוד לעבר, כאשר האתלטים חיפשו זמן קריטריון אחד אוטומטי ותו לא, בשנים האחרונות שיטת הדירוג העולמי היא הדומיננטית בהעפלה למשחקים.

בלסינג אפריפה | צילום: Maxim Dupliy

הקריטריון האוטומטי הוא קשה במיוחד ומעטים משיגים אותו, כאשר כל יתר האתלטים נכנסים לפי מיקומם בדירוג העולמי, לפי מכסת הספורטאים שיכולים להשתתף בכל מקצוע. אפריפה נמצא כעת במקום ה-25 בדירוג, כאשר 48 אתלטים משתתפים בריצת ה-200, כך שבסבירות גבוהה מאוד הוא יהיה בפנים, ללא תלות בתוצאותיו הבאות (שנקווה כמובן שיהיו איכותיות ללא קשר).

קרובים קרובים
בסעיף הבא ניתן למצוא את האתלטים שכרגע נמצאים מחוץ למיקום בדירוג העולמי המקנה את הכרטיס האולימפי, אך נמצאים חזק בתמונה. בריצת ה-10,000 מטר לגברים טדסה גטהון מדורג אחרי הזכייה באליפות ישראל כרגע במקום ה-29, כאשר המקום ה-27 כבר מכניס אותו לרשימה. עוד תוצאה אחת טובה (אולי בתחרות בלונדון בעוד כשלושה שבועות), עשויה לתת לו את המקום בפריז.

טדסה גטהון | צילום: Maxim Dupliy

בריצת 3,000 מטר מכשולים לנשים אדוה כהן מדורגת כעת במקום ה-38, כאשר 36 עולות למשחקים האולימפיים. היא פתחה היטב את העונה בתחרויות ליגת היהלום בסין, וזקוקה לעוד תוצאה איכותית או שתיים קרוב לשיאה כדי להיכנס לרשימה באופן סופי. היא עתידה לרוץ 2,000 מכשולים בגרנד סלאם בירושלים ב-19 במאי ובאליפות ישראל ב-3,000 מכשולים ב-23 במאי, שיכולות גם כן להקנות לה נקודות דירוג יקרות.

החוזרים מפציעות
במקצועות השדה יש לנו קופץ וקופצת שהיו פצועים שניהם תקופה ארוכה, אך אם אפילו יתקרבו לכושרם צפויים להיכנס למשחקים. בקפיצה לגובה יונתן קפיטולניק כרגע מדורג 46 בדירוג האולימפי, כאשר 32 עולים. הוא לא ממש הספיק לצבור ניקוד מאז הפציעה, ולכן יש לו עוד הרבה מקום לשיפור במעלה הדירוג.

יהונתן קפיטולניק | צילום: Maxim Dupliy

בקפיצה משולשת נמצא את חנה מיננקו הבלתי נגמרת. חנה חזרה מפציעה לאחרונה ולמעשה עדיין לא נכנסה לאזור הרלוונטי בניקוד. אלא שכשמדובר באתלטית מנוסה כמוה, עם שלוש אולימפיאדות מאחוריה, אין סיכוי שנספיד אותה. היא תצטרך לעשות משהו מיוחד כדי להיות בפריז, אבל דברים מיוחדים כבר ראינו שהיא יודעת לעשות. גם קפיטלניק וגם מיננקו יתחרו בגרנד סלאם בירושלים, ואולי עם דחיפת הקהל המקומי ישיגו תוצאות חיוביות.

נציין גם את זורקת הדיסקוס אסטל ולאנו, שקצת רחוקה בדירוג כרגע ונמצאת במקום ה-51, כאשר 32 עולות, אך הדירוג מאוד צפוף. גם היא חזרה לאחרונה מפציעה ותזדקק להישג טוב באליפות אירופה או באליפות המכללות כדי  להיכנס לרשימה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג