מישאל דגן מציג: Marathon Team, קבוצות ריצה ייעודיות למרתון בלבד

מאמן הריצה המנוסה משיק פרויקט חדש ומסקרן, שמטרתו למקסם את היכולת של הרצים המתכוננים למרתונים בארץ ובעולם: "אני רוצה להציע לאותו אדם אפשרות לקחת אותו קדימה עם אנשים דומים לו לצדו". כל הפרטים בפנים (בשיתוף מישאל דגן)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מישאל דגן | צילום: חגי המצלם

אם התאמנתם למרתון מלא בעברכם לבד או עם קבוצה, או שאתם עדיין חלק מקבוצת ריצה, ודאי נתקלתם בתופעה הזו אפילו יותר מפעם אחת: לא מצאתם אנשים סביבכם שידברו בשפה שלכם במהלך חודשי ההכנה.

מרתון זו שפה, מרתון זו דרך, מרתון זו מחויבות ולא כולם מחויבים אליה בקבוצת ריצה כמוכם. כך נוצר מצב שאת רוב אימוני האיכות הקשוחים שלכם אתם עושים לבד, אולי עם עוד אדם אחד או שניים שלרוב מבריז לכם, כשכל האנשים סביבכם נמצאים בתוכנית אימונים אחרת ולא חווים את הקשיים שאתם חווים.

גם מאמן הריצה מישאל דגן, מי שמוביל מסגרות ריצה שונות החל מקבוצת הריצה של צה"ל שהיה ממייסדיה, דרך קבוצת הריצה של המשטרה, ועד למועדון הריצה שבבעלותו "תל אביב 100", כבר למעלה מ-20 שנה, הבין את הבעיה הזו.

קבוצת הריצה של מישאל דגן | צילום: טים נודלמן

אחרי שראה את הלבן שבעיניים של רצי מרתון רבים בק"מ האחרונים של הריצה, ובתום מחשבה איך להנגיש את כיבוש המרחק הקדוש הזה לרצים חובבים, הוא יצא לאור עם קונספט חדש: MARATHON TEAM.

"מדובר בצמד מילים חדש שיאפשר להתאמן למרתון בצורה אחרת", מסביר דגן, "מדובר בקבוצת אימון ייעודית למרתונים בלבד, שנפתחת שלוש פעמים בשנה למחזורי אימון של ארבעה עד חמישה חודשים, בהתאם לעונות המרתון בעולם. המטרה היא לייצר קבוצת אימון מרוכזת שבה יתאמנו מרתוניסטים, לא בהכרח לאותו המרתון אלא למרתונים באותה התקופה, יחד עם התאמות נקודתיות בהתאם לתאריך עצמו".

אבל מה באמת השוני מאימון בקבוצת ריצה רגילה?
"השוני הוא בכך שמדובר בקבוצה שמשתתפים בה רק מרתוניסטים שרצים במרתון. היא לא נוספת לקבוצת רגילה, לא מעורבבת עם קבוצה אחרת, אלא כל המיקוד הוא במרתון. הדי.אן.איי הוא מרתון, התוכנית היא למרתון, האימונים מוכוונים למרתון, השיח בקבוצת הוואטספ הוא שיח של מרתון. בסוף היתרון הוא בכך שאתה מתאמן עם אנשים כמוך, שמדברים את השפה שלך ומוכוונים למטרה שלך ומתאימים לך בדי.אן.איי. אני רוצה שכל מרתוניסט במדינת ישראל בהווה או בעתיד יידע שיש אפשרות אחרות, טובה יותר, להתאמן למרתון".

מישאל דגן | צילום: טים נודלמן

מחזור האימונים הקרוב ייפתח ב-3.11 והוא יוכוון למרתוני האביב: מרתון תל אביב, מרתון סביליה, מרתון רומא, מרתון פריז, וינה ועוד. המחזור השני עתיד להיפתח בחודש מאי לטובת המרתונים של הסתיו, ספטמבר-אוקטובר, כשהמחזור השלישי ייפתח במקביל בחודש אוגוסט לטובת המרתונים של החורף דוגמת טבריה ו-ולנסיה, שהפך ליעד פופולארי בקרב הרצים מישראל.

האימונים הקבוצתיים יתקיימו בימי שלישי ושישי ויהיו מותאמים אישית, בין אם מדובר במרתון ראשון או ברץ שמעוניין בשיפור התוצאה, כחלק מתוכנית רחבה שתכלול גם מתן דגשים בתזונה ואימוני כוח למניעת פציעות. מי שלא יוכל להגיע לאימונים יוכל לבצע אותם גם און ליין או בצורה היברידית, כלומר שילוב בין אימוני הקבוצה לאימונים עצמאיים.

"ב-20 השנים שאני עוסק בזה פיתחתי מומחיות באימון רצים חובבים למרתון, הרי כולם יודעים שתורת האימון לחובבים היא לא משהו מוגדר ומובהק", אומר דגן, "הרבה מאד מסתמך על הניסיון של תוכניות אימון שמדייקות את עצמן משנה לשנה ומרץ לרץ, בהתאם לביצועים. וכל זה מתנקז לתוכנית אימונים רחבה ומותאמת אישית".

צילום: פרטי

מה קורה אחרי שמסתיים מחזור האימונים?
"תמיד אתה שומע את הסיפור על הרץ שמתאמן למרתון ואחרי חודש מגלה שהוא לבד. חבר אחד במילואים, אחת בהיריון ולשלישי אין כוח בעוד שהנפחים שלו הולכים ועולים. אני רוצה להציע לאותו אדם אפשרות לקחת אותו קדימה עם אנשים דומים לו לצדו, ושיתאימו למצב הרוח שלו. אחרי שהמרתון מסתיים הפתרון הוא להמשיך באימונים ולנצל את היכולת ואת בניית הבסיס מחדש במסגרת של אימונים קבוצתיים או און ליין עד המרתון הבא. אני מקווה שאנשים יתחברו לשיטה ולמודל, ויאמרו לעצמם שהם רוצים להמשיך לשמר את היכולת או להשתפר עד המרתון הבא".

"במבנה הקיים היום בקרב רוב קבוצות הריצה ובתוכניות האימון השונות למרתון, ועל בסיס הניסיון הרב שצברתי בשטח, אני אומר בוודאות שקשה לתת לרץ המרתון מעטפת מקצועית רחבה כמו שהוא צריך לקבל", מסכם דגן, "מרתון זה אירוע, זה פרויקט. זה משהו שאי אפשר לעשות על הדרך. צריך להיות מוכוונים אליו. אני מקים משהו אחר עם מערכת משומנת וממוקדת, שתמקסם עבור כל המתאמנים את היכולת להגיע לשיא במרתון שלהם".

לפרטים נוספים לחצו כאן לעמוד הרשמי של הפרויקט

 


 

בשיתוף מישאל דגן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג