מיליון ש"ח מענק לזוכה בזהב אולימפי בפריז, הצפי: 5-4 מדליות לישראל

הוועד האולימפי ומשרד הספורט הצהירו במסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת פריז 2024 על גודל המענקים והצפי ההישגי, שכולל גם 18-15 גמרים. וגם: האבטחה, הפרובוקציות הצפויות והאיסור על הופעה עם סיכת החטופים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
השר מיקי זוהר עם יעל ארד וחולצת המשלחת | צילום: הוועד האולימפי

המשחקים האולימפיים יצאו לדרך בפריז בעוד פחות מחודשיים, וההכנות צוברות תאוצה. אתמול (שלישי) נערכה במשרדי הוועד האולימפי בתל אביב מסיבת עיתונאים מיוחדת עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר, יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד ומכ"ל הוועד גילי לוסטיג, שדיברו על ההכנות, הציפיות, המורכבויות בעת הזו וגם על המענקים להם יזכו הספורטאים והספורטאיות שיעמדו על הפודיום.

באירוע העניקה ארד לשר זוהר את חולצת המשלחת הרשמית, ובנוסף שיתפה כי לראשונה מאז שנת 2008 נשיא המדינה יצחק הרצוג יגיע למשחקים האולימפיים וישתתף בטקס מיוחד שייערך לזכרם של י"א חללי הטבח במשחקי מינכן.

"אנחנו לקראת אירוע הספורט הגדול בעולם, עם מורכבויות שלא היו בעבר, גם ובפרט מה שקשור אלינו", פתח השר זוהר והוסיף: "מגיעות ברכות לוועד האולימפי ולהתאחדות לכדורגל ולכל מי ששומר על מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית, יש הרבה עבודה שנעשית בזהירות מאחורי הקלעים. אנחנו נמצאים בסיטואציה בה המדינה כולה תישא את עיניה לאולימפיאדה הזאת. אנחנו מחפשים דברים להיתלות בהם, לחוות רגעי אושר שהם מעטים מאוד בתקופה הזאת, והאולימפיאדה יכולה לתת לנו רגעי אושר כאלה".

נושא המענקים: "משרד הספורט השקיע תקציבים חסרי תקדים בהכנות, תקציבים שלא היו בעבר. אנחנו רוצים לתת גם תמריצים גבוהים יותר לספורטאים, כל מי שיזכה במדליית זהב יקבל מיליון שקלים פטור ממס, 700 אלף שקל למדליית כסף ו-500 אלף למדליית ארד. אלו הסכומים הכי גבוהים שניתנו אי פעם. מבחינתנו לשמוע את ההמנון על הפודיום שווה את הכסף הזה, ואנחנו רוצים שגם יהיה ביטחון כלכלי לספורטאים האלה כשהם יחזרו לארץ. זה גם יביא לעוד אנשים שרוצים להצטרף למעגל הספורט".

לשם השוואה, במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 התמריצים עמדו על 500 אלף ש”ח על זהב, 400 אלף ש”ח על כסף ו-300 אלף ש”ח על ארד, כך שמדובר על עלייה משמעותית. יש לציין כי הסכומים זהים גם עבור זוכי המדליות במשחקים הפראלימפיים, וכי הסכומים הללו פטורים ממס.

השר מיקי זוהר | צילום: הוועד האולימפי

האבטחה המורכבת: "נושא הביטחון באולימפיאדה הזאת הוא מורכב מאוד, אנחנו מבינים את זה. לכן, לא היססנו והגדלנו את תקציב האבטחה ב-50 אחוז לסכומים הכי גבוהים שהיו אי פעם. אני לא אפרט עכשיו מה המורכבויות, והגופים בישראל פועלים בנושא. יש לנו קשר מאוד טוב עם גופי הביון הצרפתיים. באופן אישי, הייתה לי התלבטות לגבי נסיעה לאולימפיאדה, לאור זה שיש עדיין חטופים ויש חיילים בחזית, אבל אני חושב שכרגע לאור המורכבות אני חושב שאני כן צריך להיות נוכח, ולראות שהכל מתנהל כמו שצריך, ולוודא שהמשלחת נמצאת במצב אופטימלי, ולכן אני כן אגיע השנה למשחקים האולימפיים. מה-7.10 הצהרתי שלא הייתי באף אירוע ספורט ולא בחו"ל, הרגשתי שזה לא הזמן שאהיה חלק מהחגיגה הזאת. במקרה הזה, תהיה חריגה מהמנהג כי יש פה מורכבות".

היחס של העולם לישראל: "היום, אולי יותר מתמיד, העולם מסתכל עלינו בצורה פחות טובה מבעבר, בלשון המעטה. כשאנחנו ניסע לשם ונייצג את ישראל בכבוד, ונעשה את זה בצורה ספורטיבית ומכובדת, זה יכול לשבור מחסומים, לייצר גשר בינינו לבין העולם, ולכן כשאני אומר 'לכו והניפו את הדגל', זה לא רק בזכייה, אלא גם בהתנהגות, באיך שניראה שם. גם אם יהיו פרובוקציות אנחנו לא ניגרר אחריהן, אנחנו נייצג את המדינה בכבוד. ישראל הייתה ועודנה מדינה ערכית, מוסרית, עם עקרונות שכולנו גדלנו עליהן, וזה מה שאני מקווה ומאמין שיהיה".

יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד: "מבחינתנו יש משלחת מאוד גדולה ומגוונת. זה אתגר ניהולי לא קטן, גם בהכנה וגם באירוע עצמו. מבחינתנו זה יחייב אותנו למאמץ גדול. אנחנו רוצים מיקוד מהספורטאים שלנו מאנשי הצוות, המאמנים עבורנו הם משהו מרכזי מאוד בנושא הזה, ולכן אנחנו משקיעים בצוות בעניין הזה. אנחנו רוצים לראות את הספורטאים באים רק לדבר אחד. בחודשים האחרונים יש מעורבות גדולה מאוד של הספורטאים בכל מה שקורה במדינה, אבל אנחנו רוצים שהם יהיו מרוכזים מנטלית בתחרות שלהם. אנחנו לא באים לחנך אף אחד או להתווכח. המצב בארץ, גם מבחינת הרגש של כולנו, התחושה שאנחנו יודעים שהחטופים לא חזרו, יש לזה השפעה מוראלית גדולה".

השר מיקי זוהר עם יעל ארד | צילום: הוועד האולימפי

האבטחה סביב המשלח: "אנחנו אומרים תמיד שהמשחקים האולימפיים זה אתגר האבטחה הגדול בעולם, בטח עכשיו. מדובר בהכנה של שנים ואני שמחה על שיתוף הפעולה של כולם. מבחינת הוועדה המארגנת והוועד האולימפי הבינלאומי, אני יכולה להגיד שאנחנו מקבלים מענה מלא לכל הצרכים. אני יכולה להבטיח שהספורטאים שלנו יוכלו להתמקד רק בעשייה שלהם, ואנחנו ניתן את המעטפת עבור השקט הנפשי שלהם. זה לא דומה לאירוויזיון, העולם הספורטיבי הוא שונה. מאז ה-7.10 אני חושבת שהשתתפנו במאות תחרויות, ואני חייבת להגיד שכמות הפרובוקציות יחסית מאוד נמוכה. אנחנו רואים שעולם הספורט הוא כן גשר בין העמים ויש המון אינטרקציה חיובית. אנחנו מאוד מאוד מקווים שככה זה יישאר".

הצפי ההישגי: "אנחנו מדברים על 5-4 מדליות ו-18-15 גמרים. כשאנחנו מסתכלים על איך מגיעים ל-5-4 מדליות, יש 1000 מדליות בתחרויות על 11,000 ספורטאים, אנחנו מעריכים שיש לנו היום כתשעה ספורטאיות וספורטאים עם מסוגלות לזכות במדליות.

הענפים בהם היא מצפה למדליה: “התעמלות מכשירים ואומנותית, גם ארטיום דולגופיאט וגם דריה אטמנוב, יש לנו מועמדים רציניים. בשייט זו שרון קנטור אלופת העולם, יכולה להיות מסוגלות. בג’ודו יש לנו אלופת עולם ומקום שלישי, גם בגברים יש המון ניסיון. החלום שלנו זה לעשות מדליה בענפים חדשים, גם באתלטיקה ובשחייה. בהחלט יש לנו שם מסוגלות עם לונה צ’מטאי בין חמש הרצות הטובות בעולם ומארו טפרי. בטאקוונדו אמנם אבישג סמברג לא מדורגת בחמישייה הראשונה, אבל היא הפתיעה אותנו פעם אחת ולא נפקפק במדליסטית אולימפית. יש לא מעט ספורטאים וספורטאיות בעמדת זינוק שיכולים לנצח כל אחד בעולם”.

השר מיקי זוהר עם יעל ארד | צילום: הוועד האולימפי

זוהר התייחס לפרובוקציות הצפויות: “במקרה של פרובוקציה הדבר הנכון הוא להתעלם, זו גדלות הנפש שלנו כעם ומדינה, לא נופלים לפרובוקציות, עושים דברים בצורה רצינית, הדרך להתמודד אם זה זה פשוט לנצח, להצליח בצורה הספורטיבית ולתת לאלה להתמקד בטפל ולא בעיקר.“הקפדתי לא לערב פוליטיקה וספורט, הגופים הבינלאומיים לא אוהבים את זה, אני מקפיד על זה ומצפה מכל חבריי, השרים ונבחרי הציבור, לא להכניס פוליטיקה לספורט. יש לי מערכת יחסים מאוד טובה עם הגופים בישראל כדי כן לדבר איתם ולהעביר מסר מסוים, זה לא צריך להיעשות באופן פומבי, ראו ערך מדינות שהכניסו פוליטיקה לספורט ומצאו את עצמם מחוץ לאיגודים”

ארד הוסיפה בנושא: “אנחנו מחויבים לערכים האולימפיים, נילחם נגד כל יריב ונושיט יד לכולם. בשיחות שאני עורכת, ממה שמתווכים לנו משטרת צרפת תאסור על הפגנות עם גוון פוליטי במשחקים האולימפיים. יש מודעות גבוהה מאוד באולמות ובאצטדיונים לגבי פרובוקציות, אבל זה לא מתחיל ונגמר שם. נעזור לספורטאים להתגבר גם על אירועים כאלה, אם יהיו. לא ניכנס לפרובוקציות. אנחנו כישראלים יודעים מה אנחנו שווים ויחסי הציבור הכי טובים שלנו זה אם ננצח ונהיה על הפודיום”.

העובדה שהספורטאים הישראלים לא יוכלו להופיע עם סיכת החטופים: “יש כלל שאומר שאסור להביא שום אמירה פוליטית. לכן הוועד האולימפי הישראלי ידבוק בכללים, הספורטאים שלנו יצטרכו לכבד את הכללים האולימפיים. זה החוק, נכבד. אף ספורטאי לא יעשה זאת על דעת עצמו”.

מנכ”ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג הוסיף: “מי שעובר על החוקים הבינלאומיים, יישלח הביתה. כמו כן, בנושא אחר, זו לא חובה ללחוץ ידיים בג’ודו, אין סיבה להעצים את הסיפור הזה. אנחנו לא מחפשים חברים חדשים, הכל בסדר”.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג