מיכאל יעקבלב הודח ברבע גמר הספרינט באליפות העולם באופני מסלול

אחרי שהשיג מדליה היסטורית בקיירין, הרוכב הישראלי רצה להשלים דאבל באליפות בדנמרק. הוא פתח את היום מצוין, אך הפסיד לג'פרי הוגלנד ההולנדי 2:1 ברבע הגמר ולא העפיל לשלב הבא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיכאל יעקבלב | צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל

רוכב האופניים הישראלי מיכאל יעקבלב, שרק שלשום זכה במדליית הכסף במקצה הקיירין באליפות העולם באופני מסלול, הודח ברבע גמר הספרינט, לאחר שהפסיד להולנדי ג'פרי הוגלנד וסיים את התחרות במקום החמישי.

היום של יעקבלב באליפות העולם, שמתקיימת בוולודרום בבלרופ, דנמרק, התחיל מעולה כאשר הוא סיים את מוקדמות הספרינט במקום השני הכללי, 0.098 שניות אחרי הארי לאברייסן, האלוף האולימפי. התוצאה זיכתה אותו בכרטיס ישיר לשמינית הגמר.

מיכאל יעקבלב באליפות העולם | צילום: איגוד האופניים

כל המקצים אחרי המוקדמות נערכים בשיטת ראש בראש, כאשר המנצח עולה לשלב הבא. יעקבלב פתח נהדר את שמינית הגמר בניצחון על יריב מסורינאם ועלה לרבע הגמר מול יריב מוכר, ג'פרי הוגלנד ההולנדי, שהפסיד למיכאל בכל אחת מהתחרויות בינהם במקצה הקיירין, שלשום.

ברבע הגמר המנצח נקבע לפי הטוב משלושה מקצים. ההתחלה הייתה של ההולנדי, שהפתיע ופרץ בהקפה הראשונה, פתח פער וחצה ראשון את קו הסיום. במקצה השני היה זה יעקבלב שתקף מוקדם, עלה ליתרון וסיים ראשון בפוטו פיניש צמוד, בהפרש של 6 מאיות השנייה.

במקצה האחרון היה זה יעקבלב שביצע טעות בפתיחה, איבד שיווי משקל ונפל מאופניו. החוקה מאפשרת זינוק שני, ויעקבלב, שסבל משריטות קלות וכמה קרעים בחליפה התייצב שוב על קו הזינוק. ההולנדי פתח בפריצה מהירה ומיכאל נשאר הרחק מאחור בהקפה הראשונה, המאבק נמשך לאורך שתי הקפות נוספות, כאשר הוא הולך ומצמצם את הפער, אך בסוף, על קו הסיום הקדים ההולנדי בחצי גלגל ועלה לחצי הגמר על חשבונו של הישראלי.

מיכאל יעקבלב פצוע באליפות העולם | צילום: איגוד האופניים

ירדן גזית, המנכ"ל היוצא של איגוד האופניים בישראל: "ברכות למיכאל ולמאמנו אולג לוגונוב על הופעה מרשימה באליפות העולם. מדליית הכסף בקיירין היא הישג היסטורי לענף האופניים בישראל והוא מגיע שנתיים ושלושה חודשים אחרי שמיכאל עלה יחד עם משפחתו לישראל מרוסיה. הקליטה בישראל הייתה לפעמים מאתגרת והמלחמה וההורים שגרים בצפון הוסיפה לאתגר, אבל צוות האיגוד נרתם לסייע ומיכאל הוכיח נחישות רבה. שמח בשבילו וגם שמח שהצלחנו לשים את ישראל בכותרות בהקשרים חיוביים בימים אלה. תודה גדולה למאמן טים שסטוביטוף, שהתייצב על מנת לתמוך במיכאל באליפות הזו".

מחר יעלו על המסלול שני הרוכבים הישראלים האחרונים באליפות, ולאד לוגינוב ואלון יוגב, עם הופעה ראשונה אי פעם של רוכבים ישראלים במקצה המדיסון. במדיסון, מקצוע אולימפי לזוגות, משתתפים צמד רוכבים במרוץ למרחק 50 ק"מ (200 הקפות), בו צוברים ניקוד כל הקפה עשירית של המסלול. במדיסון רק רוכב אחד מתחרה בכל רגע נתון, כאשר השני מתאושש תוך כדי רכיבה איטית על המסלול. הרוכבים מחליפים ביניהם תוך כדי התחרות על ידי אחיזת ידיהם ושיגור של הרוכב השני לתוך המסלול.

מיכאל יעקבלב עם המאמן טים שוסטוביטוף באליפות העולם | צילום: איגוד האופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג