מדאיג: פחות מחודשיים למשחקים האולימפיים, המים בסיין עדיין מזוהמים

בדיקות שנערכו השבוע באתר התחרות שיארח את השחייה במים פתוחים והטריאתלון גילו ממצאים מדאיגים במיוחד, כולל כמות חיידקי אי קולי פי שלושה מהמותר. המארגנים מתפללים שלא ירדו גשמים במהלך המשחקים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אתר תחרויות המים הפתוחים בפריז | צילום: פרטי

סאגת זיהום המים בנהר הסיין לקראת המשחקים האולימפיים כנראה עוד רחוקה מלהסתיים. בדיקות מים שנערכו בנהר בפריז מראות שהנהר עדיין מזוהם מכדי לשחות בו, פחות מחודשיים לפני תחילת המשחקים האולימפיים בעיר, כך לפי נתונים של ארגון בריאות שפורסמו השבוע.

לכתבות נוספות בנושא:
דניאל קציר עם תרגיל שישפר את סגנון החתירה שלכם
הליגה נפתחת באשדוד! כל הפרטים על ליגת המים הפתוחים של שוונג 2024
בכושר טוב: מקום שישי למתן רודיטי בסבב העולמי בסרדיניה

הרשויות בצרפת נמצאות במרוץ נגד הזמן לניקוי הסיין, שיארח את תחרות הטריאתלון בסוף יולי ואת תחרות השחייה במים פתוחים באוגוסט. לפי AFP, ארגון הצדקה Surfrider ביצע בדיקות קבועות למדידת רמות של שני חיידקים מרכזיים המעידים על נוכחות של חומר צואתי. התוצאות האחרונות שלהם הראו רמות של E.Coli ו-Enterococci מעל הרמות המקובלות שנקבעו על ידי גופי ספורט ותקני רחצה אירופיים.

נהר הסיין לצד מגדל אייפל | צילום: Shutterstock

באחת הבדיקות עבור חיידקי אי קולי בגשר אלכסנדר השלישי, המדידה ראתה פי שלושה מהרמה המקסימלית המותרת על ידי איגודי הטריאתלון והשחייה העולמיים. סביר להניח שגשם כבד שירד בחודש מאי תרם למה שהארגון כינה איכות מים "ירודה". הוא ציין כי ירד גשם חזק 36 שעות לפני הבדיקות, אך רק גשם קל ב-12 השעות שלפני כן. ידוע שגשם כבד מציף את מערכת הביוב בת המאה של פריז, וכתוצאה מכך שפכים לא מטופלים מושלכים ישירות לנהר.

מארגני המשחקים דחו את החזרה של טקס הפתיחה בנהר הסיין בפעם השנייה בשל מפלס המים הגבוה. הנהר, מרכיב מרכזי וגולת הכותרת של המשחקים השנה, הושפע מחודש מאי סוער, שהוביל לביטול החזרה ב-27 במאי לאחר חזרה מוקדמת יותר ב-8 באפריל. "זה יתקיים כשתנאי מזג האוויר יאפשרו זאת", אמרו גורמים רשמיים לסוכנות הידיעות הצרפתית.

מתן רודיטי. ישחה בסיין? | צילום: יניב כהן, באדיבות איגוד השחייה

המארגנים מתפללים למזג אוויר טוב במהלך המשחקים האולימפיים, שיימשכו בין 26 ביולי ל-11 באוגוסט, והם היו פתוחים בנוגע לאפשרות של צורך לדחות או אפילו לבטל את השחייה בסיין במקרה של סערה.

כ-1.4 מיליארד יורו הוציאו הרשויות הצרפתיות על שדרוג מתקני טיהור שפכים ומי סערה ברחבי פריז כדי להפחית את כמות החומרים הצואתיים שזורמים לנהר, אולם לפי שעה נראה כי התוצאות לא מספקות. יש לציין שהשלב האחרון בפרויקט הטיהור אמור להיות מושלם בימים הקרובים – מתקן מי סערה תת-קרקעי ענק סמוך לתחנת אוסטרליץ במזרח פריז – שיאגור מים כדי למנוע את הזרמתם לנהר. אולי מתקן זה ישלים את המשימה הקשה.

הניקוי של הסיין מקודם כאחת המורשת המרכזית של משחקי פריז 2024, כאשר ראש העיר אן הידלגו מתכננת ליצור שלושה אזורי רחצה ציבוריים בנהר בשנה הבאה, ולראשונה מזה 100 שנה הציבור יוכל לרחוץ בסיין, כך לפי הצהרתה. גם ראש העיר וגם הנשיא עמנואל מקרון הבטיחו לטבול במים לפני המשחקים כדי להראות לציבור שזה בטוח, אך נותר לחכות ולראות האם אכן זה יתאפשר.

שחר שגיב. יתחרה בדואתלון במקום טריאתלון? | צילום: יח"צ

נזכיר כי בקיץ שעבר בוטלו במהלך חודש אוגוסט שתי תחרויות מבחן שהיו אמורות להיערך באתר האולימפי – הסבב העולמי במים פתוחים, ותחרות המבחן האולימפית בטריאתלון (שהפכה בעקבות כך לדואתלון). נשיא המשחקים בפריז 2024 טוני אסטנגה צוטט כאומר שמקצה השחייה של הטריאתלון האולימפי עשוי להתבטל, אם ירדו גשמים חזקים בימים שלפני התחרות, ותחרויות השחייה עשויות להידחות, ונראה כי הדאגה בשני הענפים גדולה שכן אין תכנית ב' לאתר חלופי.

לישראל תהיה נציגות בשני האירועים המרכזיים בנהר הסיין, כאשר מתן רודיטי ייצג את נבחרת השחייה במים פתוחים במשחה ל-10 ק"מ ושחר שגיב יהיה הנציג בתחרויות הטריאתלון, לאחר שאושר השבוע רשמית כי שמו נכלל בין המשתתפים בתחרות. כעת נותר לראות היכן ואם ישחו השניים בקיץ הקרוב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"במצב בו אנו נמצאים, מאוד חשוב לי שנביא כבוד למדינה ולתושבים", אנדי מורז, שחיינית, אחרי הכללתה בסגל נבחרת השחייה לאולימפיאדת פריז


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג