ב-IPT יכולים להפסיק לחלום בספרדית: קבוצת ישראל פרמייק טק, שהודחה בסוף שנה שעברה מדרג האופניים הבכיר – הוורלדטור – תיעדר לראשונה מאז 2020 מגרנד טור, בעקבות ההחלטה של הוולטה אספניה לא להעניק לקבוצה את אחד משני הזימונים המיוחדים (Wild Card) להשתתפות במרוץ.
בכל אחד משלושת הגרנד טורים משתתפות 22 קבוצות. על פי הכללים החדשים של התאחדות האופניים העולמית, 18 הקבוצות הבכירות מחויבות להשתתף. שתי הקבוצות שסיימו אשתקד במקום הגבוה ביותר בדרג השני, הפרו-טים, בו נמצאת כיום IPT, מקבלות זימון אוטומטי, אולם רשאיות לדחות אותו.
בנוסף, המארגנים מקבלים יד חופשית להזמין שתי קבוצות נוספות. לרוב מדובר בקבוצות מקומיות, ואכן, מארגני הוולטה העניקו בשבוע שעבר את הזימונים לשתי קבוצות ספרדיות – Burgos-BH ו-Caja Rural-Seguros.
מדובר בפעם הראשונה מאז שהקבוצה הישראלית רכשה כרטיס לוורלד טור בסוף 2019 (בעקבות השתלטות על הקבוצה השוויצרית קטיושה-אלפסין), שרוכביה לא ישתתפו באחד משלושת המרוצים היוקרתיים. לקבוצה ניצחון אחד בוולטה, כאשר דן מרטין האירי ניצח בקטע 3 במרוץ של 2020, אותו סיים בסופו של דבר במקום הרביעי, המיקום הגבוה ביותר של רוכב מהקבוצה בגרנד טור.
הקבוצה, שמקווה לחזור בעוד שלוש שנים לדרג הבכיר, עדין לא השיגה ניצחון העונה. ההישג הטוב ביותר שלה עד כה היה המקום השלישי של סיימון קלארק האוסטרלי במרוץ קאדל אוונס באוסטרליה בתחילת השנה. היעדרות מגרנד טור היא הזדמנות מפוספסת להשיג תוצאות טובות ונקודות חשובות.
על אף שהשיטה מקשה על הקבוצה הישראלית, היא בכל זאת קיבלה זימון לשני הגרנד טורים האחרים – הטור דה פראנס והג'ירו ד'איטליה. במקרה של הטור, IPT נהנתה מכך שמלבד קבוצת TotalEnergies, שהיא אחת משתי קבוצות הפרו-טים שמקבלות זימון אוטומטי, אין קבוצת דרג שני צרפתית, וגם מהעובדה שכריס פרום, אחד האלופים הגדולים של המרוץ, רוכב בה. יש להניח שגם איומיו של הבעלים של הקבוצה, סילבן אדמס, לא הזיקו.
הקבוצה גם קיבלה זימון לג'ירו לאחר שטוטאל אנרג'י והקבוצה השניה שמקבלת זימון אוטומטי, Lotto Dstny הבלגית, דחו את ההזמנות האוטומטיות שקיבלו, מה שגרם למארגנים להזמין את IPT וכן שלוש קבוצות איטלקיות.