לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה – היכנסו
עוד לא הספקנו לעכל את זה שהג'ירו ד'איטליה יצא לדרך לפני שנה בירושלים, וכבר ב-11 במאי הגרנד-טור האיטלקי ייצא לדרך בפעם ה-102. השנה הוא לא ייצא מגבולות ארץ המגף, אבל ישראל שוב תגיע אליו בזכות ההשתתפות השנייה ברציפות של קבוצת ישראל סייקלינג אקדמי.
עוד כתבות בנושא
נשבר שיא העולם ברכיבה של שעה
ישראל סייקלינג אקדמי השיגה את ניצחונה הראשון העונה
קבוצת "סקיי" תעבור לידיו של האיש העשיר בבריטניה
כדי להתחמם לקראת הגרנד-טור הראשון לשנת 2019, נציג לכם את המסלול המאוד מעניין ומאתגר של המרוץ בן 21 הקטעים שיתחיל בבולוניה ויסתיים ב-2 ביוני בורונה. המון קטעים הרריים כולל הרים שעדיין לא הגיעו אליהם בג'ירו, כמעט 60 קילומטרים של נג"ש אישי, וכמובן הנופים המדהימים של איטליה כשבג'ירו הנוכחי הצופים ייהנו בעיקר מחלקה הצפוני.
השבוע הראשון
כמו בשנה שעברה, גם הפעם הקטע הראשון יהיה מרוץ אישי נגד השעון. הפעם הוא יהיה קצת יותר קצר אבל הרבה יותר ארוך. מדובר בקטע של 8.2 ק"מ בבולוניה, כששני הקילומטרים האחרונים הם לעשה טיפוס מטורף להיכל המדונה של לוקאס הקדוש. מדובר בעלייה בשיפוע ממוצע של 9.7% שמגיע בשיא ל-16%. זה אומר שכבר בסיומו של הקטע הזה צפויים להיפתח הפרשים גדולים בין המתמודדים על הדירוג הכללי.
מכאן הג'ירו ינוע בארבעת הקטעים הבאים שלו מצפון לדרום ויעבור בעיירות טוסקניות כמו פוצ'קיו, וינצ'י שהיא עיר הולדתו של לאונרדו דה וינצ'י ואוברטלו שנמצאת לחופי הים הטירני. זו תהיה למעשה הנקודה הדרומית ביותר שהג'ירו יגיע אליה השנה.
הקטע השישי שבו יתחילו טיפוסים "רגועים" יחצה את איטליה ממערב למזרח ויסתיים כעבור 233 קילומטרים בסן ג'ובני רוטונדו שלחופי הים האדריאטי – זה ללא ספק קטע ששווה לצפות בו שיתקיים ביום חמישי ה-16 במאי. מכאן המסלול עובר לנוע לכיוון צפון, רק בצדה המזרחי של איטליה. הקטע השביעי שיסגור את השבוע הראשון יהיה גם הוא גבעתי, מעיירת החוף ואסטו ועד לאקווילה, בירת מחוז אברוצו שנמצאת ממש במרכזה של איטליה.
השבוע השני
השבוע הזה יתחיל הקטע השמיני שהוא שטוח, וביום השני שלו יתקיים קטע הנג"ש האישי השני, שגם הוא יוכל לעשות מהפכים. מדובר בקטע של 34.7 קילומטרים מעיירת החוף ריצ'יונה ועד למדינה הזעירה סן מרינו. זה יתחיל רגוע לאורך החוף, אבל 12 הקילומטרים האחרונים יהיו במגמת עלייה, תחילה עלייה של 5 קילומטרים בשיפוע ממוצע של 6.7%, לאחר מכן עוד 4.5 קילומטרים בגבעות מתגלגלות ואז עוד עלייה "מפנקת" לסיום. בתום הקטע הזה יזכו הרוכבים ליום החופש הראשון שלהם מבין שניים.
שני הקטעים לאחר יום המנוחה יהיו שטוחים, כאשר המסלול ינוע לכיוון צפון-מערב וזה אומר – לכיוון ההרים. בקטע ה-12 הג'ירו ד'איטליה יגיע לאלפים האיטלקים, אם כי הקטע הזה שיתחיל בקונאו ויסתיים בפינרולו עדיין לא נחשב להררי. בטח לא לעומת הקטע ה-13 שיתקיים ביום שישי ה-24 במאי והוא מומלץ מאוד לצפייה. 188 קילומטרים בין פינרולו לקולה דה ניבולט, פסגה שבג'ירו ד'איטליה מעולם לא הגיעו אליה. הרוכבים יגיעו שם עד לגובה של 2,247 מטרים, כאשר 20 הקילומטרים האחרונים יהיו עלייה עם שיפוע ממוצע של 5.9% שמגיע בשיא ל-14%. עוד הרבה לפני כן הקטע הזה יכלול כמה פסגות קשות כמו הקולה דה ליס שם כריס פרום הבטיח את ניצחונו בג'ירו בשנה שעברה, שיתחיל הפעם בקילומטר ה-35.
הקטע ה-13 שגם הוא הררי יסגור את השבוע השני. מדובר בקטע של 131 קילומטרים מסנט וינסנט לקורמאיור, משם אפשר לראות בבירור את המון בלאן הצרפתי שהוא ההר הגבוה באלפים. גם הקטע הזה מומלץ ביותר לצפייה (יתקיים בשבת) גם בגלל הנופים המדהימים וגם בגלל ארבע עליות מדורגות וסיום בעלייה – עוד הזדמנות למהפכים דרמטיים.
השבוע השלישי
השבוע האחרון יפתח ביום ראשון ה-26 במאי עם הקטע הארוך ביותר בג'ירו ד'איטליה 2019, לא רק ארוך אלא גם קטע עם כמה גבעות מאתגרות. מדובר ב-237 קילומטרים מאיברה ועד לקומו. בסיומו של הקטע הזה ייצאו הקבוצות לברגמו שם המעסים שלהן יעבדו שעות נוספות במהלך יום המנוחה השני.
אחרי המנוחה יחזרו הרוכבים לעוד שני קטעים הרריים, הפעם באלפים המזרחיים. קטע 16 מלוברה לפונטה די לניו יהיה למרחק של 226 קילומטרים ויכלול את העליות הידועות גאביה ומורטירולו. גאביה זה המקום הגבוה ביותר שמגיעים אליו בג'ירו בגובה של 2,618 מטרים מעל פני הים.
קטע 17 שגם הוא הררי יתחיל בקומזאדורה ויסתיים כעבור 180 קילומטרים בנקודה הצפונית ביותר של הג'ירו 2019, אנטרסלבה או אנטהולץ בגרמנית. קטע פחות קשוח בהתחלה שלו, אבל כל 27 הקילומטרים האחרונים שלו יהיו בעלייה. בין 4.5 קילומטרים לסיום ועד לחצי קילומטר לסיום השיפוע יהיה ממוצע 8.5 אחוז וגם הפיניש יהיה בעלייה.
קטע 18 יהיה קטע שטוח מצפון לדרום לאורך 220 קילומטרים. בשני הקטעים הבאים חוזרים להרים, הפעם הדרומיים ביותר של האלפים האיטלקיים. קטע 19 יתחיל בטרוויזו ויסתיים בעלייה של סן מרטינו די קסטרוצה לאורך 13.6 קילומטרים בשיפוע ממוצע של 5.6 אחוז. קטע 20 ולפני אחרון יתחיל בפלטרה ויסתיים במונטה אבנה. לקטע הזה צפוי סיום מרתק עם עלייה של 1.5 קילומטרים בשיפוע של 10.5 אחוז לפני ירידה קטנה אל שער הסיום. הקטע ההררי האחרון יכלול גם את העליות צ'ימה קמפו (18 ק"מ ב-6%), פאסו מנגן (23 ק"מ ב-7% אחוז עם פיק של 15%), ופאסו רולה (20 ק"מ ב-5%).
קטע אחרון ומספר 21 בתוך ורונה הוא הנג"ש האישי השלישי והאחרון, הפעם למרחק של 15.6 קילומטר וכמובן שיש סיכוי שזה מה שיכריע את הקרב על החולצה הוורודה. המסלול יכלול עלייה אחת של 4.5 קילומטרים בשיפוע ממוצע של 4.6 אחוז. שער הסיום יוצב באמפיתאטרון של ורונה.
בכתבות הבאות נתייחס לסגלים של הקבוצות השונות והמועמדים לניצחון.