לוחמים, מפונים ורצי עלית כחול-לבן: הישראלים כובשים את מרתון ברלין

מרתון ברלין חוגג 50, וגם מספר שיא של כ-300 רצות ורצים מישראל. בחוד החנית יהיו היימרו עלמיה וגודאדו בלצ'או, שינסו לרשום הישג משמעותי, אך לצידם גם סיפורים מרגשים רבים, כולל עשרות רצים שירוצו למען עמותת שלוה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון ברלין | צילום: Shutterstock

מרתון ברלין 2024 יוזנק מחר (ראשון), ומציין השנה 50 שנים להיווסדו. לרגל המאורע, הוא צפוי להיות חגיגי וגדול במיוחד, ויכלול מספר שיא של למעלה מ-50,000 מכל רחבי העולם. בראש כמובן יהיו רצי העלית הבכירים, בהם גם היימרו עלמיה וגודאדו בלצ'או הישראלים.

לכתבות נוספות בנושא:
עם שדה איכותי ושני רצי עלית ישראלים: פורסמו ההרשמות למרתון ברלין
קיפצ'וגה: "לא אפסיק לרוץ גם כשאפרוש; עדיין רוצה לזכות במשהו נוסף"
האם שיטת הדירוג העולמית מסייעת לאתלטים הישראלים?

עלייה בן ה-34 מחזיק בשיא אישי איכותי במיוחד ממרתון ולנסיה אשתקד, 2:06:04 שעות. במרתון טוקיו השנה הוא סיים במקום השביעי עם 2:06:27 שעות, הישג יוצא דופן, אך כזה שהותיר אותו עם תחושת החמצה, שכן הוא נותר כרץ הרביעי ברשימה למשחקים האולימפיים בפריז, ונאלץ לראות את המשחקים מהבית.

כעת, הוא ינסה לנצל את כושרו הטוב, בתוספת תוואי המסלול השטוח ותנאי מזג האוויר הנוחים הצפויים (כ-9 מעלות צלסיוס ושמיים בהירים בזמן הזינוק, כ-12 מעלות בזמן הסיום), כדי לשפר עוד את שיאו האישי ואולי להיות הרץ השלישי בהיסטוריה של ישראל, אחרי גשאו איילה וגירמה אמרה, שיורד מגבול ה-2:06 שעות.

גודאדו בן ה-27 קבע באפריל האחרון ברוטרדם שיא אישי של 2:07:45 שעות ונמצא במקום החמישי בדירוג התוצאות ההיסטורי של ישראל וגם הוא בהחלט יחפש לשפר את תוצאתו ואף לרדת לקידומת של 2:06 שעות לראשונה בקריירה.

איימרו עלמיה | צילום: Maxim Dupliy

רצים למען שלוה
מלבדרצי העלית, נראה בברלין גם מספר גבוה של קרוב ל-200 ישראלים שישתתפו השנה במרתון, מהם עשרות אשר יעשו זאת במסגרת נבחרת "שלוה", המסייעת לילדים בעלי מוגבלויות ולמשפחותיהם. השנה, על רקע המלחמה המתמשכת בישראל, הם רואים בריצה שלהם לא רק הישג פיזי אלא גם הצהרה ערכית, וגיוס הכספים והתרומה לעמותת שלוה הופכים את כל החוויה למיוחדת עוד יותר.

אחד מאותם רצים הוא איתמר פישר, לוחם אש ומפקד פלוגה במילואים, לחם מאז 7 באוקטובר בעזה בשני סבבים ממושכים שארכו כמה חודשים כל אחד. אלא שגם המילואים לא מנעו ממנו להתאמן למרתון. "לכל אחד ואחת יש את הדרך להתמודד עם המצב המורכב שבו אנחנו נמצאים. אני מצאתי שהריצה וההתכוננות למרתון עוזרת לי להירגע, זו התרפיה שלי". הוא מספר.

איתמר פישר | צילום: אבישי בדולח

"כשאני רץ, אני חושב על הילדים והנוער שארגון 'שלוה' מעניק להם את היכולת ליצור שגרה בריאה ומשקמת. אני מכיר את ההתמודדות הזו מקרוב, כמי שגדל לצד אח מאומץ עם לקות ראייה, ולכן החיבור שלי לעמותה כל כך משמעותי", הוא מוסיף

עבור איתמר, הריצה היא הרבה מעבר לאתגר פיזי – היא סמל של גאווה לאומית ודרך לתרום למדינה גם מחוץ לשדה הקרב: "הריצה שלי במרתון ברלין היא הזדמנות לייצג את ישראל מול העולם כולו. בתקופה שבה אנו מתמודדים עם מלחמה, חטופים, הרוגים ופצועים, ועם קיטוב פנימי שלא היה כמותו, הריצה במרתון, מבחינתי, זו שליחות אישית ולאומית, ואני גאה להראות לכולם שישראל, על אף האתגרים, ממשיכה לרוץ קדימה – חזקה ונחושה מתמיד".

מפונים וחולמים בגדול
גם בני הזוג רוני ומיטל קורן ישתתפו במרתון ברלין כחלק מנבחרת עמותת 'שלוה'. האתגר שלהם השתנה לחלוטין כאשר נאלצו להתפנות מביתם בשלומי ב-7 באוקטובר יחד עם ילדיהם הקטנים. למרות הקשיים, הם לא מוותרים על שאיפתם להיות הזוג הישראלי הראשון שירוץ את כל ששת המרתונים המרכזיים בסבב המייג'ור (The World Six Majors), לאחר שהשלימו את מרתון ניו יורק ולונדון בשנתיים האחרונות.

רוני ומיטל קורן | צילום: באדיבות שלוה

"הריצה עבורנו היא יותר מאתגר פיזי," אומר רוני. "היא העוגן שלנו בתוך כל הכאוס, שמאפשר לנו לשמור על שגרה, כוחות נפשיים ותקווה, גם כשנראה שהמציאות מתפרקת", "אנחנו לא רצים רק בשביל עצמנו," מוסיפה מיטל, "אלא למען הילדים והמשפחות שעמותת 'שלוה' תומכת בהם. זו הדרך שלנו להחזיר לקהילה ולהיות חלק ממשהו גדול ומשמעותי".

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג