לא למרתוניסטים בלבד: על סדרת מרוצי חצי המרתון האירופית

לצד סדרת המייג'ורים המפורסמת במרחק המלא, נוסדה בשנתיים האחרונות סדרת ה-SuperHalfs שמציעה גם היא מדליה ייחודית למשלימים את כל ששת המרוצים - מוולנסיה וברלין עד קופנהאגן ופראג. הרשימה המלאה בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חצי מרתון ולנסיה | צילום: Shutterstock

לרבים מרצי המרתון, השלמת סדרת המייג'ורים (Abbott World Marathon Majors) היא השאיפה האולטימטיבית: שישה מרוצים בשש ערים – לונדון, ברלין, שיקגו, ניו יורק, בוסטון וטוקיו. אבל לא כולם רוצים או יכולים לרוץ את המרחק המלא של 42.2 קילומטרים. עבורם, הפתרון הוא בסדרת מרוצים חדשה יחסית, שהחלה ב-2022, ומתמקדת במרוצי חצי מרתון (לא מרתונים שיש בהם גם חצי, אלא מרוצים שהחצי הוא העיקר בהם).

לכתבות נוספות בנושא:
בכמעט שתי דקות: שיא עולם מטורף לרות צ'פנגטיץ' במרתון שיקגו!
מנגשה וקטמה ניצחו במרתון ברלין, מקום 15 להיימרו עלמיה הישראלי
אינגבריגטסן: "21 ק"מ זה ארוך מדי, אני בהחלט לא מתכוון לנסות שוב בקרוב"

הסדרה ידועה בשם SuperHalfs ומציעה לרצים את ההזדמנות להשתתף בשישה מרוצים באירופה – ליסבון, קארדיף, פראג, ברלין, ולנסיה וקופנהגן. אם תשלימו את כל ששת המרוצים בתוך חמש שנים, תקבלו מדליה נוספת שמאגדת את כל השישה, בדומה למדליה הנחשקת מסדרת המייג'ורים במרתון המלא. אמנם בימים אלו קצת קשה יותר לטוס, אבל לגמרי מותר לפנטז או לתכנן קדימה, אז לפניכם מידע על קצה המזלג לגבי כל אחד מהמרוצים.

המדליה למסיימי כל ששת מרוצי חצי המרתון | צילום: GregPit83, Wikimedia

חצי מרתון ליסבון
תאריך: 9 במרץ 2025
מדינה: פורטוגל
על המרוץ: ליסבון, בירת פורטוגל, היא עיר עם נופים קסומים. המסלול עובר לאורך נהר הטאגוס, ומציע נופים של גשר 25 באפריל, הגשר התלוי הארוך באירופה. זהו המסלול היחיד שבו ניתן לחצות את הגשר להולכי רגל, מה שמוסיף לחוויה הייחודית. למרות שליסבון עיר הררית, המסלול עצמו שטוח, מה שמקל על הרצים. בממוצע, העיר זוכה ל-300 ימי שמש בשנה, מה שמבטיח מזג אוויר מצוין לריצה. בשנת 2021, הרץ ג'ייקוב קיפלימו מאוגנדה קבע שיא עולם במרוץ זה, עם זמן של 57:31 דקות, אשר מחזיק מעמד עד היום.

הגשר המפורסם בליסבון | צילום: Pedro Simões, Wikimedia

חצי מרתון פראג
תאריך: 5 באפריל 2025
מדינה: צ'כיה
על המרוץ: פראג ידועה ביופיה המרהיב, והמרוץ שלה יפה לא פחות (גם הסלוגן של המרוץ מצביע על כך – "כל הרצים יפים"). המסלול עובר ליד טירות, נהרות, גשרים ואתרים היסטוריים, כשגם נקודת הסיום היא בעיר העתיקה. כמעט 60 אחוז מהמשתתפים במרוץ השנה היו זרים, מה שמדגיש את האופי הבינלאומי של האירוע. אגב, כל הרעיון של סדרת ה"סופר-חצי" נהגה בפראג אז אם תרצו להתחיל במקור, זה המקום.

חצי מרתון פראג | צילום: Ricardo Tulio Gandelman, Wikimedia

חצי מרתון ברלין
תאריך: 6 באפריל 2025
מדינה: גרמניה
על המרוץ: המרוץ בברלין הוא הגדול ביותר בסדרה, עובדה לא מפתיעה במיוחד, שכן העיר גם מחזיקה בשיא לספורטאים המסיימים מרתון במרתון ברלין. במהלך הריצה, תעברו ליד אתרים איקוניים כמו צ'ק פוינט צ'רלי, עמוד הניצחון, ועוד. המרוץ מסתיים במעבר המפורסם דרך שער ברנדנבורג, אחד מהאתרים המפורסמים ביותר בגרמניה.

חצי מרתון ברלין | צילום: Shutterstock

חצי מרתון קופנהאגן
תאריך: 14 בספטמבר 2025
מדינה: דנמרק
על המרוץ: קופנהאגן מציעה מסלול יפהפה שעובר בשכונות מגורים צבעוניות מהמאה ה-19 וממשיך דרך מרכז העיר המודרני במסלול מעגלי. המרוץ מפורסם בזכות האווירה החגיגית שבו, עם מוסיקה חיה, להקות, מקהלות ותקליטנים, שמוסיפים לאנרגיה של הרצים. כמו כן, ישנם אזורי עידוד ייעודיים שמכונים "אזורי כוח", שמסייעים לדחוף את הרצים לאורך המסלול. המרוץ השנה הפך למסוקר מתמיד, לאחר שיקוב אינגבריגטסן ערך בו את הבכורה במרחק זה, לא בהצלחה יתרה יש להגיד.

חצי מרתון קופנהאגן | צילום: Guillaume Baviere, Wikimedia

חצי מרתון קארדיף
תאריך: 5 באוקטובר 2025
מדינה: וויילס, בריטניה
על המרוץ: קארדיף היא אחת הערים הקטנות יותר בסדרה, והמרוץ בה גם הוא חדש יחסית, כשהחל רק ב-2003 עם כ-1,500 רצות ורצים בלבד. שני עשורים לאחר מכן, המרוץ השתדרג לאין שיעור וכעת נכלל בסדרת החצאים. העיר  מציעה מסלול יפהפה עם אתרים היסטוריים כמו טירת קרדיף, לצד אזורים מודרניים יותר כמו ריצה במפרץ לצד הים.

מפרץ קרדיף | צילום: Richard Szwejkowski, Wikimedia

חצי מרתון ולנסיה
תאריך: 26 באוקטובר 2025
מדינה: ספרד
על המרוץ: הישראלים אוהבים מאוד בשנים האחרונות את מרתון ולנסיה שנערך בסוף דצמבר, אך גם חצי המרתון ראוי להתייחסות, לאחר שנבחר כטוב ביותר בספרד על ידי התאחדות האתלטיקה הספרדית. המסלול עובר בלב העיר, עם רחובות רחבים שמספקים חווית ריצה נוחה. הקרבה לים מספקת נופים מרהיבים לאורך כל הריצה, והמסלול נחשב גם מהיר בעצמו, כאשר פעמיים נקבעו בו שיאי עולם בשנים האחרונות – לגברים ב-2020 על ידי קיביווט קאנדי ולנשים ב-2021 של לטסנבט גידיי, שיא שמחזיק עד היום.

קיביווט קנדי מנצח | צילום: חצי מרתון ולנסיה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג