עונת המרוצים החדשה בפתח, וזה זמן טוב לבחון את מודל 2024 של IPT. הקבוצה הישראלית הצליחה ב-2023 לטפס שלושה מקומות בדירוג העולמי, וממוקמת כיום במקום ה-16, מה שמבטיח לה הזמנות לכל המרוצים הגדולים של הסבב העולמי, ובראשם כמובן שלושת הגרנד טורים. העליה לסבב העולמי אפשרית רק בעוד שנתיים, ובינתיים הקבוצה תאלץ לדווש קשה כדי לשמור על הדירוג שלה.
כתבות נוספות בנושא:
בכחול ולבן: ישראל פרמייר טק חשפה את מדי הקבוצה החדשים
רשמי: ישראל פרמייר טק תקבל הזמנה לכל הגרנד טורים ב-2024
סופית: עומר גולדשטיין לא ימשיך בישראל פרמייר טק בעונה הבאה
הקבוצה רשמה 12 ניצחונות בלבד ב-2023, כשבראשם כמובן הניצחון המרשים של מייקל וודס הקנדי בקטע 9 בטור דה פראנס בפסגת הפוי דה דום. בנוסף, זאת היתה עונת הפריצה של קנדי נוסף – דרק ג'י, שהכה גלים בג'ירו דה איטליה עם שלושה מקומות שניים בקטעים בג'ירו. גם קורבן סטרונג הניו זילנדי התברג בקביעות בקדמת הדבוקה בספרינטים לסיום. מנגד, הכוכבים המזדקנים, ובראשם כריס פרום, יאקוב פוגלסנג ודומיניקו פוצביבו, שהובא במיוחד לג'ירו, לא סיפקו את הסחורה.
הגם שבסיס הקבוצה נותר זהה, הקבוצה ביצעה מספר שינויים בסגל, שאולי מלמדים על שינוי כיוון, מקבוצה שממוקדת (ללא הצלחה) בדירוג הכללי של מרוצי קטעים, לקבוצה שתתמקד בנצחונות בספרינטים ובמרוצים חד יומיים. שני רוכבים בולטים שהחותמו על ידי הקבוצה הם אית'ן ורנון הבריטי שהגיע מקוויק-סטפ ופאסקל אקרמן הגרמני שעבר מ-UAE.
ורנון בן ה-23 ניצח שנה שעברה בחמישה קטעים, בהם קטע בטור של נורמנדי היוקרתי. אקרמן הוא לא אותו הרוכב שהיה ב-2019 כאשר זכה בחולצת הספינטרים בג'ירו, אבל שנה שעברה זכה בקטע ספרינט באיטליה, ומקווה השנה להתמודד עם קטעים בטור דה פראנס. ברשימת הספרינטרים נכללים גם גם איתמר איינהורן שממשיך, ושני הצעירים עודד קוגוט ריילי פיקרינג הקנדי, שעלו מקבוצת האקדמיה.
טיפול מנוע
השם הבולט ביותר שהצטרף לקבוצה העונה הוא דווקא מטפס – ג'ורג' בנט. הניו זילנדי הוותיק מילא בעבר את תפקיד דומסטיק העל ביומבו-ויסמה שממלא כיום ספ קוס, ואף היה הרוכב המוביל של הקבוצה בג'ירו של 2021, אולם סבל בהרים ולא הרשים. הוא מגיע לקבוצה הישראלית לאחר שנתיים ב-UAE, ולאחר ששנה שעברה לא שותף כלל בגרנד טורים. "אולי פשוט לא היה לי את המנוע בשביל מה שהם רצו", הודה.
הקיווי בן ה-33 מגיע לקבוצה בתקווה להיות שוב מוביל במרוצי קטעים, לאחר שנתיים שבהם נאלץ להסתפק בתפקיד הדומסטיק. מבט על שאר הקבוצה לא מראה סימנים מאוד חיוביים לגבי הסיכויים במרוצים אלה. פרום בן ה-38 חולם על עוד טור דה פראנס ומקווה להשתתף השנה ביותר מרוצי קטעים, פוגלסנג גם בן 38 ואחרי עונה מרובת פציעות. וודס ממשיך להיות המטפס הבולט בגיל 37, כשבקבוצה מקווים להמשיך ולראות התפתחות מצדו של מרקו ריקיטלו האמריקאי בן ה-21.
כחול לבן
הקבוצה תכלול השנה ארבעה רוכבים ישראלים, כאשר בנוסף לאיינהורן וקוגט ירכבו בה גם נדב רייסברג וגיא שגיב. עומר גולדשטיין שוחרר מהקבוצה לאחר שבע עונות.
שגיב בן ה-28 הוא הרוכב הישראלי הראשון אי פעם שסיים בהצלחה מרוץ גראנד טור (ג'ירו 2018) ואיינהורן בן ה-26 הוא אלוף ישראל במרוצי כביש והישראלי הראשון שהשיג ניצחון מקצועני. קוגוט, אלוף ישראל נגד השעון, הפך בקיץ לרוכב הישראלי הראשון שזוכה במרוץ קטעים כשניצח בטור דוקולה בפולין.
הצטרפו: אית'ן ורנון, פסקל אקרמן, ג'ורג' בנט, מיכאל שוורצמן, הוגו הופשטטר וג'ייק סטוארט.
עזבו: ג'יאקומו ניצולו, בן הרמנס, דומיניקו פוצביבו, סבסטיאן ברוויק, עומר גולדשטיין
פרשו: ספ ואנמרקה, דארל אימפי