הישג היסטורי: מדליית כסף למיכאל יעקבלב באליפות העולם באופני מסלול!

רוכב אופני המסלול הפך לישראלי הראשון אי פעם שעולה על הפודיום באליפות העולם, אחרי יום רכיבה נהדר במקצה הקיירין, בו ניצח בכל המקצים המוקדמים וסיים במקום שני בגמר האיכותי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיכאל יעקבלב | צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל

רוכב האופניים הישראלי מיכאל יעקבלב עשה היום (חמישי) היסטוריה באליפות העולם באופני מסלול, אשר נערכת בוולודרום בעיר בלרופ בדנמרק. הישראלי זכה במדליית הכסף במקצה הקיירין והפך לישראלי הראשון אי פעם שעולה על הפודיום באליפות העולם באופניים, בכל הדיסיפלינות.

לכתבות נוספות בנושא:
השני ביממה! עוד ניצחון לישראל פרמייר טק, הפעם לאית'ן ורנון בסין
נהג המשאית שדרס את הרוכב המעוטר וברח נידון לארבע שנות מאסר
7,246 מ' מעל פני הים: נשבר שיא גינס לרכיבה הגבוהה ביותר אי פעם

יעקבלב, שהיה הראשון לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בענף זה, ואף החזיק בשיא האולימפי לכמה דקות במקצה הספרינט, פתח את דרכו במוקדמות מקצה הקיירין. במקצה זה, מזנקים שישה רוכבים כאשר הם מובלים על ידי אופנוע חשמלי למשך שלוש הקפות, וכאשר הם מגיעים למהירות של 50 קמ"ש יורד האופנוע מהמסלול והרוכבים פורצים לשלושה סיבובי ספרינט (האחרון נמדד).

יעקבלב בין המקצים | צילום: איגוד האופניים

הישראלי פתח את הסיבוב הראשון נהדר וניצח במקצה שלו כדי להעפיל אוטומטית לשלב הבא, לפני ג'פרי הוגלנד ההולנדי (סגן האלוף האולימפי במקצה הספרינט מטוקיו). גם ברבע הגמר יעקבלב הרשים ונראה נהדר על המסלול וסיים שוב ראשון, כשהוא מקדים את הוגלנד פעם נוספת.

בחצי הגמר פגש גם את האלוף האולימפי הארי לאברייסן ההולנדי, אולם לא חשש ופרץ קדימה עוד בסיבוב הלפני אחרון כדי לסיים שוב במקום הראשון. למרבה ההפתעה, מי שסיים רביעי ונותר מחוץ לגמר, היה לאברייסן, אשר זכה כבר ב-14 מדליות זהב באליפויות עולם, אולם הפעם מוצא את עצמו מחוץ לפודיום ומחוץ לששת הגדולים.

מיכאל יעקבלב במשחקים האולימפיים | צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל

הגמר היה צמוד ומותח במיוחד. הישראלי לא היה הראשון לפרוץ הפעם, אלא נותר מעט מאחור ובכניסה להקפה האחרונה והמכרעת הוא היה במקום הרביעי. אלא שפיניש נהדר מהמסלול החיצוני סייע לו לעקוף שני רוכבים ולסיים במקום השני, כשרק קנטו ימזאקי היפני מסיים לפניו. קווין קווינטרו הקולומביאני השלים את תמונת הפודיום ההיסטורית עבור ישראל.

עבור יעקבלב זו פעם שנייה על הפודיום באליפות העולם באופניים, לאחר שזכה בארד גם באליפות ב-2021 ברובה, אולם אז הוא עשה זאת עדיין במדים של נבחרת רוסיה (יעקבלב עשה עלייה לישראל ב-2022). מוקדם יותר השנה הוא רשם היסטוריה נוספת עם מדליית ארד עבור ישראל באליפות אירופה במקצה הספרינט, בו הוא עתיד להשתתף גם כן בהמשך האליפות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג