טפרי: "הפתעתי את עצמי", סלפטר: "מאמין שהוא יכול לרוץ משמעותית יותר מהר"

אחרי המקום השלישי והשיא האישי במרתון אמסטרדם, על אף שהגיע רק כמכתיב קצב, המרתוניסט הישראלי מספר: "ראיתי שאני יכול לסיים בפודיום, אז המשכתי". המאמן הלאומי משתף בתוכנית: "התייחסנו לזה כאל אימון לכל דבר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארו טפרי במרתון אמסטרדם | צילום מסך

בדרך כלל כדי לרוץ מרתון, לא כל שכן לשבור שיא אישי במרתון, עושים תקופת הכנה ייעודית, עם תכנית אימונים ספציפית וחידוד לקראת המרוץ. אלא שלפעמים, הכל מתחבר גם בלי כל אלה. מארו טפרי זינק אתמול (ראשון) למרתון אמסטרדם כמכתיב קצב, והיה אמור לסיים את חלקו אחרי 30 ק"מ, אך המשיך עד הסיום והשיג פודיום יוקרתי כשסיים במקום השלישי עם שיא אישי של 2:05:42 שעות.

לכתבות נוספות בנושא:
מקום 3 ושיא אישי למארו טפרי במרתון אמסטרדם, אליו הגיע בכלל כמכתיב קצב
גלולה חדשה בפיתוח תשפיע על הגוף כמו ריצת 10 ק"מ, האמנם?
ג'מאל עבד אל מג'יד וכרואן חלבי ניצחו במרוץ הפועל ת"א הראשון

"הגעתי לרוץ 30 ק"מ עם הדבוקה הראשונה, זאת הייתה התוכנית", סיפר טפרי בסיום: "אחרי 30 ק"מ ראיתי שאני יכול לסיים בפודיום, אז המשכתי וסיימתי את הריצה. אני חייב להודות שהפתעתי את עצמי כי לא הורדתי עומס מהאימונים בתקופה האחרונה. לפני שבוע אפילו עשיתי ריצה ארוכה של 36 ק"מ יחסית מהר ואז בלי להתאושש הגעתי לאמסטרדם".

מארו טפרי | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

המאמן הלאומי דן סלפטר שופך עוד קצת אור על התכנית ש"השתבשה" בצורה הטובה ביותר שיש. "מארו בפועל לקח מנוחה יחסית ארוכה אחרי המשחקים האולימפיים", מספר סלפטר: "הוא חזר לרוץ בתחילת ספטמבר, ובפועל בתכנית מ-15 בספטמבר. הוא עשה 4-3 שבועות של תכנית מאוד כללית. הסוכן שלו הציע לו את אמסטרדם, אמר שהם צריכים מושכים. מארו בהתחלה לא רצה, הוא העדיף להתחרות בחצי מרתון, אבל בסוף הסכים. התייחסנו לזה כאל אימון לכל דבר בדרך למרתון ולנסיה".

"מארו אמר לי שהוא מקווה שאני לא כועס עליו", מוסיף המאמן: "אבל הוא הרגיש ממש טוב, והחליט לסיים כי הוא ראה שהוא הולך להיות בפודיום. בפועל, כשרץ נמצא בתקופת הכנה כללית ועושה נקרא לזה אימון חזק של 40 ק"מ, מן הסתם הוא לא יכול להפיק מעצמו את המיטב. ההתייחסות היא כמו לאימון מאוד איכותי שאחריו עושים התאמות, תקופה קצת יותר רגועה. אני מאמין שמארו, בעיקר מבחינת מוטיבציה, יצליח להמשיך לעוד תקופת אימונים ואני מאמין שהוא יוכל לרוץ משמעותית יותר מהר".

דן סלפטר | צילום: שוונג

בשיא הישראלי מחזיק כיום גשאו איילה, 2:04:53 שעות, ונראה כי מארו בהחלט מסוגל להגיע לאזור השיא הנוכחי, ואף מעבר לכך. ב-1 בדצמבר, איילה וטפרי אמורים לעמוד שניהם יחד על קו הזינוק למרתון ולנסיה, ואם אכן זה יקרה, לא מן הנמנע ששניהם ירוצו מהר יותר מהשיא הנוכחי (אם התנאים יהיו טובים כמובן).

לאחר שסגן אלוף העולם יחזור לאימונים, הוא ומאמנו יקבלו החלטה האם לדבוק בתכנית המקורית ולרוץ בספרד, או לוותר ולקחת יעד מעט רחוק יותר. ההחלטה הזאת אמורה להתקבל בשבועיים הקרובים, ובכל מקרה, אין ספק שהתוצאה של טפרי אתמול, בתוספת היכולת הגבוהה של איילה בשנתיים האחרונות, נותנת תיאבון לאוהדי הענף לקראת ההמשך.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג