לערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג
כשיומיים לסיום הטור וביום התחרותי הלפני אחרון יש כל כך הרבה אירועים זו בדיוק ההוכחה כי הטור דה פראנמס לא נגמר עד לסיום. הקטע של היום העמיד את השאלה – מהו הסיפור הגדול יותר? הפסד השניות של כריס פרום לכמה ממתחריו? הניצחון של , הראשון של צרפתי בקטע? השלמת הניצחון של רפאל מיאקה בקטגוריית ההרים בפעם השנייה? פטר סאגן שהשלים לניצחון חמישי ברציפות בקטגוריית הנקודות? הפסד הזמן של בק מלומה שגלש ממקום שני למאבקי סיום לעשירייה ראשונה? המאבק האימתני שיוכרע אולי רק מחר, על החולצה הלבנה של הרוכב הצעיר? התחרות הקבוצתית שתוכרע רק בקטע האחרון? בקיצור הרבה שאלות ותהיות.
זהו בדיוק הטור דה פראנס, אחרי שכבר הכל היה נראה גמור וסופי, דווקא בחולצה הצהובה יש סימן שאלה. הפער של פרום לא התערער. הפסד הזמן שלו היה מזערי, אבל אי אפשר שלא לקחת בחשבון את האפשרויות. פרום החליק לקראת הכניסה לעלייה האחרונה. הוא לא התעכב כמעט בכלל ומיד עלה על האופניים של חברו לקבוצה, גרנט תומאס, אבל השפשופים על גבו נראו בברור ורכיבה בקצב רצחני, בגשם, עם פצעים פתוחים ואופניים שאינן מותאמות זה צירוף היכול להשפיע מעבר לסיום של הקטע היומי. פרום יכול למצוא עצמו הלילה מתמודד עם אי נוחות ואף כאבים ואי אפשר לדעת איך הגוף מגיב למה שעבר, אלא למחרת. כבר היו מקרים שלאחר תאונה שנראתה תמימה חלה נסיגה ביכולת ועד כדי השפעה קיצונית ופגיעה נרחבת בביצועים. אנחנו לא יודעים איפה קיבל פרום מכות, מהמפגש עם האספלט ומעבר לשפשופים שראינו ולא נדע אם גופו יקשיח מכאבים במהלך הלילה.
על סיום הקטע, לאחר התאונה, ראוי פרום להרבה מחמאות. ההתאוששות שלו, המהירות בה שב לאוכף, שכלל לא היה שלו והתמודדותו עם ההתקפות של מתחריו היו הרואיות. לא פחות ממנו ראויים חברי קבוצתו לחופן מחמאות על הסיוע, התגובה וקור הרוח וגם על החלפת האופניים המהירה. מנהיגותו של פרום, קור הרוח בו דבק כשפגש את האספלט ומאוחר יותר כשהותקף שוב ושוב הם המבדילים בין אלוף ומנצח טור דה פראנס לבין השאר. עכשיו נותר רק לראות כיצד יתאושש פרום מהתאונה ואם תשפיע עליו בכלל. מתחריו לא ירחמו עליו ואם היום ראינו את קבוצת אסטנה מנהלת את המרוץ בקצב רצחני, מחר כבר יהיו בקדמת הדבוקה כל הקבוצות, של כל המתמודדים על ראש הדירוג ולא רק משום התקווה שאולי ויש סיכוי שפרום פגיע, אלא גם עבור המאבק האדיר על מקומות 2-12.
בין רומיין בארדה שעלה למקום השני לרומן קרוזיגר המדורג 12 יש פער של יותר מחמש דקות, אבל אחרי היום גם מולמה יכול לספר איך מפסידים יותר מארבע דקות ויורדים ממקום שני למקום עשירי בקטע אחד וזה יכול לקרות לכל אחד, אפילו לבריטי קר רוח שלא נשבר גם אחרי תאונה. הניצחון של רומיין בארדה מנע עוד מהדורת טור שכבר כמעט והסתיימה ללא ניצחון של רוכב צרפתי. זה קרה גם בשנת 1999 ומאז עוד שלוש פעמים – 2013, 2011, 2005.
פטר סאגן השלים מתמטית את ניצחונו החמישי ברציפות בחולצה הירוקה. על שני הקטעים האחרונים נותרו 130 נקודות.
20 נקודות בכל אחד משני מאוצי ביניים, 20 על קו הסיום של קטע 20 ו- 50 בקו הסיום של הקטע האחרון. סאגן לא נזקק, אלא לסיים את הקטע ה-19, כדי לשמור על פער 195 הנקודות (ממרסל קיטל המדורג שני) שהבטיח לו כבר אתמול את הניצחון.
רפאל מיאקה גם הבטיח ניצחון, בקטגוריית ההרים. הוא ויריבו העיקרי במאבק על תואר מלך ההרים היו בחבורת החוד של קטע 19. מיאקה היה שני לתומאס דה גנדט על שתי הפסגות הראשונות ובעלייה לפסגה השלישית, שם היו רוב הנקודות של היום על עלייה בדירוג על, הוא השאיר את דה גנדט מאחור. מיאקה לובש את המנוקדת בפער של 104 נקודות. מחר יש על כל הפסגות מקסימום של 50 נקודות וכלל לא בטוח שמיאקה יעשה מאמץ להשיג ולו את חלקן.
אדם ייטס לבש את החולצה הלבנה כמעט לכל אורכו של הטור, הוא כבר מזוהה עם הלבנה, אבל גם יכול להפסידה ביום לפני האחרון של הטור אם לא יתאושש מהיום ולמרות שהוא הפסיד ללואיס מנטיחס רק 33 שניות היום, אבל אלו יכולות להפוך להתרסקות על קטע מורכב ועתיר עליות של מחר. הפער בין ייטס הלובש את הלבנה לבין מנטיחס עומד על 2:16 דק'. לפני יומיים הפער היה יותר משלוש דקות.
בדירוג הקבוצתי ממשיכה להוביל קבוצת מוביסטאר. סקאי מדורגים במקום השני בפיגור של 3:46 דקות. ניירו קווינטנה, שחזר לדוכן המנצחים של הצהובה ואלחנדרו ולוורדה יסיימו מחר בזמנים שישמרו על הפער, אבל סביר להניח כי גם פרום ולפחות אחד מחבריו לקבוצה יגיעו לקו הסיום ליד, או לפני הצמד של מוביסטאר. השאלה מי ואיפה יסיים הרוכב השלישי של כל קבוצה – דירוג הקבוצות נקבע לפי הזמן המצטבר של שלושת הרוכבים הראשונים מכל קבוצה, בכל קטע. סביר להניח כי קבוצת מוביסטאר תנסה מחר לשלוח לפחות רוכב אחד לחבורת חוד ובמטרה שינסה להגיע אל קו הסיום לפני המתמודדים על ראש הדירוג ומתוך הנחת הבסיס כי סקאי ישמרו את כל הרכב הקבוצה כמעטפת תמיכה במטרה הגדולה – חולצה הצהובה לפרום. עובדה חשובה נוספת היא כי למוביסטאר אין ניצחון בקטע של הטור השנה ומחר זו ההזדמנות האחרונה שלהם, לפחות מעשית להשיג ניצחון בקטע של הטור.