לערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג
1. אף אחד בעולם, אפילו לא מארק קאוונדיש בעצמו, הימר שעד סוף שלב 6 הבריטי כבר יצבור 3 ניצחונות שלב – טריפל. את מה שעשה קאוונדיש ואיך שהוא עשה את זה, קשה להשוות להישגים אחרים בעולם הספורט. אולי רק לדברים שעשה וויין גרצקי בהוקי קרח.
2. היתרונות של קאוונדיש הם לא ביכולותיו הפיזיות. הוא בהחלט לא הספרינטר המהיר ביותר בדבוקה, והמהירות המקסימלית שלו נמוכה מזו של קיטל וגרייפל. יכולותיו של קאב (קאוונדיש) הן בשילוב לגמרי חד פעמי של תחכום טקטי אבסולוטי, עורמה, אינסטינקטים של נמר בשעת ציד, אגרסיביות מנוהלת, ותזמון פשוט מושלם. כל אלו, יחד עם המהירות והפוזיציית הספרינט האווירודינמית שלו, יצרו את הספרינטר המושלם. אם מרסל קיטל נוצק במודל של הספרינטרים הגדולים שצריכים מסלול המראה ארוך, כמו מריו צ'יפוליני ואלסנדרו פטאקי, אז קאוונדיש נוצק במודל של רובי מקיואן האוסטרלי (אותו העריץ קאוונדיש בתחילת הקריירה) – קטן, קומפקטי, אופורטוניסטי, חכם, זריז ואינסטינקטיבי.
3. הגעה לטור דה פראנס היא הישג ענק לכל רוכב. ניצחון שלב זו פסגת קריירה בשביל טובי הרוכבים. רק גדול רוכבי האופניים בהיסטוריה – אדי מרקס אגדי – צבר יותר נצחונות שלב מקאוונדיש בטור. קאוונדיש עומד עתה לבדו במקום השני עם 29 נצחונות שלב בטור דה פראנס. קחו רגע ותפנימו – מדובר בשיא היסטורי ספורטיבי מונומנטלי, שספק רב אם נראה אותו נשבר בימי חיינו, למעט על ידי קאוונדיש בעצמו, אפילו בהמשך הטור הזה.
4. מרגש לראות רוכב ממקום קטנטן, שכבר הוספד ונזרק מקבוצות הפאר של היבשת רק כדי לחתום בקבוצה קטנה, מוצא לבדו את הגלגל הנכון להידבק אליו, ומזנק קדימה בעקיפה של המטרים האחרונים. רנסנס ספורטיבי אמתי, של Closer ענק, מהגדולים שזכורים לי בעולם הספורט אי פעם.
5. "או מיי גוד, זה היה מבעית" אמר קאוונדיש בסוף השלב, "זה היה כמו פעם – Wheel Surfing". הבריטי התכוון לימים בהם עוד היה ספרינטר צעיר, לפני שעמדה לרשותו רכבת הולכת ספרינט מאורגנת, והוא נאלץ לדלג מגלגל אחורי של ספרינטר אחד לגלגל של ספרינטר אחר, רק כדי לפרוץ קדימה ב-10 שניות האחרונות. האיש מהאי מאן חזר לחדות האינסטינקטים מפעם, שמר על העוצמה ועל הפוזיציה הכי אווירודינמית בספרינט, ונתן עוד קאצ'ינג!
6. מבחינה ההישג הקבוצתי, מה שעושה קאוונדיש עם קבוצת דיימנשן דאטה בשבוע הראשון של הטור, משתווה למה שעשתה לסטר השנה בפרמייר ליג בכדורגל. קבוצה קטנה שמאפילה על כל הגדולות. שאפו!
7. לחשוב שבטור הראשון שלו, כשקאוונדיש ראה את מד הוואטים בהתחלה, הוא נכנס לפאניקה. הוא מעולם לא ראה מספרים כאלו, והיה בטוח שגופו יתפרק אחרי יומיים. הפתרון לפאניקה שלו באותם ימים ראשונים היה פשוט להפליא – כיסוי מסך מד הוואטים בטייפ שחור, כדי שפשוט לא יראה אותו.
8. שלב 7 מביא את חגיגת הספרינט לסיומה. השלב מסתיים בטיפוס של 12 ק"מ בעליית הקול ד'אספין בפירנאים, ומיד אחריה ירידה מפותלת של 5 ק"מ, ועוד 1.5 ק"מ מישור-עלייה מתונה לסיום. כל המועמדים לניצחון יהיה מוכנים לכך שכריס פרום, כרגיל, ישאף לאותת על כוונותיו עם התפוצצות בעלייה הראשונה בפירנאים. כך הוא עשה בהצלחה מאסיבית בכל טור דה פראנס שבו ניצח. העלילה כבר כתובה, אבל הרשות נתונה. מה שעשוי לסייע למועמדים הבכירים הנוספים, היא הירידה המפותלת שתבוא ממש בסוף. פרום פחות יציב בירידות. אלחנדרו ואלוורדה יורד מצוין. אם הספרדי יגיע לראש הקול קרוב לפרום, הוא עלול לשכוח את המטרה הראשית של הקבוצה שלו – להביא את נאירו קווינטאנה למטה כמה שיותר מהר. ואלוורדה עלול לנסות לברוח בירידה כדי לנצח את השלב, ואולי גם לקחת את החולצה הצהובה.
9. וינצ'נזו ניבאלי, שניצח השנה בג'ירו ד'איטליה, הגיע השנה לטור בדיוק לשלבים כמו שלב 7 (וכמותו ישנם עוד אחרים השנה בטור) שמסתיימים בירידה אחרי עלייה תלולה. תפקידו של ניבאלי יהיה לנסות להגיע לראש ההר יחד עם הראשונים ולמשוך את פאביו ארו בירידה. גם רומיין בארדה מסוגל לחצות בין הראשונים לברוח בירידה. המפתח של כל אשפי הירידות יהיה להגיע לראש ההר קרוב לכריס פרום – משימה קשה מאד. מעניין במיוחד יהיה לראות מה היכולות של ג'וליאן אלא-פיליפ הצעיר בעלייה פירנאית ראשונה בטור דה פראנס. אם ההתקפה של פרום תגיע מספיק מוקדם בתוך העלייה, דווקא הפאנצ'ר הצרפתי הצעיר, עשוי לגלות יכולת תגובה ראשונית סבירה להתקפה האכזרית שפרום צפוי לשחרר.
10. גרג ואן אברמט יצטרך לתת את רכיבת חייו כדי לנסות להמשיך לאחוז בשולי החולצה הצהובה, וגם אז, ספק אם יצליח. הפתרון של הבלגי עשוי להיות לנסות להיכנס שוב לחבורת בריחה מוקדם בשלב.