טור דה פראנס 2012 | קטע 11: מה שהיה הוא שיהיה. או שלא…

אם מביטים על ראש הדירוגים כמעט ואי אפשר לחוש את הזעזועים שהתרחשו אתמול בטור. מה היה כאן? היה כאן הכל, זעזועים בראש דירוג, ניצחון צרפתי שני ברציפות ודרמות אין ספור. זה היה היום שהיה...
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אם מביטים על ראש הדירוגים כמעט ואי אפשר לחוש את הזעזועים שהתרחשו אתמול בטור. מה היה כאן? היה כאן הכל, זעזועים בראש דירוג, ניצחון צרפתי שני ברציפות ודרמות אין ספור. זה היה היום שהיה…

מאת:יאיר בן עמי


כל כתבות הטור דה פראנס – כאן
מסלול המרוץ- כאן
רשימת משתתפים – כאן
אתר הטור דה פראנס של שוונג –
כאן
השידור הישיר של שוונג- קטע 10- כאן


קטע 11: יום חמישי,יולי 12
מרחק: 148 ק"מ
תוואי:
הרים גבוהים
זינוק: Albertville (אלברויל)
סיום: La Toussuire – Les Sybelles (לה-טוסוויר לה-סיבל)

פייר רולאן: האם הוא יתדרדר או יפרוץ?
פייר רולאן (בתמונה מימין) הוא הרוכב שניצח בטור 2011 על פסגת האלפ דואז' ואת קטגורית הרוכב הצעיר. הוא סומן כמתמודד על החולצה הצהובה השנה אבל עד הקטע ה- 11 היה נראה שהוא לא מתמודד טוב עם הציפיות. בגילו (26) והתקדמותו לאורך השנים יתכן והוא עוד יוכל להיות הצרפתי שיחזיר את השמחה הצהובה לצרפתים. הוא סיים במקום ה-21 בטור 2009 ו-57 בטור 2010. לפני שנה הוא סיים במקום עשירי עם הניצחון הנפלא באלפ דואז'. השנה הוא ניצח שוב קטע עם סיום על פסגה ועכשיו הוא כבר במקום 9. הוא יכול להידרדר אל מחוץ לעשירייה הראשונה אבל גם להתקדם יותר גבוה.


קאדל אוונס: האם יתקוף?

מנצח הטור דה פראנס 2011 היה חייב לתקוף. הוא ידע את זה, המתחרים שלו ידעו את זה, חלק מהפרשנים גם ידעו להצביע בדיוק היכן הוא יתקוף והוא אכן תקף. הוא ניסה לבצע התקפה ארוכה, כשנותרו עד שלוש פסגות על כמעט 100 ק"מ של מרוץ. קבוצתו שלחה, עוד בתחילת הקטע, רוכבים לקבוצת בריחה ענקית וכדי שיסייעו לו בהתקפה. הנשירה של אוונס, לקראת סיום הקטע, הייתה תוצאה ישירה של התשישות מההתקפה המוקדמת.

פייר רולאן בקטע 15 של הטור דה פראנס 2011
(צילום: Sapin88)



אוונס הוא לא רוכב שהכריע מרוצים רבים בזכות מהלכים התקפיים, ההיפך הוא הנכון. את אליפות העולם הוא ניצח בזכות מהלך התקפי וזהו מרוץ חד יומי. בטור דה פראנס הוא ניצח בזכות מהלכים הגנתיים. לכל אורך השנים שלו בטור דה פראנס, המהלך ההתקפי ביותר שלו, בטור 2011, היה במטרה לסגור פער גדול שנוצר מאנדי שלק שתקף לאורך כל היום. בעלייה לקו הסיום הוא ניסה לפרק את הדבוקה של שאר המתחרים, אבל בעיקר לסגור את הפער מאנדי שלק וכדי להעביר את ההכרעה למרוץ נגד השעון בו היתרון של על שלק אדיר.

ההתקפה שהוא ביצע, בקטע 11, בדרך אל פסגת ה- קרואה-דה-פיר ("צלב הברזל"), הייתה הפעם הראשונה בה הוא ניסה ליצור את המהלכים התקפיים ממובילי התרחשות ולא להיות מובל על ידם. כשאומרים כי את הטור דה פראנס קל להפסיד מאשר לנצח מתכוונים בדיוק לדרך בה ניצח אוונס בטור של השנה שעברה. הוא לא תקף, הוא הגיב להתקפות של אנדי שלק ואלברטו קונטאדור. בראדלי וויגנס הפסיד את הטור ההוא בגלל תאונה ששלחה אותו הביתה.

אוונס מזוהה בעיקר בזכות רוח הלחימה שלו. הוא מנוסה, לא מוותר לעולם וגם ב- 9 הקטעים שנותרו הוא יאבק כל עוד כוחו יעמוד לו וקצת מעבר כהרגלו, אבל הוא יזכור כי הוא אינו רוכב התקפי ואת הישגיו הגדולים בטור הוא השיג בזכות מהלכים הגנתיים. בהגדרה הטובה ביותר לאוונס כרוכב אופניים אפשר להמשיל על קבוצת כדורגל. מנהל קבוצת כדורגל אשר היה בונה את קבוצתו סביב אוונס כבלם היה עושה נכון. הנכון עבורו הוא להיצמד לטובים ביותר ולחכות שכל אחד בתורו ישלם מחיר בצורה של צבירת פיגור.


בארדלי וויגנס VS כריסטופר פרום?

וויגנס כבר לא נראה המועמד מספר אחד לניצחון בטור דה פראנס 2011. לא בגלל מתחריו, אלא בגלל היכולת הנפלאה שהפגין אתמול פרום. פרום היה הרוכב שמשך את וויגנס לסגירת הפער מניבאלי ו-ואן דה ברוק לאחר שהם תקפו. המשיכה הזו הייתה גם הורדת הפטיש כאשר היה ברור שאוונס מותש. לאחר שניבאלי ו-ואן דה ברוקה נמשכו חזרה ואוונס נותר הרחק מאחור התבקש לבצע עוד התקפה של וויגנס את פרום. ניבאלי היה אחרי שתי התקפות שלא צלחו ו-ואן דה ברוקה היה עייף וכעובדה לא הצליח לשמור על הפער שפתח. פרום אכן תקף אבל וויגנס לא הצליח להגיב.


רוכבי ראש הדירוג המאוץ לקו הסיום של קטע 10 (צילום חגי אשלגי)



פרום קיבל הוראה לחזור ולסייע לוויגנס. הוראה נכונה והגיונית על פי התפתחות המרוץ בין המתמודדים על ראש הדירוג. באותו שלב אוונס כבר צבר פיגור שהעלה את פרום למקום שני. ניבאלי לא מצא את הכוחות לעוד התקפה, כמו ואן דה ברוק והניצחון בקטע כבר היה מחוץ לטווח. לו היה ממשיך פרום במהלך ומותיר את וויגנס מאחור, היה גם סיכוי לא רע כשניבאלי ייצמד אליו ויסגור פער מוויגנס. מעבר לכך היה נחשף וויגנס במלוא מערומי חולשתו. כך לפחות זה היה נראה כחולשה של רגע.


דירוג מצטבר

התזוזות של הדירוג המצטבר, עם סיומו של קטע 11, בולטות לעין בגזרת החלפת המקומות של פרום, ניבאלי ואוונס. גם במורד העשירייה הראשונה אפשר לראות סגירת פערים וכניסות של רוכבים שלא היו קודם לעשירייה.  אבל השינויים הגדולים הם במה שלא רואים. דניס מנצ'וב נעלם מהמקום ה- 5 למעמקי העשירייה השנייה (מקום 16) לאחר שהפסיד כרבע שעה לרוכבי ראש הדירוג. מקסים מונפורט, שחצה את קו הסיום עם מנצ'וב, נעלם גם הוא מראש הדירוג ולמרות  שהתרקרב למנצ'וב במקום אחד הוא מדורג הרחק במקום 17. ניקולא רוש הפסיד רק כשלוש דקות וזה הספיק כדי לזרוק אותו מהמקום ה- 9 ערב הקטע ה- 11 למקום 13 אחריו.
זהו הטור דה פראנס. יום אחד של חולשה הופך לפיגור והתדרדרות בדירוג המצטבר. זה יכול להיות גם היופי של היום הבא, הרוכב שהפסיד זממן מתאושש, תוקף, נכנס לקבוצת בריחה ומחזיר את הזמן שהפסיד. זה נכון לגבי מקומות 5-15 בדיוק כפי שזה נכון לדוכן המנצחים של הטור דה פראנס. זה נגמר עד שחוצים את קו הסיום בשדרות הניצחון בפריז.


דירוג קבוצתי

ראדיו שאק-ניסן ממשיכים להוליך בראש הדירוג הקבוצתי. סקאי שמרו על המקום השני. אבל אתמול ביצעה קבוצת אסטנה מהלך שהעלה אותה למקום השלישי. היא שלחה רוכבים לקבוצת הבריחה. אחד מהם שרד טוב מספיק כדי להיות 18 על קו הסיום. השני (אלכסנדר וינוקו רוב) שרד עם מקום 24 על קו הסיום.המהלך המנצח של הקבוצה היה יאנק בריאקוביץ שישב בדבוקה של החולצה הצהובה ויצא להתקפה סמוך לסיום. הוא היה הרוכב השמיני על קו הסיום ובזכות הזמן המצטבר של השלושה הם עקפו את קבוצתו של קאדל אוונס, ביאמסי, ועלו למקום השלישי.


הרוכב הצעיר

טיג'יי ואן גרדרן הוא רוכב שעוד יותיר חותם על הטור דה פראנס. הוא יהיה בן 24 לאחר שהטור יסתיים. בטור הנוכחי הוא בעיקר פועל של אוונס ועל הדרך ינסה לשמור על החולצה הלבנה של הרוכב הצעיר בה הוא אוחז. רק אם אוונס יצבור עוד פיגור ענק הוא יקבל אישור לרכב עבור עצמו ובעיקר בזכות העובדה שהוא מדורג במקום השביעי הכללי וכשלוש וחצי דקות מאוונס ייתכן שהוא יכנס לנעלי מוביל הקבוצה.


טיג'יי ואן גרדרן בסיום קטע 10 (צילום: חגי אשלגי)


דירוג ההרים

בזכות העליות הרבות, דירוג העל של שתיהן וקו הסיום שהיה בפסגה, כמו גם קבוצות הבריחה שנוצרו, קיבלנו תמונה קצת יותר ברורה במאבק על החולצה המנוקדת. פרידריק קסייאקוף, שהחל את היום כמדורג שני אחרי תומא ווקלר, עלה לראש הדירוג וחזר ללבוש את החולצה המנוקדת לאחר שנפרד ממנה יום קודם. מנצח הקטע, רולאן, מדורג כעת שני קריס האנקר סורנסן שלישי. פרום מדורג רביעי עם נקודה פחות מסורנסן ואותו מספר נקודות כמדורג אחריו, תיבו פינו.

הפערים הקטנים והעובדה שבקטע ה- 12 גם נכנסים מיד עם הזינוק לשני טיפוסים ארוכים מבטיחים מאבקים שישפיעו גם על ראש הדירוג מאחר וכמה מהרוכבים מדורגים בעשירייה הראשונה גם בדירוג החולצה הצהובה.



העשירייה הראשונה בקטע 11
1.פייר רולאן, צרפת, יורופקאר 4:43:54 שעות
2. תיבו פינו, צרפת, אף דה ז'י –ביג מאט + 55 שניות
3. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי + 55 שניות
4. יורגן ואן דן ברוק, בלגיה, לוטו + 57 שניות
5. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, ליקוויגז-קנונדייל + 57 שניות
6. בראדלי וויגינס, בריטניה, סקאי + 57 שניות
7. כריס אנקר סורנסן, דנמרק, סקסו-בנק-טינקוף + 1:08 דקה
8. יאנס ברייקוביץ' , סלובניה, אסטנה + 1:58 דקה
9. ואסילי קיריינקה, ביאלרוס, מוביסטאר + 2:13 דקה
10. פרנק שלק, לוקסמבורג, רדיושאק-ניסן + 2:23 דקות


העשירייה הראשונה לאחר קטע 11

1. בראדלי וויגינס, בריטניה, סקאי 48:43:53 שעות
2. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי + 2:05
3. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, ליקוויגז-קנונדייל + 2:23
4. קאדל אוונס, אוסטרליה, בי אמ סי + 3:19
5. יורגן ואן דן ברוק, בלגיה, לוטו + 4:48
6. היימר זובלדיה, ספרד, רדיושאק-ניסן + 6:15
7. טי ג'יי ואן גארדרן, ארה"ב, בי אמ סי + 6:57
8. יאנס ברייקוביץ' , סלובניה, אסטנה + 7:30
9. פייר רולאן, צרפת, יורופקאר +8:31
10. תיבו פינו, צרפת, אף דה ז'י –ביג מאט + 8:51


ראש דירוג הנקודות לאחר קטע 11

חולצה ירוקה

1. פטר סאגאן, סלובניה, ליקויגאס קנונדייל, 232 נקודות
2. מטאו גוס, אוסטרליה, אוריקא גרינאדג', 205 נקודות
3. אנדריי גריפל, גרמניה, לוטו-בליסול, 172 נקודות


ראש דירוג דירוג הרים לאחר קטע 11

החולצה המנוקדת

1. פרדריק קסייאקוף, שבדיה, אסטנה, 66 נקודות
2. פייר רולאן, צרפת, יורופקאר, 55 נקודות
3. כריס אנקר סורנסן, דנמרק, סקסו-בנק-טינקוף, 39 נקודות


ראש דירוג
הרוכב הצעיר לאחר קטע 11
חולצה לבנה

1. טג'יי וואן גרדרן, ארה"ב, ביאמסי, 48:50:50 שעות
2. תיבו פינו, צרפת, אף דה ז'י –ביג מאט, + 1:54 דקה
3. רפאל וואלס, ספרד, ווקאנסוליי-די אמ סי + 30:51 דקות


דירוג קבוצתי לאחר קטע 11

1. רדיושק-ניסאן 146:24:13 שעות
2. סקאי + 12:31 דקות
3. אסטנה + 31:59 דקות



קטע 12: יום שישי, יולי 13
מרחק: 226 ק"מ.
תוואי:
הרים בינוניים
זינוק: Saint-Jean-de-Maurienne (סאן-ז'אן דה-מוריין)
סיום: Annonay Davézieux (אנונה דאווזייה)

השלב הארוך ביותר בטור, בעל תוואי "ממולכד" (יום שישי ה 13…על כולם להיות
פקוחי עיניים) הכולל בתחילתו שתי עליות משמעותיות, שלאחריהן מישורים
ארוכים במגמת ירידה וגבעה לקראת הסיום. הזינוק יצא מסאן-ז'אן דה-מוריין
שארחה בשנת 2010 סיום שלב מותח אותו ניצח סנדי קזאר, שהיה בבריחה לאורך כל
היום יחד עם לואיס-לאון סנשז הספרדי ודמיאנו קונגו האיטלקי. העליה השנייה
והקשה אותה יפגשו ב ק"מ ה- 70 לערך, מצריכה "עינים פקוחות". אורכה כ- 10 ק"מ
קשים, כש- 5 הק"מ האחרונים תלולים מאוד ובעלי ממוצע שיפוע של כ- 10%.
התנהגות הדבוקה עשויה לקבוע האם שלב זה יהיה מלחמה בין המועמדים לחולצה
הצהובה, או שלב של ברחנים שינצלו את אורכו ואת מגמת הירידה שבהמשך. נקודת
הסיום באנונה דאווזייה, שתי עיירות סמוכות, יחגוג בפעם הראשונה עם דבוקת
הטור. מקום זה זכה לארח בשנת 1952 את לואזיון בובה, שניצח שם את השלב השני
של "המרוץ אל השמש" ה – פריז-ניס.

12.7.2012

יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"המטרה הכי גדולה שלי הייתה להיכנס למרוץ הזה מוכן מנטלית, רגוע יותר. ניסיתי פשוט לקחת את זה כהזדמנות לזרוח, ולא ללחוץ על עצמי יותר מדי", פטריק לאנגה משתף בהכנות שלו לאליפות העולם באיש ברזל בה ניצח.




הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הסרטון הרשמי! מרוץ הגבורה חצי מרתון אופקים 2024 - רצים בשביל הגיבורים🎗
הסרטון הרשמי! מרוץ הגבורה חצי מרתון אופקים 2024 - רצים בשביל הגיבורים🎗
02:27
ממשגב לטופ העולמי: כוהנת האנדורו נגה כורם בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
ממשגב לטופ העולמי: כוהנת האנדורו נגה כורם בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
46:16
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:26
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:25
מצמרר: רצי נבחרת שלווה שרים את התקווה בניו יורק
מצמרר: רצי נבחרת שלווה שרים את התקווה בניו יורק
58
בין פריז להוואי: הפודקאסט של שוונג על החדשות בעולם האופניים והטריאתלון
בין פריז להוואי: הפודקאסט של שוונג על החדשות בעולם האופניים והטריאתלון
01:09:08
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:27
יומן מלחמה: יהל ודן אלתרמן בראיון מיוחד
יומן מלחמה: יהל ודן אלתרמן בראיון מיוחד
50:49
כבשו את הנמל: הסרטון הרשמי לסיכום פורט2פורט תל אביב 2024
כבשו את הנמל: הסרטון הרשמי לסיכום פורט2פורט תל אביב 2024
01:31
הצצה למשחה פורט2פורט 2024
הצצה למשחה פורט2פורט 2024
29
לגדל את הדור הבא של רוכבי האופניים: גיא ניב בראיון
לגדל את הדור הבא של רוכבי האופניים: גיא ניב בראיון
54:24
שנה ל-7.10: חי כהן משחזר את הרגעים בהם ניצל במסיבה ברעים
שנה ל-7.10: חי כהן משחזר את הרגעים בהם ניצל במסיבה ברעים
08
ספורטודידקט: תחרויות, פציעות, טפשת לידה וטיפים לטריאתלון דקטלון ת"א
ספורטודידקט: תחרויות, פציעות, טפשת לידה וטיפים לטריאתלון דקטלון ת"א
56:23
תזונה מנצחת בין אופני הרים לטריאתלון: יעל דרור מארחת את ליאן ויתקין בפודקאסט של שוונג
תזונה מנצחת בין אופני הרים לטריאתלון: יעל דרור מארחת את ליאן ויתקין בפודקאסט של שוונג
49:09
משחה חדרה 27/9/2024 ע"ש יצחק (כושי) עפגין ז"ל - הסרטון הרישמי!
משחה חדרה 27/9/2024 ע"ש יצחק (כושי) עפגין ז"ל - הסרטון הרישמי!
01:43