רוי אלברטו פראיה דה קוסטא ניצח את העובדה כי המועמדים לניצחון לא תקפו אלא בעלייה האחרונה כדי לשרוד מקבוצת בריחה ולנצח בקטע ה- 8 של הטור דה פראנס. ההתנהלות הזו התאימה גם לתור הושווד והוא שרד עוד יום בחולצה הצהובה
מאת:יאיר בן עמי
כתבות קודמות
סיכומי קטעים
קטע 1 – אלברטו קונטאדור הפסיד זמן, קטע 2 – אלוף העולם בצהובה ,קטע 3- גרמין- סרוולו ממשיכים לנצח, קטע 4 – אוונס ניצח, הושווד שמר על הצהובה, קטע 5- קאוונדיש חזר לנצח ביום של תאונות, קטע 6- חגיגה נורבגית, קטע 7 – הממלכה שמחה ועצובה,
כתבות שונות על טור דה פראנס
קונטאדור והסטטיסטיקה ההיסטורית, כל הקבוצות, הרוכבים והמטרות, כל חולצות הטור דה פראנס, טור דה פראנס- רגעים היסטורים בלתי נשכחים- חלק א, רגעים בלתי נשכחים חלק ב, מסלול הטור דה פרנאס 2011, המועמדים לניצחון, השפל של ארמסטרונג בפסאז' דו-גואה, הפנס האדום, הטור הפרנקו אפריקאי,
כתבות על הספק הכח של הרוכבים בטור דה פראנס
הספקי הרוכבים בטור דה פראנס, הספקי הרוכבים בטור
וי אלברטו פראיה דה קוסטה
תור הושווד הצליח לשמור על החולצה הצהובה יום נוסף וייחל מחר את הקטע ה- 9 כיום השביעי בעמדת מוביל הטור דה פראנס 2011. הושווד הוכיח שיפור אדיר בכל הקשור לעליות אבל גם אלוף העולם בעצמו יודע כי בקטע ה- 7 הוא נהנה מהעובדה כי אף אחד מהמועמדים לניצחון לא ביצע מהלכים של ממש עד שהגיעו לעלייה הקצרה (1.5 ק"מ) לקו הסיום ובכזו הוא יכול גם להתקפות האנמיות של אלברטו קונטאדור. האחרון, מנצח הטור דה פראנס בשנתיים האחרונות והרוצה לנצח בפעם הרביעית, אפילו לא ניסה ליזום התקפות במהלך הקטע. אפילו כשאלכסנדר וינוקורוב יצא להשתוללות הצפויה שלו, בעלייה הלפני האחרונה וכשנותרו 26 ק"מ לסיום, לא הגיב קונטאדור ואם הוא לא מודאג מבריחה שאר המתמודדים על ראש הדירוג צריכים רק לעקוב אחריו. זה בדיוק מה שעשו כל המועמדים לראש הדירוג כשקונטאדור ביצע שתי התקפו.ממש סמוך לקו הסיום ובתקווה להרוויח שניות בודדות, נצמדו אליו. היחיד שהצליח לצאת מהדבוקה של המועמדים לראש הדירו היה פיליפ ג'ילברט שחצה שני את קו הסיום והחזיר לעצמו את החולצה הירוקה של קטגורית הנקודות.
תור הושווד,אלוף העולם, היום השביעי בעמדת מוביל הטור דה פראנס 2011
צילום: סרוולו יח"צ
קאדל אוונס קיווה שתור הושווד יהיה מעט יותר עייף. קבוצת ביאמסי הכתיבה את הקצב של הדבוקה כמעט לאורך כל הקטע עם שתי מטרות
ברורות.האחת לשמור על פער סביר מהחבורה המובילה אבל השנייה הייתה החשובה
יותר- לדאוג שהקצב של הדבוקה לא יהיה נוח לתור הוושוד והוא יתעייף מספיק
כדי להפסיד, לפחות,שניה אחת לקאדל אוונס על קו הסיום. אבל כנראה שגם קבוצתו של אוונס לה העריכה נכון את השיפור של הושווד בעליות וגם ההתקפות של אוונס,לקראת קו הסיום, לא שברו את הושווד שהצליח שוב לחצות קו סיום על עלייה יחד עם טובי המטפסים בעולם. אף אחד לא משלה עצמו כי אלוף העולם,הושווד, יצליח לשמור על החולצה הצהובה בפירנאים (סוף השבוע הבא) אבל מצידו של אוונס, המקדים את פרנק שלק רק בשלוש שניות, יהיה ספק לחוות שוב את החולצה הצהובה אם הוא לא ייקח אותה לפני יום המנוחה וזה יהיה ביום שני הקרוב- 11 ביולי 2011.
הקטע הבא
המאסיף סטנרל
קטע 8, אסוואר– סיינט פלור, 208 ק"מ
Tour De France – stage 5 profile by shvoong map
אפיון – הרים בינוני עם סיום בעליה קצרה ולא מדורגת
סיום – סיינט פלור (Saint-Flour)
עיר הזינוק – העיר איסוואר כבר אירחה הטור שלוש פעמים בעבר. הפעם האחרונה האחרונה הייתה בשנת 2005 כנקודת התחלה לקטע ה- 19 אשר הסתיים ב- לה פוי אן וואלי ובו ניצח ג'ואוספה גיארוני האיטלקי.
עיר הסיום – סיינט פלאור, העיר בה
הקטע יסתיים אירחה את הטור פעמיים בעבר. בשנת 2004 היה זה הקטע ה- 10 וביום הסטילייה. המטפס הצרפתי המהולל רישאר
וירנק יצא לבריחה עם אקסל מרקס (הבן של) והמשיך לבדו לניצחון. וירנק, מטפס העל לקח שם את החולצה המנוקדת
בפעם השביעית וזהו גם הישג השיא של רוכב בחולצה המנוקדת. שמונה עליות מדורגות ועוד גבעות רבות בלתי מדורגות על המסלול. 3 עליות בקטגוריה 2, 3 עליות בקטגוריה 3 ועוד שתי עליות בקטגוריה 4. הקטע מסתיים בעלייה קצרה, בלתי מדורגת,באורך של מעט פחות משני ק"מ.
קטע אחרון של שבוע ראשון תמיד טומן בחובו הבטחות. כמות גדולה של רוכבים בעלי אינטרסים רבים יזנקו לקטע ה- 9 כשמעטים מעורבים במשימות הדירוג המצטבר. הושווד ירגיש הרבה פחות נוח בקטע ה- 9 לעומת השבוע בו בילה בחולצה הצהובה. שמונה עליות מדורגות לפני העלייה הקטנה לקו הסיום יהוו מעמסה גדולה בהרבה לעומת הקטעים הקודמים. אבל כדי שהוא יפסיד את החולצה הצהובה צריכים המועמדים לניצחון לבצע מהלכים ברמה גבוהה יותר מאשר הביאו עד עכשיו.
בתוך כל האינטרסים והטקטיקות יש אחת המתאימה לקבוצת סאקסו בנק סאנגארד. האופציה לאפשר לקבוצת בריחה לפתוח פער גדול כדי לאלץ את הקבוצות של מתחריו לעבוד קשה יותר. קבוצת ביאמסי תמשיך להכתיב קצב גם בקטע ה- 9 ולאחר שקבוצת הבריחה תצא. אבל סאקסו בנק- סאנגארד יכולים לשלוח רוכב שלהם להצטרף לבריחה ועם הוראה לרכב לכל אורך המסלול כאילו בסופו של יום הוא מסיים את הקריירה ואין לו שום צורך בשמירת אנרגיות. למשימה כזו עומדים לרשותו של ביארנה ריס כמה רוכבים ראויים.
הנה רשימת רוכבי קבוצת סאקסו בנק- סאנגארד ומצבם בדירוג המצטבר:
חוזה פרנדדז (מקום 183- פיגור של 53 דקות מהצהובה)
מטאו טוסאטו (מקום 137- פיגור של 31:35 דקות)
דניאל נאברו ( מקום 116 – פיגור של 26:15 דקות),
בנג'מין נובאל (מקום 108- פיגור של 24:09 דקות)
ריצ'י פורטה (מקום 90- פיגור של 21:05 דקות)
קריס האנקר סורנסן (מקום 89- פיגור של 20:57 דקות)
בראין וואנברוך (מקום 86- פיגור של 18:57 דקות).
ניקי סורנסן (מקום 85- פיגור של 18:08 דקות).
אף אחד מהרוכבים האלו לא יזכה למרדף של ממש,מצידה של הדבוקה, אם ינסה להכנס לבריחה. אף אחד מהם לא מתמודד על מיקום בקטגוריית משנה. קונטאדור הוא היחיד המדורג בקטגוריות השונות (הרים- נקודות) ובדירוג הקבוצתי סאקסו בנק בפיגור של כמעט רבע שעה מהמקום הראשון. ביארנה ריס יכול לקבוע סדר של רוכבים אשר יצאו לבריחה לפי התור עד שאחד מהם ימצא עצמו בכזו שתקבל אישור של הדבוקה. אז יצטרך הרוכב של סאקסו בנק להכתיב קצב הכי גבוה שהוא יכול ובכדי לאלץ את הקבוצות האחרות להצטרף להובלת הדבוקה כדי שלא יפתח פער מאיים. במקרה כזה הדבוקה תגיע לשלבים האחרונים, אחרי כמה מהעליות המדורגות, דלילה וחשופה להתקפות או במילים אחרות- נקבל את האופציה של מאבק בין הרוכבים הטובים ביותר, אלו שישרדו את הקצב הגבוה ביותר של הדבוקה. במצב כזה יהיה לקונטאדור קל יותר לבצע מהלכים מול אוונס אבל כלל לא בטוח שזה יסייע לו מול האחים שלק. בכל מקרה הטקטיקה הזו תהיה טובה לקונטאדור רק אם משוכנע שהוא בכושר בו הוא מביס את מתחריו כשהם ללא הסיוע הקבוצתי. מעבר לכך צריך לזכור כי אלו עדיין קטעי הרים בנונים ולמעשה השם המתאים הוא קטעי גבעות. רק לקראת סוף השבוע השני יגיעו הרוכבים לקטעי ההרים הגבוהים וגם אז מי שלא ישכיל לרכב בקצבים המתאימים לו ימצא את שלושת ימי ההכרעה ב-ה הידיעה רק בסוף השבוע השלישי.
דירוג קטע קטע 8, אסוואר– סיינט פלור, 208 ק"מ:
1. רוי אלברטו פראהי דה קוסטה,פורטוגל, מוביסטאר, 4:36:46 שעות
2. פיליפ ג'ילברט, בלגיה,אומגה פארמה- לוטו + 12 שניות
3. קאדל אוונס,אוסטרליה, ביאמסי + 15 שניות
4. סמואל סאנצ'ז, ספרד, אוסקלטל – אוסקדי,זמן זהה
5. פטר וולטיס,סלובקיה, איג'טיסי- היי ראוד, זמן זהה
6. דרייס דווייניינס, בלגיה,קויק סטפ,זמן זהה
7. דמיאנו קונאגו, איטליה, לאמפרה, זמו זהה
8. אלברטו קונטאדור,ספרד,סאקסו בנק- סאנגארד, זמן זהה
9. אנדי שלק, לוקסמבורג, לאופרד – טרק, זמן זהה
10. פרנק שלק, לוקסמבורג, לאופרד – טרק,זמן זהה
חולצה צהובה:
1. תור הושווד, נורבגיה,גרמין סרוולו, 33:06:28 שעות
2. קאדל אוונס,אוסטרליה, ביאמסי + 1 שנייה
3. פרנק שלק, לוקסמבורג, לאופרד – טרק + 4 שניות
4. אנדריאס קלודן, גרמניה, ראדיושאק + 10 שניות
5. יעקוב פולגסן, לאופרד – טרק, זמן זהה
6. אנדי שלק, לוקסמבורג, לאופרד – טרק, זמן זהה
7. טוני מרטין, גרמניה,איג'טיסי- היי ראוד + 13 שניות
8. פטר וולטיס,סלובקיה, איג'טיסי- היי ראוד + 13 שניות
9. דוויד מילר,ברטניה, גרמין- סרוולו + 19 שניות
10. פיליפ ג'ילברט, בלגיה,אומגה פארמה- לוטו + 30 שניות
חולצה ירוקה (מאוצים):
1. פיליפ ג'ילברט, בלגיה,אומגה פארמה- לוטו- 187 נקודות
2. חוזה רוחאס, ספרד, מוביסטאר- 172 נקודות
3. מארק קאוונדיש, ברטניה, איג'טיסי- היי ראוד– 153 נקודות
חולצה מנוקדת (פסגות):
1. טייג'יי וואן גרדרן, ארה"ב, איג'טיסי- היי ראוד – 5 נקודות
2. רוי אלברטו פראהי דה קוסטה,ספרד, מוביסטאר– 5 נקודות
3. ג'וני הוגרלנד, הולנד, וואקאנסולייל- דיאמסי- 4 נקודות
דירוג הרוכב הצעיר:
1. רוברט חיסנק, הולנד,ראבובנ, 33:07:56 שעות
2. ריין טרמה, אסטוניה, קופידיס + 59 שניות
3. ארנולד ג'נסון, צרפת, אפדוז'ו + 1:20 דקה
דירוג קבוצתי:
1. גארמין-סרוולו,98:30:04 שעות
2. לאופרד – טרק + 4 שניות
3. ראדיושאק + 35 שניות
קטע 8 – טור דה פראנס 2011- 5 ק"מ אחרונים
יאיר בן עמי– עורך ראשי אתר Shvoong. בעל הטור מציאות נושכת
קישורים: טור דה פראנס, אופניים, מרוץ אופניים, מרוץ, אתר הטור דה פראנס הישראלי של שוונג