לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס
מסלול הטור דה פראנס 2021 המלא
טור דה פראנס 2021 קטע 4 – מראדון לפוגרה, צרפת
מנצח היום: מארק קאבנדיש Deceuninck-QuickStep
סיים בזמן של: 3:20:17 שעות
ממוצע מהירות: 45.1 קמ״ש
מרחק: 150.4 ק"מ
מאיפה לאיפה: מראדון לפוגרה
צ פ ו | סיכום קטע 4
מה היה על המסלול?
הקטע הרביעי בטור זינק היום, יום שלישי 29 ביוני בשעה 14:25 (שעון ישראל) למרחק של 150.4 קילומטרים. הרוכבים עברו בכבישים שטוחים כמעט לחלוטין מראדון לפוגרה. העיירה פוגרה אירחה את הטור דה פראנס שלוש פעמים בעשר השנים האחרונות. היא שימשה פעמיים כנקודת זינוק, בעוד שבמהדורת 2015 היא אירחה ספרינט סיום. אלה היו ימי הזוהר של מארק קוונדיש והוא גבר אז על אנדרה גרייפל ופיטר סאגאן על הקו. שלושת הרוכבים הראשונים על הקו זוכים בבונוסי זמן של 10, 6 ו -4 שניות.
מהלך התחרות
היום ייזכר כיום המחאה של הרוכבים. הרוכבים עצרו ואז גם נסעו לאט מאוד בקילומטרים הראשונים אחרי קילומטר 0 (בסיום הזינוק הנייטרלי ועם תחילת המרוץ האמיתי) במחאה על הסיום המסוכן של הקטע של אתמול. איגוד רוכבי האופניים המקצוענים, פרסם הצהרה בטוויטר שביקשה ממארגני המרוץ הטור דה פראנס להראות יותר כבוד לרוכבים ולבטיחותם. "בעקבות ההתרסקויות במהלך הקטע השלישי של הטור, דנו עם הרוכבים בשאלה כיצד הם רוצים להמשיך ולהראות את חוסר שביעות רצונם מאמצעי הבטיחות ודורשים להתייחס לדאגותיהם ברצינות", נכתב בהודעה. "התסכול שלהם מפעולה צפויה ומונעת הוא עצום. הם מבקשים להדגיש את כבודם לחסויות, לקבוצות הספורט שלהם, למארגן, למוסדות הבינלאומיים שלהם. בתמורה, רוכבי הטור דה פראנס מבקשים את אותו הכבוד – כבוד לשלומם. מסיבה זו הם מבקשים מה-UCI לקבוע דיונים עם כל בעלי העניין בכדי להתאים את כלל 3 ק"מ במהלך מרוצים רב-יומיים".
קבוצת אלפצ'ין-פניקס התקדמה לחזית הפלוטון אחרי 10 קילומטר איטיים כדי לעלות את הקצב ולשמור על ואן דר פול שמוביל בצהובה. כעבור מספר קילומטרים קפצו לבריחה של היום ברנט ואן מור (Lotto Soudal) ופייר-לוק פרישון (Cofidis) הצמד מגדיל את הפער לכ-3 דקות מהפלטון.
המהלכים המנצחים
ואן מור יוצא לבדו בתוך 15 הקילומטרים האחרונים, בהתחלה הוא מגדיל את הפער ליותר מדקה אחת, אך הוא דועך בהדרגה בחמשת הקילומטרים האחרונים. הבלגי הצעיר נתפס עם 200 מטר לסיום כאשר מארק קאבנדיש עובר אותו לניצחון הקאמבק הגדול שלו. קאבנדיש עשה את זה אולד-סקול כאשר היה ממוקם לא טוב ב-2 קילומטרים האחרונים, הקבוצה עבדה קשה להביא אותו קדימה ואז הוא נשאר לבד לגלוש על הגלגלים של רוכבי הקבוצות האחרות, הוא מצליח להשתחל בין הרוכבים בפיניש ולעבור ראשון בצורה משכנעת כאשר הוא גם זוכה במספיק נקודות בשביל ללבוש בסיום גם את החולצה הירוקה של הספרינטר הטוב ביותר לפני חבר קבוצתו אלאפיליפ.
מתייה ואן דר פועל שומר על החולצה הצהובה לפני מרוץ נגד-שעון מחר. המום ומוצף ברגשות לאחר הניצחון, אמר קאבנדיש כי מעולם לא חשב שהוא יחזור לסיור לאחר מספר עונות קשות שכללו מאבק בנגיף "אפשטיין-בר" ודיכאון. "אני לא יודע מה להגיד. להיות כאן זה מספיק מיוחד, אתה יודע?" אמר קוונדיש, "חשבתי שלעולם לא אחזור למרוץ הזה. כשאתה מגיע לקבוצת קוויקסטפ, יש להם את הרוכבים הטובים בעולם, אז זו אפילו לא היתה מחשבה להגיע לכאן".
ישראל סטארט-אפ ניישן
אנדרה גרייפל היה קול דומיננטי במחאת הרוכבים בתחילת היום ובהחלט נראה שבפלוטון חולקים כבוד ל"גורילה" והוא מסיים מקום עשירי בספרינט פיניש. גרייפל היא אחד מהקולות הבולטים ביותר בשנ-שנתיים האחרונות בכל הנוגע לבטיחות רוכבים, במיוחד לאור ההתרסקויות הרבות שאירעו בספרינטים. בימים האחרונים התגלעה תסיסה בקרב הפלוטון באשר למה שהרוכבים רואים כסיטואציה שהעמידה אותם בסכנה.
הכוונה היא בעיקר לכבישים גרועים וצרים שבשילוב האמביציה הגדולה של הרוכבים בטור וחשיבותו, יוצרת עצבנות ו"סיר לחץ" עצום בתוך הפלוטון, כאשר כל משגה ולו הקטן של רוכב, גררה התרסקויות קשות. גרייפל הוביל היום מהלך מחאה כדי להציף את הבעיה והעלאת הצורך להגן על הרוכבים ממה שנראה הליכה על הקצה כאשר הם, הרוכבים, כלי המשחק.
קלוז אפ על קטע 5 – יום רביעי
הקטע החמישי בטור מתחיל מחר, יום רביעי 30 ביוני ביוני בשעה 12:15 (שעון ישראל) מדובר במרוץ נגד-שעון אישי (ITT) המסלול במרחק של 27.2 קילומטרים והרוכבים עוברים בכבישים שטוחים כמעט לחלוטין מצ'אנג'ה ל-לאוול. הטור דה פראנס מגיש לרוכבים את מבחן הזמן הראשון מבין שניים במרוץ, השני יהיה מכריע ביותר וזה יקרה יום לפני הסיום בפריס. המסלול שטוח ברובו והוא יהווה מבחן אמיתי ראשון עבור המתמודדים ב-GC (הדירוג הכללי) וכמובן הזדמנות מצוינת לשענים המצטיינים לזרוח. נקודת ההתחלה והסיום של הקטע נמצאות במרחק של 5 ק"מ בלבד אחת מהשנייה, אך הרוכבים עושים סיבוב כך שהמרוץ מסתכם ב-27.2 ק"מ. בדיקות זמני הביניים ממוקמות בקילומטרים 8.8 ו-17.2 ק"מ.
זהו באמת מסלול למומחי נג"ש טהורים שיכולים לדחוף הילוך גדול, אם כי יש גם כמה עליות קצרות – שלוש אם לדייק, עם שיפועים סביב ה-4%. הגבעה הקשה ביותר מופיעה זמן קצר לאחר ההתחלה. העיר לאוול אירחה את הטור דה פראנס בעבר בשנת 1999, אז טום סטילס הקדים בספרינט את אריק זאבל ואת סטיוארט אוגריידי.
המועדפים לניצחון בקטע 5:
*** ווט ואן ארט, סטפן קונג, סטפן ביסגר
** ברנדון מקנולטי, קספר אסגרין, פרימוז רוגליץ', טאדיי פוגצ'ר
* סטפן דה בוד, גריינט תומאס, סורן קרא אנדרסן, מיקל ברג
תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע 4:
1 Mark Cavendish (GBr) Deceuninck-QuickStep 3:20:17
2 Nacer Bouhanni (Fra) Team Arkea-Samsic
3 Jasper Philipsen (Bel) Alpecin-Fenix
4 Michael Matthews (Aus) Team BikeExchange
5 Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe
6 Cees Bol (Ned) Team DSM
7 Christophe Laporte (Fra) Cofidis
8 Mads Pedersen (Den) Trek-Segafredo
9 Boy van Poppel (Ned) Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux
10 André Greipel (Ger) Israel Start-up Nation
עשרת הרוכבים הראשונים בדירוג הכללי GC אחרי קטע 4:
1 Mathieu van der Poel (Ned) Alpecin-Fenix 16:19:10
2 Julian Alaphilippe (Fra) Deceuninck-QuickStep 0:00:08
3 Richard Carapaz (Ecu) Ineos Grenadiers 0:00:31
4 Wout Van Aert (Bel) Jumbo-Visma
5 Wilco Kelderman (Ned) Bora-Hansgrohe 0:00:38
6 Tadej Pogacar (Slo) UAE Team Emirates 0:00:39
7 Enric Mas Nicolau (Spa) Movistar Team 0:00:40
8 Nairo Quintana (Col) Team Arkea-Samsic
9 Pierre Latour (Fra) TotalEnergies 0:00:45
10 David Gaudu (Fra) Groupama-FDJ 0:00:52
לובשי החולצות לאחר קטע 4:
חולצה צהובה (מוביל הטור GC) – מת'יו ואן דר פול (Alpecin-Fenix)
חולצה ירוקה (המאיץ המוביל בניקוד ספרינטים) – מארק קאבנדיש (Deceuninck-QuickStep)
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל בניקוד הרים) – אידה שלינג, הולנד (BORA – hansgrohe)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל GC) – טאדיי פוגאצ׳ר, סלובניה (UAE)
הקבוצה המובילה בדירוג – בחריין ויקטוריוס (Bahrain Victorious)
הרוכב ההתקפי ביותר של היום – ברנט ואן מואר (Lotto Soudal)