חסן יצאה להגנת קיפייגון וירדה מקום בפודיום: "לא רוצה לקבל מדליות שלא זכיתי בהן"

הרצה ההולנדית, שהייתה אמורה לקבל את מדליית הכסף אם הערעור של פיית' קיפייגון לא היה מתקבל, האשימה בתקרית את טסגאיי ("היא תמיד מושכת ודוחפת") והפגינה ספורטיביות למופת: "לא איכפת לי באיזה מיקום אסיים, כל עוד נשמרת ההגינות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הרצות המותשות בסיום ה-5000 בפריז | צילום: מסך

בתוך ים הריגושים באיצטדיון האתלטיקה אמש בפריז, דרמה אחת בלטה מעל כולן, עם ריצת 5000 שהיה בה הכל: מהפך דרמטי בישורת האחרונה, פסילה של מדליית כסף ולאחר מכן קבלת הערעור עליה, הניסיון הקבוע של סיפאן חסן לפרוץ מאחור – וכמובן אלופה אולימפית חדשה וראויה: ביאטריס צ'בט, שאחרי כסף וארד באליפויות העולם, עלתה על ראש הפודיום.

לכתבות נוספות בנושא:
מונדו דופלנטיס זכה בזהב עם שיא עולמי ענק, דרמה גדולה ב-5000 נשים
בלסינג אפריפה לא עלה מהמוקדמות ויתחרה שוב בריצת ההזדמנות השנייה
נואה ליילס אלוף אולימפי ב-100 אחרי פוטו פיניש מדהים: "לא חשבתי שניצחתי"

הדרמה נמשכה גם אחרי שהרצות כבר ירדו מהמסלול: פיית' קיפייגון, שסיימה שנייה אחרי שאיבדה את ההובלה לקראת הסיום, קיבלה הודעה על פסילתה, בעקבות תקרית עם גודאף טסגאיי האתיופית. השתיים דחפו האחת את השנייה וכמעט נפלו, קיפייגון התאוששה וכאמור חצתה את הקו מיד לאחר צ'בט, אלא שאז התבשרה שהמדליה שלה נלקחה ממנה.

אחרי כשעתיים של מתח ועצבים, התבשרה הרצה בשעת לילה מאוחרת שהערעור שהגישה המשלחת הקנייתית התקבל – מה שהוציא מהפודיום את נדיה בטוצ'לטי האיטלקייה, שקבעה שיא אירופי של 14:31.64 שניות. בין לבין, מה שהיה יפה במיוחד לראות היה כיצד צ'בט שניצחה וסיפאן חסן שסיימה שלישית, התגייסו לטובת יריבתן.

"אני כל כך עצובה עבור פיית' ומקווה שהצדק יעשה עבורה", אמרה צ'בט עוד לפני החזרת המדליה, "היא לא עשתה שום דבר רע". חסן, שתשתתף בהמשך גם ב-10,000 ובמרתון, יצאה להגנתה – על אף שהפסילה הקפיצה אותה מדרגה בפודיום (זמנית): "תמיד יש דרמה עם טסגאיי, גם בשנה שעברה היא דחפה אותי. היא תמיד מושכת ודוחפת. אני מרגישה רע עבור פיית' ולא איכפת לי בכלל שהיא תקבל את הכסף במקומי".

לאחר שהערעור התקבל וחסן הסתפקה בארד, היא הגיבה שוב בספורטיביות: "אני ממש שמחה שפיית' קיבלה את המדליה שלה בחזרה, היא ראויה למדליית הכסף. אני לא מרגישה שהגיע לי לעמוד שנייה על הפודיום, אני לא רוצה לקבל מדליות שלא זכיתי בהן. אני מאושרת עם מדליית הארד שלי, לא איכפת לי באיזו מדליה אזכה או באיזה מיקום אסיים, כל עוד נשמרים ערכי ההגינות והספורטיביות".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רונאל הגיב:

    הרצה הזו חסן צריכה לקבל מדליה מיוחדת שיעשו רק בשבילה מדליית זהב ההגינות והספורטיביות כבוד גדול לספורטאית הזו

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג